Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

ecos 50200 tractie rijden.

Gestart door brutes donderdag 19 juli 2012, 17:49:34

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
ecos 50200 tractie rijden.
Lid sinds: 2012

offline
ecos 50200 tractie rijden.
beste forum leden, bezoekers,

wanneer ik tractie wil gaan rijden met de ecos gebeurt het volgende: 2 stoolocs beide mfx met geluid functies. als ik ze in tractie zet zijn de schakelbare functies verdwenen, geen licht, geen rijgeluid... vreemd. iemand de zelfde ervaring of oplossing?

groet,
bert
Re: ecos 50200 tractie rijden.
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re: ecos 50200 tractie rijden.
Bert,

Waarschijnlijk hebben ze niet dezelfde functie´s onder dezelfde functieknop. Overgins maak je nu zelf een nieuwe ´loc´ aan. Je kunt wel functie´s handmatig toevoegen. Ga hiervoor naar loc wijzigen en dan bij eigenschappen.
Re: ecos 50200 tractie rijden.
Ik heb er bij de CS1R (Ecos) geen last van, vorig week na aanschaf V300 nr. 3 heb ik er 2 in tractie aangemaakt en het werkte perfect :thumbup: Nu zijn dit natuurlijk wel 2 IDENTIEKE locs, dus met dezelfde functies/icoontjes.

Als je 2 x niet identieke mfx locs hebt, met verschillende geluiden en icoontjes, zal er bij tractie weinig verschijnen denk ik :idea:daar de functies verschillende geluiden/icoontjes hebben van beider locs.

In dit geval zal je dus elke loc zo moeten programmeren dat elke functie gelijk is , dus bij alle 2 F0 licht, F1 rijgeluid , F3 hoorn etc etc. Heeft 1 loc 10 en de ander 8 functies , dan maakt F9 en F10 aleen bij die ene loc geluid of weet ik veel wat :D

Ik zeg niet dat dit waar is, ,maar ik vind het wel vrij logisch als ik het terug lees ;)

Mvg Gert

Edit: 00.51 Het is dus waar , zie hieronder :mrgreen:
Re: ecos 50200 tractie rijden.
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: ecos 50200 tractie rijden.
Bij een multitractie met mfx loks worden vvor zover ik weet alleen de functie's van de lok aanstuurbaar die als eerste in de lijst staat.
Re: ecos 50200 tractie rijden.
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: ecos 50200 tractie rijden.
Ik heb het even getest en van beide loks worden dezelfde functies aangestuurd.
Je moet dus zorgen dat bij beide loks dezelfde geluiden onder dezelfde functietoets staan.
Anders wordt het het kakafonie van geluiden.
Re: ecos 50200 tractie rijden.
Blausee-Mitholz
gast

Re: ecos 50200 tractie rijden.
Maping dus, gaat dat ook bij de huidige mfx decoders?

Mvg, Johan
Re: ecos 50200 tractie rijden.
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: ecos 50200 tractie rijden.
Dat lukt nog steeds Johan.