Deze loc bezit ik al een poosje en heeft sinds de aanschaf van een Intellibox IR op een zijspoor gestaan.
Indertijd heb ik met een Märklin 6021 het Motorola loc-adres op register 01 ingesteld en de loc reed fijn. Met goed geluid.
Nu heb ik haar weer eens in bedrijf genomen op de baan die wordt aangestuurd door een Intellibox IR. Loc met Motorola adres "X" gekozen. ( "X" en "Y" zijn voorbeeld aanduidingen.)
De loc reageert heel vreemd. Continue (onderbroken) fluitsignaal. Knipperende frontlichten.
Reageert slechts op "rijden" wanneer de regelknop van hoog naar laag en weer terug, bewogen wordt.
Kortom: Niet normaal.
Onder contrôle van de 6021 reageert ze wél normaal.
De loc maar eens aan de ESU lokprogrammer gehangen en de decoderinstellingen uitgelezen.
En wat blijkt. Motorola loc-adres staat op "X" en het DCC loc-adres staat op "Y".
DCC adres ook op "X" gezet en het probleempje is opgelost. Nu reageert de loc correct op de IB & de 6021. Aangezien DCC meer rijtrappen ondersteunt, de decoder op DCC gezet.
Dit schijnt een Loksound V2 hebbelijkheidje te zijn. Ik heb alleen ervaring met V3.5 en hoger en daar is dit adresonderscheid tussen Motorola en DCC niet meer aanwezig.
Na het boekje, dat bij de loc is meegeleverd, eens
echt doorgelezen te hebben werd duidelijk dat daar één en ander duidelijk uit de doeken gedaan wordt...

Daar wordt een duidelijk onderscheid gemaakt tussen de adressen van Motorola (Registers) en
DCC ( Configuration Variables).
Dit alles ter lering ende vermaak van de trouwe lezertjes.
Het gaat om deze loc ===>
klik