Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

stotteren van mehano 2623

Gestart door flori2703 zondag 30 september 2012, 17:19:01

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
stotteren van mehano 2623
flori2703
gast

stotteren van mehano 2623
hallo iedereen

ik heb gisteren een zeer mooie loc gekocht zoals je kan lezen de 2623 van mehano.
nu zit ik met een klein probleempje het geluid is echt zeer goed loepzuiver en mooi.
nu het probleem is dat de loc zeer hard stotterd. ook branden de lichten (voor en achter) al als de loc gwn stroom krijgt ook al heb ik de lichten niet aan gelegd. als ik wil rijden gaat dat maar in een richting voor de andere richting moet ik eerst de noodstop indrukken dan de lichten aanleggen en dan werkt het wel weer ook als ik de lichten aan leg branden op beide stuurposten de gewone lichten en de sluitlichten.
de decoder die er inzit is een loksound v3.5 ik heb hem al uitgelezen met mijn ecos maar graak er geen wijs meer uit.
hopelijk kan er iemand mij helpen met dit probleem. de loc zelf vind ik echt prachtig ook het geluid is machtig net als de echte loc.
alvast bedankt voor jullie reactie en hulp.

groeten flori2703(florian) :)
Re: stotteren van mehano 2623
Al een reset naar fabriek geprobeerd?
CV 8 ---> 8

groeten Dylan
Re: stotteren van mehano 2623
Citaat van: minitreintje op zondag 30 september 2012, 17:23:46
Al een reset naar fabriek geprobeerd?
CV 8 ---> 8

groeten Dylan
nee heb ik nog niet gedaan.
wat moet je dan precies doen in die cv8 ?
op het vlak van decoders programmeren ben ik nul andere dingn zoals pic's gaat wel
Re: stotteren van mehano 2623
Blausee-Mitholz
gast

Re: stotteren van mehano 2623
Heb je een dubbel adres in de ECoS database?
Zet de lok eens op een vrij adres ............................

Mvg, Johan
Re: stotteren van mehano 2623
nee ik heb hem een nieuw adres gegeven met mijn MS2 namelijk 10 het originele adres van de fabriek was 3
Re: stotteren van mehano 2623
Awel een PIC is eigenlijk moeilijkere als decoders :p
Een moderne decoder heeft CV's om te programmeren. Hiermee kan je van alles instellen.
Maar er zit ook een functie in om alles terug naar fabriek staat te brengen (zoals een lege PIC).

Omdat te gebruiken moet je in CV8 waarde 8 ingeven.


groeten Dylan
Re: stotteren van mehano 2623
ok danku zal ik eens proberen.
Re: stotteren van mehano 2623
Blausee-Mitholz
gast

Re: stotteren van mehano 2623
Zet het DCC adres dan ook eens op 10

Mvg, Johan
Re: stotteren van mehano 2623
Citaat van: Blausee-Mitholz op zondag 30 september 2012, 17:34:32
Zet het DCC adres dan ook eens op 10

Mvg, Johan
zal ik straks proberen

groeten flori2703(florian) :)
Re: stotteren van mehano 2623
heb nog een vraagje :D
wordt het stotteren van de loc verholpen door terug in de fabriekstand terug te plaatsen?

groeten flori2703(florian) :)
Re: stotteren van mehano 2623
Citaat van: flori2703 op zondag 30 september 2012, 17:39:30
heb nog een vraagje :D
wordt het stotteren van de loc verholpen door terug in de fabriekstand terug te plaatsen?

groeten flori2703(florian) :)

Dat kan wel maar is niet 100% zeker.
Maar dan ben je zeker dat er geen CV fout staat. Dan kan je dit gaan uitsluiten :p


groeten Dylan
Re: stotteren van mehano 2623
ik heb ondertussen eens geprobeerd om de CV8 te veranderen naar 8 maar dat gaat niet nu staat het op 151.
het probleem is nog altijd net zoals met de lichten.
zijn er andere oplossingen? zoniet ga ik woensdag terug met de loc naar de winkel en vraag daar wat het probleem is.

groeten flori2703(florian) :)
Re: stotteren van mehano 2623
Lid sinds: 2007

offline
Re: stotteren van mehano 2623
CV8 is anders dan de anderen. Het is in de eerste plaats bedoelt voor fabrikantaanduiding. Als je CV8 uitleest, dan krijg je een getal dat bij een bepaalde fabrikant hoort. 151 is ESU.
ESU heeft CV8 nog een andere functie gegeven. Programmeer je 8 in CV8 dan vindt een reset van de decoder plaats, terug naar de fabrieksinstellingen. Maar die 8 kun je nooit uitlezen in CV8, daar zal bij een ESU-decoder altijd 151 blijven staan.

Ga er maar vanuit dat de decoder is gereset. Helpt het niet, dan lag het niet aan veranderde instellingen.
Re: stotteren van mehano 2623
Citaat van: henkv op zondag 30 september 2012, 19:32:30
CV8 is anders dan de anderen. Het is in de eerste plaats bedoelt voor fabrikantaanduiding. Als je CV8 uitleest, dan krijg je een getal dat bij een bepaalde fabrikant hoort. 151 is ESU.
ESU heeft CV8 nog een andere functie gegeven. Programmeer je 8 in CV8 dan vindt een reset van de decoder plaats, terug naar de fabrieksinstellingen. Maar die 8 kun je nooit uitlezen in CV8, daar zal bij een ESU-decoder altijd 151 blijven staan.

Ga er maar vanuit dat de decoder is gereset. Helpt het niet, dan lag het niet aan veranderde instellingen.
nee het heeft niet geholpen zijn er nog andere manieren om het stotteren en het probleem met de lichten te verhelpen?

groeten flori2703(florian) :)
Re: stotteren van mehano 2623
Blausee-Mitholz
gast

Re: stotteren van mehano 2623
zie post #7

Mvg, Johan
Re: stotteren van mehano 2623
ik heb het geprobeerd maar het gewenste effect was er niet.
ik denk dat het beste is dat ik met de loc terug ga naar de winkel en de mensen daar laten kijken wat er aan is.
als er toch nog verder tips zijn dan hoor ik het graag.

groeten flori2703(florian) :)
Re: stotteren van mehano 2623
het probleem met het stotteren van de motor in ondertussen opgelost.
alleen is het probleem met de lichten er nog :s  :(

groeten flori2703(florian) :)
Re: stotteren van mehano 2623
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

offline
Re: stotteren van mehano 2623
heb dat ook eens gehad en dan gewoon met de oude transfo de loc op een analoge baan gezet.Laten rijden ,veranderen van richting en dan gewoon op de digitale baan en herprogrammeerd op DCC adres.Rijd perfekt sindsdien.Wel motorola adres ook zelfde gezet als DCC.Eigenlijk enkel uit voorzorg.