Citaat van: marklinboyke op zaterdag 28 april 2012, 15:32:49
hallo ik heb besloten al mijn ho gerief te verkopen en enkel nog te rijden met schaal g
kan iemand mij wat vertellen voor onderdelen en bestellingen als deze ook zo lang duren ?
groetjes
Een mooi initiatief, dat kan ik alleen maar aanmoedigen.
Gelukkig hebben vele van die G-schaalmodellen weinig onderhoud nodig, want onderdelen kan soms wel een probleem zijn, omdat wij hier in België weinig of geen verdelers meer hebben van LGB wel iets meer voor Piko.
Ofwel ben je dan aangewezen op bestellingen via Internet en dan vooral bij buitenlandse winkels, in NL of Duitsland.
Bezoek je af en toe ook beurzen in het buitenland, dan kan je daar meestal ook wel wat vinden, zoals onlangs in Dortmund bvb.
Spijtiggenoeg dat ik het hier moet vermelden, maar sinds Märklin, LGB onder zijn vleugels heeft genomen, is de service qua onderdelen er zeker niet op vooruitgegaan en evenmin de kwaliteit van de nieuw uitgeleverde produkten.
Heb je de kans, wat LGB aangaat, om rollend materieel en dan vooral voor Locomotieven aan te kopen in nieuwstaat of een goede occasie van voor 2006, dan heb je nog de volle "LGB" kwaliteit en dat merk je wel direct.
Heb je toevallig een voorkeur voor Amerikaanse treinen, dan zijn er ook nog de echte Amerikaanse merken, zoals Aristo-Craft en USA-Trains, dan heb je ook heel degelijk materiaal ... het is ook even zoeken, want deze worden ook niet overal aangeboden, maar let vooral op de prijzen, want die liggen gemiddeld maar op de helft van LGB, dus wel een aanrader, zeker voor je "geldbeugel".
Alvast veel succes gewenst bij de omschakeling naar G ... wordt het nu ook een "tuinbaan" of heb je voldoende ruimte binnen ?