Citaat van: Blausee-Mitholz op zaterdag 08 december 2012, 17:47:32
Citaat van: Hans V200.0 op zaterdag 08 december 2012, 16:02:14
die zandverstuivertjes van de reminstallatie
Sinds wanneer werkt remmen met zand
Mvg, Johan
Hoi Johan,
Heb het verkeerde ingetikt
Het is van de tractieinstallatie,en in geval van weinig grip,zand strooit op de rails,om toch enige tractie te hebben,en dat gebeurt veel bij zwadere lasten.
Evengoed wordt er wel gebruik van gemaakt bij een noodstop.
Toch zou het me niks verbazen,als deze lok niet door Esu zelf wordt gemaakt maar door een fabriek als Brawa,zou het zomaar gedaan kunnen worden.
Ook hun BR 218 (Esu) heeft sterke gelijkenissen,met die van de Brawa pendant.
Die heeft namelijk ook een kap,die met vier schroeven losgemaakt kan worden.
En was het niet Brawa met de slogan " Liefde voor het detail "?
Trouwens even een andere opmerking.....namelijk een nieuw model kost al gauw een paar miljoen in ontwikkelingskosten,en dat is geld buiten het materieelpark wat je nodig hebt om dit model daadwerkelijk te maken.
Nu heb ik begrepen dat een materieelpark zoals bij Märklin of Roco nogal veel kost,teveel voor een fabrikant als Esu,die zulke diepe investeringen nooit zou kunnen doen.
Zeker niet in deze beroerde tijden,dus dat ze een model bij een ander betrekken,lijkt me eerder realistisch dan dromerig.
M.v.g.
Hans V200.0