Citaat van: frank-103 op maandag 04 februari 2013, 19:10:16
Hoi Hans, mag ik dan hier opbiechten dat ik als marklin m-rijder bij mijn eerste schaal z spoorbaan een onverklaarbare storing had? Je kent dat wel: schroevendraaier erbij en de lok open schroeven, kijken waar de storing zit. En ik kan vertellen, dat valt niet mee met zo'n kleine z lok! En ik kon ook geen storing vinden! pas na lang kijken viel het op dat een 8 in een schaal z spoorbaan niet zomaar kan.....
Je begrijpt al dat ik niet in de elektronica zit, maar daar sinds dat leermoment wel erg alert op ben (het heeft vele uren gekost voor die z lok weer elkaar zat!) en ook alleen ovalen uitleg voor mijn z treinen.
Raillassen en keerluselektronica dus, en standaard geïsoleerde wielassen! 
Vriendelijke groet
Frank
Hoi Frank,
Zelf heb ik ook wat gerepareed van Z-spoor,want ik was de eerste kerstdag bij een vriend,en daar heb ik de lakdraad in de wisselspoel opnieuw gesoldeerd,want die was weg.
Gepriegel van de bovenste plank,maar toch die spoel weer aan de praat gekregen.
Als die-hard wisselstroomrijder,heb je wellicht weinig sjoegen van gelijkstroom,en dat kan ik me best indenken

Heb ook een maatje geholpen met de keerlussen en polarisatie van hartstukken,maar dan van zijn N-spoorbaan.
Dat is al iets groter,maar het was wel gelijkstroom,nu alleen is alles digitaal met selectrix.
Je lok's kan je ook nog van een decoder voorzien,zelfs in Z-spoor,en je zal zien,dat zelfs de rijeigenschappen vele malen beter worden.
Poetsen van de rails blijft een terugkomende zaak,soms bijna elke keer voordat je gaat rijden.
Want ook die decoders zijn gevoelig voor onderbrekingen.
En als je hulp nodig hebt Frank,stuur me dan maar een PB.
Wil je best helpen zoeken naar de storing,en raad eens je mag het ook zelf verhelpen,maar dan onder een toeziend oog

M.v.g.
Hans V200.0