Nieuws:

Bekijk onze Stichting 3rail kleding lijn eens! Promoot ons mooie forum op evenementen, stamtafels en op beurzen : Stichting 3rail Shop

Wiki voor Z-spoor

Gestart door ermindewinkel zaterdag 09 februari 2013, 01:51:53

Wiki voor Z-spoor
ermindewinkel
gast

Wiki voor Z-spoor
Hallo allemaal.
Ben begonnen met een uitbreiding van de Wiki op het gebied van Z-spoor.
Voorlopig alleen een (onbeholpen) beginnetje.

Het is mogelijk dat later vraag om gegevens en documentatie (vrij van copyrights, dus zelfgemaakte foto's ed.)
Voor (opbouwende) kritiek sta ik altijd open  :)
Re: Wiki voor Z-spoor
beste Erwin,dat is een heel goed initiatief,want er is erg weinig technische ondersteuning te vinden voor de Z spoorder.Ik heb 2 Z banen met totaal 6 loks voor zowel bovenleiding als stomers,en deze hebben allen zo hun nukken.En misschien kan ik ook nog wat info aanleveren.M vr groet Ruud
Hoi Ermin,

Welkome aanvulling in onze 3railWiki en niet zo bescheiden (met je "onbeholpen) want als redactie vinden we dat het er al aardig begint uit te zien na nauwelijks een dagje bezig te zijn geweest. Hopenlijk volgen er meer forumgasten die iets in onze wiki willen gaan bijdragen.

Mooi spul dat Z-spoor, denk er zelfs aan om een ergens in het berglandschap van mijn c-railbaan een klein Länderbaantje te maken met Z-spoor, de kleinere huisjes en andere attributen staan er tenslotte al en als daar zo'n giga HO loc door heen rijdt is dat ook niet zo in "stijl"  :?

Kijkje nemen ! http://wiki.3rail.nl/index.php/Gebruiker:Ermindewinkel

Succes met je goeie werk,
Jos

ermindewinkel
gast

Voor gebruik in de Wiki voor Z-spoor heb ik behoefte aan foto's van:
8565 handwissel links
8566 handwissel rechts
8559 kruising
89941 rolbrug
89981 draaischijf
8589 schakelrail
8539 schakelrail
8529 schakelrail
8993 keerlusgarnituur
8992 overweg
Één en ander is uitsluitend voor gebruik in de Wiki.
In verband met het vermijden van Copyright alléén zelfgemaakte foto's. Plaatjes van internet plukken kan ik ook, maar is niet toegestaan.
Foto's bij voorkeur in jpg of png format. Ander formats kunnen ook, maar moeten daarna omgezet worden.
Versturen graag als afbeelding bij persoonlijk bericht (PB).
In verband met mijn werk ben ik niet altijd in staat om (vlot) antwoord te geven.
Alvast bedankt.

Het is natuurlijk ook mogelijk om zelf aanvullingen te doen in de Wiki. Daar is het voor bedoeld. Neem daarvoor contact op met de Wiki redactie.

Z spoorder
gast

Hoi ik kan wel wat foto's maken heb zelf aardig wat z spul liggen gr z spoorder

Hoi, ik wil ook wel foto's maken, maar dan moet het om de oudere schaal Z modellen gaan (tot ongeveer 1990)

vrgr

Frank
ermindewinkel
gast

Hallo Frank,
Op dit moment ben ik voornamelijk bezig het (Wiki) wiel uit te vinden, met broodnodige ondersteuning van de redactie.
Voorlopig ben ik doende met rails en hulpmaterialen, zoals opzetrail, bovenleiding en wat dies meer zij.

Voor een later project kan misschien de achtergronden en de historie van MZ een item worden. Voorlopig is dat toekomstmuziek. Maar als het niet teveel moeite is om wat plaatjes te maken en op te sturen (mocht het niet gaan via PB dan geef ik m'n e-mail adres, dan kan het direct).
Als je foto'tjes hebt/kunt maken van de genoemde items, en van hulpmaterialen, dan houd ik me zeer zeker aanbevolen.
Ik weet niet of je toegang hebt tot mijn kladblok, daar vind je een voorlopige opzet voor de extra's.
Hoe dan ook bedankt voor het meedenken.
Ermin
ermindewinkel
gast

Hallo allemaal,
Wiki Z-spoor is nu gedeeltelijk online. Het is te vinden onderhttp://wiki.3rail.nl/index.php/Categorie:Rails.
Suggesties, verbeteringen, aanvullingen, alles is welkom
Ermin
Wiki Redactie

Hallo allemaal,

Voor de Z-spoor artikelen zijn alle reeds aanwezig artikelen m.b.t. spoor Z op de wiki te vinden onder: http://wiki.3rail.nl/index.php/Categorie:M%C3%A4rklin-Z

Mvg,

Treinsmurf - wikiredatie