Nieuws:

Onze Stichting 3rail Wiki bevat een bron van informatie! Bekijk eens een willekeurig artikel in de Stichting 3rail Wiki.

Wat zijn populaire Europese locs

Gestart door Eleuth vrijdag 22 februari 2013, 09:47:21

Wat zijn populaire Europese locs
De firma Rokuhan wil graag in de nabije toekomst Europese locs gaan leveren.
Zij vragen zich af welk type locs (of welke loc sowieso) populair is. Ze willen uiteraard wel wat massa genereren in de verkoop.

Helaas vragen ze het aan een beginner :P .
Zijn er forumleden die zo wat types uit de losse hand kunnen schudden?
Uiteraard is het vaak heel persoonlijk, maar ik heb het gevoel dat er toch wel overeenstemming is over bepaalde duitse locs.

Alvast bedankt.

Groet,
Eric
Re: Wat zijn populaire Europese locs
Indien een Japans bedrijf als Rokuhan een bepaalde Europese loc in de markt wil zetten dan mag men toch aannemen dat men een marktonderzoek heeft gedaan, danwel een marktonderzoek gaat doen!
Een afnemer in bijv. Frankrijk zal naar mijn bescheiden mening vragen naar een geheel ander loc dan bijv. een Duitse of Nederlandse afnemer.

hartelijke groet,
Frits
Frits,

Ongetwijfeld. Ik had contact met de firma en vroeg of ze ook europese locs gingen maken.
Dit was een deel van hun antwoord:
We are planning to make European locos. However, we are not familiar about European loco. Which kind of loco you are looking for in Z gauge? We appreciate if you give us some suggestion for European loco which is popular and we can expect some quantity.

Ik vind het geen raar idee dat je klanten om suggesties vraagt. Even los van marktonderzoek.

Groet,
Eric
Eric,

Op mijn werk hebben wij al enkele Japanse modellen gehad als ik mij niet vergist. Ze worden toch door Noch vertegenwoordigd hier?

Een populaire loc is niet direct een verkoopsucces. Moeilijk een advies te geven als ze hun strategische doelstelling voor langere termijn niet kenbaar maken. Bij de meesten producenten is de producdatabank vrij toegankelijk, dus marktonderzoek over wat er gemaakt is/wordt is niet zo'n ramp.

Kijken van welk product er de afgelopen een hoop varianten van zijn verschenen is een goede indicator om te bepalen of een model populair is. Ook is leverbaar op langere termijn een goede indicator.

Ik zou gaan voor een model dat in meerdere landen inzetbaar is en veel varianten kent in kleur of opschrift. BR189 komt dan in de buurt. De prijs moet wel concurrerent zijn met andere firma's maar dan moet de marge voor de winkelier ook aantrekkelijk zijn om het in hun assortiment op te nemen! Tenslotte moet de beste man het ook kopen om het dan weer te verkopen en er zelf wat aan overhouden houdt hem in leven.

Grtz Mark
Traxx serie ( 145,146,185,186,245,285 ) Taurus en 189 , G1206