Nieuws:

Voor onze Stichting 3rail Wiki zoeken wij schrijvers! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

programeer mogelijkheden decoders CS1R

Gestart door Eric donderdag 19 mei 2011, 16:27:08

programeer mogelijkheden decoders CS1R
Goedendag,

Even een vraag over de programeer mogelijkheden van esu decoders met de CS1R.
Zijn de programeer mogelijkheden van de CS1R gelijk aan de lok programmer of zijn deze heel verschillend.  Is de layout van de twee gelijk of zijn deze heel verschillend en heeft iemand daar een voorbeeld van hoe dit eruit ziet op het scherm van de CS1R.

Eric
Re:programeer mogelijkheden decoders CS1R
Hallo Eric,
Citaat van: Eric op donderdag 19 mei 2011, 16:27:08
Even een vraag over de programeer mogelijkheden van esu decoders met de CS1R.
Zijn de programeer mogelijkheden van de CS1R gelijk aan de lok programmer of zijn deze heel verschillend.
Bedoel je depProgrammer van ESU ?. De programmeer mogelijkheden zijn verschillend.

CiteerIs de layout van de twee gelijk of zijn deze heel verschillend en heeft iemand daar een voorbeeld van hoe dit eruit ziet op het scherm van de CS1R.
http://forum.3rail.nl/index.php?topic=20719.msg342064#msg342064

Mvg,
Peter
Hallo Peter,

Bedankt voor je snelle reactie
De afbeeldingen van de ecos (CS1R) zijn duidelijk bedankt voor de link.
Wat kan je extra doen met de ESU lokprogrammer ten opzichte van de ecos(CS1R).

mvg Eric

Hallo Eric,

Citaat van: Eric op donderdag 19 mei 2011, 19:40:03
Wat kan je extra doen met de ESU lokprogrammer ten opzichte van de ecos(CS1R).
O.a geluidsbestanden programeren/ veranderen.

Mvg,
Peter
En de instellingen van de diverse locs op de computer opslaan. Daardoor later weer gemakkelijk te herstellen.

Afhankelijk wat je zelf vindt: Het is wat overzichtelijker omdat je alles op een groter scherm kan bekijken en instellen. Dat is natuurlijk heel persoonlijk.

Groeten Ronald.
Bedankt voor de reacties, blijft voor mij wel de vraag of ik de lokprogrammer moet houden.
Ik heb geen locs met sound erin, en niet van plan om te gaan ombouwen met loksound decoders.
Ik heb de lokprogrammer gekocht om de lokpilot decoders te kunnen programeren en rijden in combinatie met de 6021. Krijg binnenkort de beschikking over een CS1R vandaar de twijfel of de lokprogrammer moet blijven

Eric
Hallo Eric,

Citaat van: Eric op vrijdag 20 mei 2011, 22:26:15
Ik heb geen locs met sound erin, en niet van plan om te gaan ombouwen met loksound decoders.

Krijg binnenkort de beschikking over een CS1R vandaar de twijfel of de lokprogrammer moet blijven
Dan heb je ook niet per se een lok programmer nodig.

Mvg,
Peter
Hallo Peter,

Bedankt voor je reactie. Ik ga de lokprogrammer weg doen als de CS1R er is.
Zonde om de programmer in de kast te laten als het ook anderes kan.

Eric
Sorry voor het reageren in dit draadje, maar het is wel relevant voor mijn situatie.

Ik heb een CS1R en ik wil weten of het mogelijk is om decoder firmware via de centrale in mijn lopi 4 decoders te laden. Of heb ik hier toch een lokprogrammer voor nodig?

Alvast bedankt,

Bas
Zo ver ik weet is de firmware upgrade alleen mogelijk via de lokprogrammer. Tevens kun je via de cs1r geen geluiden uploaden op een loksound. Alleen met een programmer.
Bas,
'k Heb dit gevonden op de site van ESU:
"    Will it be possible to program all CVs of all decoders after the update?    08.11.2011"

After the update the Central Station® will be able to program all DCC decoders on the programming track. There will be a graphical menu for the most important ESU decoders.

Mfx® decoders can already extensively programmed with the Central Station®. This will also be possible after the update.

Firmware en geluiden haal je van de ESU site (internetverbinding).  Lokprogrammer hangt aan internet.
Weet niet of de CS1R dat ook kan.
Programmer hoeft niet aan internet te hangen om firmware of geluiden te update, maar cs1r kan deze twee zaken niet. Heeft niets met internet te maken.
Bedankt mannen voor de terugkoppeling. Ik ga morgen m'n CS1R updaten, en dan zie ik wel of de mogelijkheid bestaat om de firmware van loks te upgraden.

Groeten,

Bas
Je moet toch eerst de updates en/of geluiden van de ESU site downloaden om ze met behulp van de lokprogrammersoftware in de decoder te kunnen schrijven.
Zonder internet begin je niets met de Lokprogrammer hard- en software.  8o
Lokprogrammer hang je aan je PC en betuur je met een programma op je PC
Geluid haal je op bij ESU website, zet je op je PC en die kun je overzetten.
Er werkt niks rechtstreeks via internet.

Met ECoS of CS1R kun je geen geluid laden in een loksound, daar kun je alleen de instellingen van bestaand geluid in de decoder veranderen.

Mvg, Johan
Citaat van: nobody op maandag 27 februari 2012, 14:26:44
Je moet toch eerst de updates en/of geluiden van de ESU site downloaden om ze met behulp van de lokprogrammersoftware in de decoder te kunnen schrijven.
Zonder internet begin je niets met de Lokprogrammer hard- en software.  8o

Maar die kun je met usb stick op een niet met internet verbonden pc zetten Wim. Dus de programmer hoeft niet aan het net te hangen zoals jij schreef.
Precies, mijn laptop is via de UTP kabel verbonden aan de CS1R terwijl deze met een wireless adapter aan de internet verbinding hangt. Dus er is internet ;).

Echter mijn vraag was: is de lopi4 van nieuwe firmware te voorzien via de CS1R ipv een lokprogrammer.
Citaat van: Edwin op maandag 27 februari 2012, 14:35:21
Dus de programmer hoeft niet aan het net te hangen zoals jij schreef.
Dat heb ik niet geschreven. Goed lezen !
Einde discussie.
Citaat van: nobody op maandag 27 februari 2012, 14:15:39Lokprogrammer hangt aan internet.

Staat hier toch echt.

@Bas: nee. Alleen via programmer op het moment. Misschien dat esu het ooit inbouwt, maar nu nog niet.
Citaat van: Edwin op maandag 27 februari 2012, 14:47:45
Citaat van: nobody op maandag 27 februari 2012, 14:15:39Lokprogrammer hangt aan internet.

Staat hier toch echt.

@Bas: nee. Alleen via programmer op het moment. Misschien dat esu het ooit inbouwt, maar nu nog niet.

Beetje zuur en jammer dat je gedwongen wordt een apparaat van 139 euro te kopen alleen voor firmwareupdates (en geluid als je een loksound hebt). Maarja tis niet anders!

Bedankt voor de info :)
Edwin moet en zal het laatste woord hebben...
Ik heb de (nogal logische) tussenkomst van de computer voor de duidelijkheid weggelaten.
Jij schermt met datatransport via USB sticks enzo.
Het belangrijkste schreef ik eerder: "Zonder internet begin je niets met de Lokprogrammer hard- en software. 8o "

Niemand heeft het laatste woord.