Nieuws:

Bekijk onze Stichting 3rail kleding lijn eens! Sta er mooi op tijdens evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Shop

Vastlopend digitale BR 86 uit startpakket

Gestart door Spoortje zondag 13 mei 2007, 23:46:29

Vastlopend digitale BR 86 uit startpakket
Hallo iederen zijn er meer leden van dit forum die een digitale BR 86 loc hebben uit het startpakket die na enig gebruik niet meer wil rijden. Hoelang duurt een reparatie gemiddeld mijn loc is al 3 weken weg.
Heeft U er ervaring mee dan zou ik het graag willen weten.

Groetjes :lol:
Re: Vastlopend digitale BR 86 uit startpakket
Forum Moderator

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

Citaat van: Spoortje op zondag 13 mei 2007, 23:46:29
digitale BR 86 loc hebben uit het startpakket die na enig gebruik niet meer wil rijden. Hoelang duurt een reparatie gemiddeld mijn loc is al 3 weken weg.

Maar heb niet eerst zelf ff gekeken of je het zelf kon verhelpen, vb klemmende koolborstel of zoiets, dan had je waarschijnlijk direct kunnen doorijden :o :shock: :!: Desnoods even het motorschild losschroeven en kijken of het anker vrij loopt. Hiermee loopt je garantie geen gevaar, want als je het netjes doet ziet Marklin echt niet.

Gr Ad
Hallo Andre,

Gemiddeld duurt een reparatie 4 tot 6 weken. Winkelier moet op sturen naar reparatieatelier, wachttijd bij reparateur, reparatie, terugsturen naar winkelier, bericht van winkelier aan klant. Kortom een vrij langdurig proces. :(
Maar het zal best voor elkaar komen.

Groetjes,

Minto :D
Hebben die dingen veel problemen dan?
ik wil er nog steeds een hebben om mijn goede oude 3096 te digitaliseren

Ik heb een BR 86 gekocht uit een startset nu 2 jaar geleden en deze rijd zijn rondje zonder problemen.
Citaat van: Kappa op maandag 14 mei 2007, 05:55:12
Citaat van: Spoortje op zondag 13 mei 2007, 23:46:29
digitale BR 86 loc hebben uit het startpakket die na enig gebruik niet meer wil rijden. Hoelang duurt een reparatie gemiddeld mijn loc is al 3 weken weg.

Maar heb niet eerst zelf ff gekeken of je het zelf kon verhelpen, vb klemmende koolborstel of zoiets, dan had je waarschijnlijk direct kunnen doorijden :o :shock: :!: Desnoods even het motorschild losschroeven en kijken of het anker vrij loopt. Hiermee loopt je garantie geen gevaar, want als je het netjes doet ziet Marklin echt niet.

Gr Ad

Nee ik heb zelf niet gekeken is jaren geleden dat ik een loc gesloopt heb dat was nog analoog.
Ga volgende keer wel zelf kijken want ik ben hem nu al 4 weken kwijt en heb al meer over die koolborstels gelezen.
Bedankt in elk geval.
De eerste stap om zelf een duik te nemen in de motor is altijd een beetje 'eng'. Maar op een gegeven moment zie je gewoon dat het eigenlijk heel gangbaar is en kan je stapje voor stapje steeds meer in eigen beheer.
In de periode dat mijn eerste baan er nog was heb ik zoveel loks gesloopt terwijl het eigenlijk de bedoeling was ze te maken. Maar nu een paar jaar verder ken ik de motoren op m'n broekzak. Het geeft ook erg veel voldoening om het zelf te doen en te kunnen.
Dus het is zeker de moeite waard om bij een volgende keer zelf op onderzoek uit te gaan. Met de hoofdelementen rust en nauwkeurigheid kan er eigenlijk weinig mis gaan.

Je moet (als de lok weer terug is) wel navragen wat er mis mee is. Ben er wel benieuwd naar!
Ik ga dat ook zeker doen als hij weer stopt ga ik zelf kijken. Met de hulp van dit forum durf ik dat wel weer aan. Je wordt wat ouder, je brilletje op maar ik ga het zeker doen. Al met al heb ik mijn loc nog niet terug de 4 week is om terwijl de winkelier bij vertelde 1 week. Maar ja nog ff wachten.
De winkelier is toch niet vergeten je loc door te sturen naar Märklin ?
Ik heb op internet een br86 gekocht... Dat ding heeft ook kuuren.
Het is soms alsof hij op hol slaat. telexkoppeling begint als een gek op
en neer te stuiteren. En soms "luistert" hij niet naar wat ik wil qua snelheid.
Ga hem denk ik maar eens van binnen kijken. Heb ik nog nooit gedaan maar eens moet de eerste keer zijn.

Wij zien dat u gebruik maakt van een erg verouderde versie van Internet Explorer. Deze versie word door ons niet langer ondersteund, en zal onze website waarschijnlijk niet goed meer tonen.

Wij raden u dan ook aan om gebruik te maken van de laatste versie van Mozilla Firefox, Google Chrome of Microsoft Edge.

Wij zien dat u nog gebruik maakt van Internet Explorer 11, binnenkort zullen wij stoppen met de ondersteuning van deze browser.

Wij raden u dan ook aan om gebruik te maken van de laatste versie van Mozilla Firefox, Google Chrome of Microsoft Edge.