Nieuws:

Heb je nog geen treinenplaatje in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

C-Sinus compacte bouw of C-Sinus Mini

Gestart door muiderzand donderdag 05 april 2007, 15:23:35

C-Sinus compacte bouw of C-Sinus Mini
Hallo märklinisten(es)

Wie kan mij uitleggen wat het verschil is tussen C-Sinus in kompakte bouwvorm en een C-Sinus mini ?? . Ik heb een V 290 die hakkelt en niet goed reageert op de 72441 remmodule.

Is die Minisinus daar de oorzaak van ?, waar ook zoveel over geschreven wordt op ander fora??

Ik heb een BR 103 TEE met C-sinus die loopt als en zonnetje !!

Alvast dank.

Jakkele Z
Re: C-Sinus compacte bouw of C-Sinus Mini
Hoi,

Mijn BR03 (39010) met C-sinus motor in compacte uitvoering heeft precies hetzelfde, afremmen met de 72441 is geen gezicht...
(loc is inmiddels onder voorbehoud verkocht)

Met vriendelijke groet,

PJ
De locs met de nieuwe sinusmotor rijden op mijn baan goed. Alleen schijnen ze het zeer slecht te doen met de Marklin remsecties. De terugwaartste combinaliteit is toch niet zo groot als Marklin ons wilt doen geloven.

Al rijden mijn Br01 en br61 met de nieuwe sinusmotor op onze digitale motorola baan aangestuurd door koploper goed.

Ook moet je locs met deze motor goed inrijden.
Inrijden is op 2/3 van de max snelheid een half uur de ene kant op en een half uur de andere op zonder ook maar 1 keer te stoppen. Daarna zal je loc het een heel stuk beter doen.
inrijden ???....

dat was 10 jaar geleden bij auto's met een dieselmotor toch? :)
Onder andere Roco, Fleischmann en Mehano raden het nog steeds aan in hun boekjes. 30 minuten onbelast en op halve kracht vooruit rijden, dan 30 minuten onbelast en op halve kracht achteruit rijden. Erg simpel dus.