Hallo Allen,
Afgelopen weekend heb ik mijn draaischijf 7286 omgebouwd met een draaischijfdecoder van Sven Brandt.
http://www.digital-bahn.de/bau_ds/drehsb.htmDe ombouw is zeer voorspoedig verlopen en al gauw draaide hij alweer lekker rond.
Ook het programmeren waar ik enorm tegenop zag was uiteindelijk een makkie.
De schijf is nu te bedienen via iTrain en ook het automatisch rijden van routes over de schijf is totaal geen probleem.
Ik was dus helemaal blij en vrolijk schakelde ik de rest van het verkeer op mijn baan in.
iTrain stelt een route in..... zet een paar wissels en een sein om en plots draait de draaischijf terug naar spoor 1?!?

Na wat nader onderzoek blijkt dat bij het schakelen van sommige wissels naar gebogen toestand en seinen naar stand rood de schijf daar op reageert en altijd naar spoor 1 gaat.
Dit gebeurd niet alleen via iTrain maar ook wanneer ik het sein of wissel via mijn ecos schakel.
Ik heb dit geprobeert op te lossen door de schijf opnieuw te programmeren onder andere adressen en de verzorgingspanning op een aparte trafo aan te sluiten maar het probleem blijft zich voordoen.
Weet iemand wat hier aan de hand is en hoe ik dit eventueel op kan lossen?

De wissels worden gestuurd door een Switchpilot van ESU(DCC) en de seinen door een magneetartikeldecoder van Littfinski(Motorola).
Grtz
Feike (Trainz4Fun)