Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender voor beurzen, open dagen en meer!

EcOs slaat Multi tracties niet (meer) op

Gestart door Ruben zaterdag 27 augustus 2011, 23:45:09

EcOs slaat Multi tracties niet (meer) op
Heren,

Weer een onvoorstelbaar irritante stuip van mijn EcOs I 50200

EDIT

50000

FW 3.4.1 : hij slaat geen Multi tracties (meer) op, hooguit/af en toe de laatst geconfigureerde.  :thumbdown:

De zes eerder aangemaakte MT''s houdt hij vast maar nieuwe lijkt hij niet vast te willen leggen.
Soms slaat hij de laatst geconfigureerde MT op maar na een herstart (Na netjes afsluiten)  heeft hij nog maar een van beide loks in de combinatie opgeslagen. Dat ding lijkt wel dronken.

Heeft iemand dit eerder meegemaakt, is hier een logische verklaring en/of fix voor.

Gr.

Ruben
Re:EcOs slaat Multi tracties niet (meer) op
de 50200 is de ECOS 2......
Forum Moderator

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

Zijn de batterijen soms leeg?
Ad,

Ik heb dat recentelijk nog gecontroleerd en toen waren ze nog goed, ik zal nogmaals checken. Ik heb ook begrepen uit eerdere threads dat dit niet uitmaakt, nieuwe individuele locs onthoudt hij overigens wel.

Kan het te maken hebben met verschillende decoder versies of protocols van de combinatie?!!!! :help:  Lijkt me sterk maar ik sta nergens meer van te kijken.
Ruben
Ruben,

Misschien weten ze op het ESU forum waar het probleem zit.

Light My Train

Zou het kunnen wezen dat je hem niet in een loclijst plaats? Zo ja, kijk een na als je een loc selecteerd dat je alleen  ABC (linksonderin) heb geselecteerd.
Hoi Wijbe,

Bedankt voor het medenken maar hier had ik aan gedacht. Als ik geen loklijst geselecteerd heb
maar alleen ABC (Waarin ALLE locs en MT's worden getoond) staan ze er niet tussen.

Ruben

Light My Train

Hmmm, dan is de overgebleven optie: De boel opslaan op je pc, de ecos resetten. Opnieuw 3.4.1 erop en dan de boel weer inladen.
Wijbe,

Ja, dat was ik aan het overwegen alleen vrees/vermoed ik dat ik hetzelfde probleem hou omdat ik de volledige configuratie weer restore na een reset. Ik heb eigenlijk geen andere optie dus ik ga dat maar proberen.

gr.

Ruben
Heren,

Geen soelaas helaas.... Nieuwe fully charged batteries ook niet).  ik zat me af te vragen : zou het met de gekozen lokbild te maken kunnen hebben. De stuurstand komt ook steeds niet terug. Het lijkt er op dat het daarmee te maken heeft maar echt logica heb ik nog niet kunnen ontdekken...

Ruben 

Light My Train

Probeeer eens een standaart afbeelding?
Gents,

Ik begin me af te vragen of het te maken heeft met het feit dat het een lokpilot 54610 betreft waarvan de motor niet is aangesloten. Ik kan het me niet voorstellen maar toch...

Te pas en te onpas slaat hij een MT op maar elke keer is dan de stuurstand weer verdwenen uit de combinatie  terwijl een combinatie van twee loks wel goed blijft. Ik snap er geen JOTA meer van. Vaag probleem.... 8o

Ik heb ook een V160 Dummy met een 60760 decoder erin en die geeft geen problemen. Ik ga eens kijken wat er gebeurt als ik er een functiedecoder in zet....

Ruben
Misschien moet er een bepaalde last aan de decoder hangen om deze goed in de ECOS op te slaan.
Nope...

Een functiedecoder i.p.v. een LokPilot 54610 maakt niet uit (had ik eigenlijk ook niet verwacht) Na de EcOs guide er nogmaals op na te slaan de volgende punten:

Citeer
Kan het te maken hebben met verschillende decoder versies of protocols van de combinatie?!!!!  

CONCLUSIE NEE

GUIDE

ECoS enables you to set up and control consists of two or more
locos comfortably. All locos are listed in the memory of ECoS.
ECoS transmits separate signals (in the required data format)
to each loco of the consist. This happens at high speed so the
locos work like one. Locos with decoders that are not suitable
for consisting may also be in the consist. As indicated above it is
possible to run locos with different data formats and protocols
in the same consist.

Citeer

GUIDE

Consists are always run with 128 speed steps on the throttle.
Internally ECoS will convert these speed steps to the appropriate
value for each decoder.
? Locos can only be assigned to one consist.
? Consists cannot be added to other consists.
? Locos assigned to a consist cannot be run individually any more.

Nou... dit bovenste is wel van toepassing... ik wil de stuurstand aan meer dan één Loc  koppelen dus deze stuurstand wordt vaker aan verschillende consists toegevoegd...

Alleen, Ik heb al drie consists waar een br44 wordt gekoppeld aan een andere 44 of aan een br50 of Pacific. Bovendien slaat de Ecos de ene keer wel en dan weer niet meerdere consist op met de stuurstand erbij. Na een reboot is echter de stuurstand weer uit de consist verdwenen...

Voor mij is dit echt ondoorgrondelijke Esu logica . M.A.W. EEN GROTE BLACK BOX...... :thumbdown:

Ruben
Heren,

Ik heb weer eens GIGANTISCH lopen slapen. Het werk VOLLEDIG zoals in de beschrijving van de EcOs staat. Het helpt wel als je eens rustig gaat zitten en lezen en systematisch gaat testen i.p.v. op een 'tight schedule' dingen te snel 'hands on' opgelost wil hebben.

gr.

Ruben