Ik heb enkele weken terug een doos Märklin overgenomen van een collega met daarin een in hele goede en complete staat verkerende RAm TEE 3071 en de bijwagen 4071. (Ik heb zelf al jaren de nieuwere versie, 3471). En toen heb ik maar bedacht om er een Northlander van te gaan maken.
Of het allemaal gaat worden zoals ik hoop, is nog wel een tijdje spannend. Het zal nooit zo mooi worden als sommige kunstenaars hier op het forum presteren, maar ik denk een heel eind te kunnen komen.
Ik ben als eerste begonnen met de tussenwagon, de 4071. Het geel is over het rood heen gespoten, maar er moest best veel geel op. Beetje (veel
) zoeken op het WWW, en de andere 3 bakken liggen nu sinds 4 uurtjes in blue wonder, een huishoudelijk schoonmaakmiddel. De eerste hindernis opgelost, de oude verf gaat er goed vanaf.
Morgen het lichtblauw op de 4071 spuiten, zou in theorie goed moeten gaan.
Ik heb er wel een beetje de zenuwen van en probeer ook niet te ongeduldig te zijn, mijn handen kriebelen om door te gaan.
Maar ik weet ook dat ik er de tijd voor moet nemen en dan een model te maken die al belachelijk lang op mijn wensenlijstje staat.
Dirk-Jan