Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Rollenbank voor de treintjes, nieuw spoor 1!!

Gestart door reeves vrijdag 24 augustus 2012, 19:45:04

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Rollenbank voor de treintjes, nieuwe rolbokken ontwikkeld!
Mail is ook een prima oplossing, verder wil ik me over het beleid van de moderators niet zo druk maken. Ik vind dit een supersite en wil dat graag zo houden en ik hoef het niet met alles eens te zijn. Wel wil ik een bijdrage doen als dat mogelijk is en dat iets toevoegt.
Re: Rollenbank voor de treintjes, nieuwe rolbokken ontwikkeld!
mail zal de oplossing zijn.Heb ook een aanbieding via mail gehad voor het oliebollenkraam.Ik heb trouwens dezelfde rollenbank over 2 jaar gekocht via E*ay in Duitsland.Daar worden ze in massa aangeboden.Dacht dat van de moderators enkel nog massaverkopen verboden waren.Het zal hier wel niet om tientallen exemplaren gaan zeker.Anders geef je gewoon een workshop waar iedereen zelf zijn rollenbank kan ineen steken.Op de forumdag bv.Hoef je enkel maar het materiaal aan te brengen en dat aan te rekenen.Je verkoopt dan eigenlijk geen rollenbank maar vraagt een bijdrage in de materiaalkosten voor je workshop.Is zo maar een idee dat mij te binnen schiet.
Re: Rollenbank voor de treintjes, nieuwe rolbokken ontwikkeld!
Lid sinds: 2010

A picture says thousand words.

offline
Re: Rollenbank voor de treintjes, nieuwe rolbokken ontwikkeld!
Ik  vraag me af of wat Tom hier doet onder de noemer "commercieele aktiviteiten" valt. Naar mijn inziens niet want het product is uniek (eigen ontwerp en gebruikte materialen) en wordt nergens anders aangeboden bij mijn weten. Bijgevolg is er ook geen concurrentie tussen handelaars. Indien men een afgewerkt product aankoopt en het daarna met winst tracht door te verkopen is dit een commercieele aktiviteit. Ik denk dat wat Tom doet onder de noemer vriendendienst valt.
Dus Tom in het vervolg gewoon je realisatie voorstellen zonder te vermelden dat het te koop is. Indien mensen interesse hebben zullen ze je wel via PB contacteren. Mvg.
Re: Rollenbank voor de treintjes, nieuwe rolbokken ontwikkeld!
Citaat van: Roy op vrijdag 28 september 2012, 08:22:56
Hier zijn al ellenlange discussies over geweest. Ik meen vorig jaar, dat besloten is om met dergelijke groepsaankopen te stoppen via het forum. De enige mogelijkheid is nu nog, om dit via een nieuwsbrief te doen. Ook ondergetekende heeft verschillende malen een groepsaankoop gehad, maar zich toen toch maar neergelegd bij de keuze van dit forum,om hiermee te stoppen.

Maar een vraag over je rollenbank. ben je niet bang dat na verloop van tijd de schroefdraad uit je aluminium schuitjes stuk gaat? De kokers zijn iets van 2mm dik, dus er zit misschien 1,5 gang schroefdraad in. iets te hard vastzetten, en weg is je draad.
Roy



De boutjes zijn eigelijk voor het elektrische kontact,

om ze op positie te plaatsen had ik het volgende; onderaan de rolbok is een stuk rubber gekleefd wat zorgt voor demping tov de alu lat,zodat een ongebruikte bok niet beginnen te trillen door de beweging van de trein,

je kan de bok verschuiven door deze een beetje naar beneden te drukken , op 'z'n positie te plaatsen , en loslaten , hierbij zit de bok al zo goed als vast, een klein draaitje aan het boutje zorgt voor een goed elektrisch kontact tussen bok-alu profiel

Grtn
Tom
Re: Rollenbank voor de treintjes, nieuwe rolbokken ontwikkeld!
 ;)

zonder woorden
Re: Rollenbank voor de treintjes, nieuwe rolbokken ontwikkeld!
Mooi werk man , schitterend.... :thumbup:

Mvg: Alex
Re: Rollenbank voor de treintjes, nieuwe rolbokken ontwikkeld!
Lid sinds: 2010

A picture says thousand words.

offline
Re: Rollenbank voor de treintjes, nieuwe rolbokken ontwikkeld!
Zeer goed geformuleerd Reeves, "zonder woorden". Een foto is meer dan duizend woorden, en je hebt zelf geen woord te veel gezegd.  :thumbup: :thumbup: :thumbup:Mvg.
Re: Rollenbank voor de treintjes, nieuwe rolbokken ontwikkeld!
Gewoon 'super'...
Re: Rollenbank voor de treintjes, nieuwe rolbokken ontwikkeld!
Super.

Tony :P
Re: Rollenbank voor de treintjes, nieuwe rolbokken ontwikkeld!
Spoor 1 rollenbank  8o

Laatste foto is aangepast "bokje" is makelijk te verwijderen en plaatsen, deze dienen enkel voor meeloopwielen te ondersteunen
Re: Rollenbank voor de treintjes, nieuw spoor 1!!
Ik heb een vraagje: heb je een soort kogellagertjes gebruikt voor die "rollen"?
Re: Rollenbank voor de treintjes, nieuw spoor 1!!
Ja dat klopt zijn kleinste die ik op't werk kon vinden ;)
Re: Rollenbank voor de treintjes, nieuw spoor 1!!
Van je werk zei je? Weet je misschien ook waar men ze verkoopt (wel een groter formaat dan)? Ik heb er één nodig voor een schoolproject (het inbouwen van een kettingzaag als aandrijving op een mountainbike).

Ik keek nog eens naar de foto's van de rollenbank, en ik vind hem er echt goed uit zien!

Groeten,

Christian
Re: Rollenbank voor de treintjes, nieuw spoor 1!!
Hallo Christian, rollagers kan je kopen bij bv Conrad
groeten Tom
Re: Rollenbank voor de treintjes, nieuw spoor 1!!
Oké, thanx!
Re: Rollenbank voor de treintjes, nieuw spoor 1!!
Hoy tom,

Zou het nog mogelijk om hiervoor een prive bericht naar je te sturen , of is je verzameling opgedroogd ?


Bart
Re: Rollenbank voor de treintjes, nieuw spoor 1!!
Stuur maar Pm Bart