Beste Gert,
Ook ik heb een ECoS 2 en een CS1R. Ik heb ruim een jaar geleden geprobeerd om de CS1R via de snifferingang van de ECoS2 aan te sluiten, maar dat gaf een probleem: als ik op de ECoS2 een wissel omzette, werd dat niet doorgegeven naar de CS1R. Ook de terugmelding van een S88 naar de ECoS2 komt niet door in de CS1R. Na opnieuw opstarten krijg je dus een conflict met de wissel- en seinstanden. Bij een 6021 en familie aan de snifferingang heb je dat probleem niet, omdat de 6021 niets onthoudt na het uitzetten.
Als je het wilt uitproberen, kan je de CS1R aan de sniffer van de ECoS hangen en kan je ook nog de 6021 aan de sniffer van je CS1R hangen, dan doet die ook nog mee. De CS1R geeft in ieder geval MM door, DCC heb ik toen niet getest.
M4/Mfx locs die in de ECoS worden ingelezen, komen niet in de CS1R (ook een probleem, dus), lees je ze in in de CS1R, dan kan je ze alleen als sniffer via MM in de ECoS gebruiken (dus maar vier functies). Bovendien wordt de loc dan opnieuw/alsnog aangemeld/ingelezen in de ECoS.
Ik heb vorig jaar bij ONTRAXS aan de ESU man gevraagd of er al een update aan zat te komen waarin de CS1R als slave aan de ECoS zou kunnen hangen via ECOSlink. Ze gaven eerst voorrang aan implementatie van Railcom, maar men dacht er wel over na. Nu Railcom wel zo'n beetje draait, zal ik over twee weken opnieuw op ONTRAXS de vraag bij ESU stellen hoever ze zijn. Het zal in ieder geval iets softwarematigs moeten zijn, waarin aangegeven wordt welk apparaat master en welke slave is. Zomaar aan de ECOSlink poort hangen kan nu dus nog niet.
Als er meer vragers zijn, dan komt daar misschien wel een stroomversnelling in? Dus ik zou zeggen: stelt allen de vraag bij ESU (of bij ONTRAXS).
Groet, Paul