Dank voor het plaatsen van de foto's en video link.
Voorzover ik, met oplichten van de foto's soms, kan tellen zie ik op de foto's
19 à 20 wagons in een trein. Type 2 VAM, de bekende groene die intussen bijna allemaal gesloopt zijn op 6 na.
Daarnaast dus de berichten over treinen met tot 30 wagons.
Citaat van: Hero op maandag 24 september 2012, 14:59:48
Dan hebben we dus te maken met de 120 assen norm. 
Dat haal ik hier niet. Het houdt na een as of 50 echt wel op.
Hoe groot is je voorraad / overschot Hajo ? Ik neem aan dat die wagons bij jouw er niet fris groen meer uitzien. 
Robin
Ja, Robin roert wel een goed punt aan: in model kun je sowieso niet makkelijk meer dan 12-15 wagons in een trein plaatsen, vaak vanwege trekkracht of spoorlengte beperkingen.
Dus ik houdt het denk ik ook op een stuk of 20 wagons.
Heb er nu 26, en inderdaad Robin, geen van allen meer
plastic-schoon 
Maar voordat ik er een paar te koop zet, moet er nog wel een paar schoon gemaakt worden: die waren mijn vroegerer weathering
En zoals je op de foto's ziet zaten er best wel wat donkere vuile wagons tussen, maar over het algemeen waren ze redelijk schoon.
Dat komt goed, meest gewoon enamal/olie verf gebruikt, dus dat laat zich wel schoonmaken, en dan houd je wagens over zoals op de foto's, wel wat smerig, maar nog fris groen.
Overigens kies ik er ook 1 of 2 uit die juist een glansspuitlaag krijgen. Krijg je het effect van net nieuw in de verf gezet of nieuw geleverd zoals hier
http://www.rolandrail.net/special/special016.htm met de oude type 1 wagens te zien is. Vergelijk de oranje met de grijze.
Dit heb ik al zo uitgevoerd op met kleine treintje oude type VAM wagens, werkt mooi (nog geen foto's gepubliceerd)
Dank voor de reakties,
AnalogDriver / Hajo