Citaat van: Hero op vrijdag 30 november 2012, 19:43:01
Kijk goed bezig. Gelijk oplossen die probleempjes. Vergeet niet met een potlood op de aandrijving te schrijven dat ie is aangepast.
Bewaar wel het schuifdeel uit die verprutste aandrijving. Die plastic puntjes willen er nog wel eens van af breken.(Geleiding)
Dan loopt het niet lekker meer en weigert ie ook dienst.
Citaat van: Hero op zaterdag 01 december 2012, 22:52:28
Werk genoeg in die kelder. Het gras moet ook nog gaan groeien.
Ik ben benieuwd of de verse mest een beetje werkt.
Hoi Robin, dank voor de tip maar de aandrijving heb ik met schuif al weggegooid. Je High Voltage Tube ofwel grassmaster
moet ik nog proberen. Op dit moment maak ik tunnelbuizen en het k-rail segment. Maar in die laatste mag ook gras uiteraard.
Citaat van: harald en alex op vrijdag 30 november 2012, 20:01:50
Je had wel heel wat expertise op bezoek dan. Altijd wel goed dat een ander eens naar een probleem kijkt. Dan is er meestal een simpele oplossing waar je zelf dan niet aan gedacht had.
Harald & Alex, daar was inderdaad heel wat kennis binnengekomen
Nou had ik totaal geen problemen hoor. Maar ja, als de baan gaat rijden gebeurt er nogal eens wat. Een spontane sluiting op een vreemd punt in de baan bv. Het was natuurlijk zo opgelost..
Citaat van: Spoorman op vrijdag 30 november 2012, 20:08:17
Snap niet dat je dat volk binnen laat Michiel.
Ben, het loopt gewoon uit de hand. Het worden er steeds meer. Zal wel door de koffie komen maar toch neemt er één zijn eigen melk mee.
Citaat van: Boskabouter op vrijdag 30 november 2012, 21:30:28
Hahaha ja Ben, en t was reuze gezellig
Mee eens Paul, gaan we vaker doen
Citaat van: M.user op vrijdag 30 november 2012, 21:43:58
Je had wel een paar kanjers op bezoek.
Aan het lipje van de K-rail solderen is eenvoudig en het pakt makkelijk. Je kunt ook van die inschuifconnectors aan de rails schuiven als je niet wilt solderen.
Ik heb dezelfde ervaring op Ebay met de wisselaandrijving voor de K-rail wissels. Helaas kun je nooit het bouwjaar van de aandrijvingen zien en blijven ook de nieuwe aandrijvingen niet echt betrouwbaar.
Eigenlijk is alleen servoaandrijving betrouwbaar maar ja om dat allemaal achteraf te doen.
Märklin had een super betrouwbare aandrijving op de oudere wissels, die wissels werden compleet met aangemonteerde aandrijving geleverd.
Hoi Ronald, ik ga me verdiepen in een wisselaandrijving voor k-rail. Leuk om eens een servo te proberen.
In een traject over een ravijn (brug) wil ik een wissel leggen. Zou ik dat wissel kunnen omleggen via een langere boom? Wellicht is het de enige optie. Ik denk niet dat ik een normale wisselaandrijving onder de brug wil monteren want die zijn alle zichtbaar. (zie in afbeelding op hoogte)
Citaat van: 44er op zaterdag 01 december 2012, 22:43:22
Aankomende week komt de schoonmaaktrein jouw kant op, ga m eerst zelf nog de baan op sturen .
Als je klaar bent met de aandrijvingen laat even weten , wij komen dan weer gezellig bij je op visite en eens zien hoe wij je weer aan wat extra werk
kunnen helpen , niets is ons teveel om te adviseren,
Hoi Jan,
Op je zolder zal het ook wel lekker stoffen? Het heeft geen haast maar ik vind het leuk als ze een keer weer rijdt
Bij voorbaat dank!
Nog wat cruciale aandrijvingen staan op de rol.. Ik weet het jullie zijn niet te beroerd de mening onder stoelen of banken te schuiven en daarbij relaxed naar een treintje komend uit een klimspiraal te kijken.
Het segment staat in de MDF-grondverf.