Nieuws:

De stichting 3rail Kalender: Een aanrader voor elke actieve modelspoor hobbyist!

lgb en piko g

Gestart door marklinboyke zaterdag 28 april 2012, 15:32:49

lgb en piko g
marklinboyke
gast

lgb en piko g
hallo  ik heb besloten al mijn ho  gerief te verkopen en enkel  nog te rijden  met schaal g
kan iemand mij  wat vertellen voor onderdelen en  bestellingen als deze ook  zo lang duren ?
groetjes

Edit Nameless: Typfoutje in de titel weggehaald.
Re: lgb e n piko g
Aliebengalie
gast

In veel gevallen zijn de onderdelen redelijk snel leverbaar,maar ligt ook soms aan de winkelier als je het daar tenmiste wilt aanschaffen.
Die wachten wel is met het verzenden van een lijstje, om porto uit te sparen.
Meestal kan men een aardige afweging maken over de levertijden.

Veel suc6.

Mvg: Alex
veldkamp
gast

Piko spullen zijn vaak ook rechtstreeks bij de importeur te bestellen. Voor Ho zijn ze dan vaak binnen 3 dgn in huis. Voor G weet ik het niet maar je kunt ze even bellen.

gr erik
Nameless
gast

LGB is onderdeel van Maerklin, en dat is ook te merken. Veel modellen aankondigen, en niet alles daarvan uitleveren. En als iets uitgeleverd wordt, is dat met grote vertraging. Onderdelen bestellen doe je best niet via LGB, maar via een Duitse winkel (Modell-Land). Die hebben een enorme voorraad.

PIKO levert alles stipt uit, en onderdelen heb je snel in huis. Soms krijg je die ook gewoon gratis.

Train Line levert nieuwe modellen ook altijd veel te laat uit, onderdelen zijn makkelijk te bestellen.

KISS Modellbahnen is ook altijd veel te laat. Onderdelen heb ik geen idee van.
Re: lgb en piko g
nobody
gast

Een prima adres en goede service ===> klik
Lucien
gast

Citaat van: marklinboyke op zaterdag 28 april 2012, 15:32:49
hallo  ik heb besloten al mijn ho  gerief te verkopen en enkel  nog te rijden  met schaal g
kan iemand mij  wat vertellen voor onderdelen en  bestellingen als deze ook  zo lang duren ?
groetjes

Een mooi initiatief, dat kan ik alleen maar aanmoedigen.
Gelukkig hebben vele van die G-schaalmodellen weinig onderhoud nodig, want onderdelen kan soms wel een probleem zijn, omdat wij hier in België weinig of geen verdelers meer hebben van LGB wel iets meer voor Piko.
Ofwel ben je dan aangewezen op bestellingen via Internet en dan vooral bij buitenlandse winkels, in NL of Duitsland.
Bezoek je af en toe ook beurzen in het buitenland, dan kan je daar meestal ook wel wat vinden, zoals onlangs in Dortmund bvb.

Spijtiggenoeg dat ik het hier moet vermelden, maar sinds Märklin, LGB onder zijn vleugels heeft genomen, is de service qua onderdelen er zeker niet op vooruitgegaan en evenmin de kwaliteit van de nieuw uitgeleverde produkten.
Heb je de kans, wat LGB aangaat, om rollend materieel en dan vooral voor Locomotieven aan te kopen in nieuwstaat of een goede occasie van voor 2006, dan heb je nog de volle "LGB" kwaliteit en dat merk je wel direct.

Heb je toevallig een voorkeur voor Amerikaanse treinen, dan zijn er ook nog de echte Amerikaanse merken, zoals Aristo-Craft en USA-Trains, dan heb je ook heel degelijk materiaal ... het is ook even zoeken, want deze worden ook niet overal aangeboden, maar let vooral op de prijzen, want die liggen gemiddeld maar op de helft van LGB, dus wel een aanrader, zeker voor je "geldbeugel".

Alvast veel succes gewenst bij de omschakeling naar G ... wordt het nu ook een "tuinbaan" of heb je voldoende ruimte binnen ?
inge2
gast

ja ik heb ook goede ervaringen met aristo : redelijk betaalbare locomotieven en wagens.
ze hebben ook bouwpakketten maar daar waag ik me niet aan: ik ben daar te onhandig voor.

de wagens zijn wel al helemaal klaar, geschilderd en wel.
de locomotieven moeten soms geschilderd/geairbrushed worden.

ik heb hier nog een grijze locomotief die toch echt een kleurtje moet krijgen.

ik heb lgb gekocht in de tijd dat je het nog gewoon kon bestellen en dan was het er met
een paar dagen. (dat is nu dus anders begrijp ik)