Nieuws:

Onze Stichting 3rail Wiki bevat een bron van informatie! Bekijk eens een willekeurig artikel in de Stichting 3rail Wiki.

ESU + TouchCab Apple Itouch besturing

Gestart door Nameless zaterdag 29 januari 2011, 23:15:33

ESU + TouchCab Apple Itouch besturing
Ik schets even de situatie die ik voor ogen heb (alles voor G-schaal):

- ESU LokSound XL sounddecoder of Massoth of Zimo
- ESU digitaal basisunit
- 5A min, uit te breiden met boosters
- Apple Itouch met "Touchcab" app.
- Rijden met ongeveer 10 locs max, automatische ontkoppeling mbv servo's, sound schakelen met extra functies, wissels schakelen (met wisseldecoders van PIKO G oid) en programmeren van CV's.

Vragen:

- Kan de ESU centrale elke type decoder aan (Massoth en Zimo zijn specifiek DCC standaard, dus zou naar mijn idee gewoon moeten kunnen, maar wil het toch zeker weten)

- Welke componenten heb ik nodig van ESU om dit te realiseren? Moet ik echt een ECos hebben (met scherm dus), of kan ik ook een basisunit gebruiken en dat alle 'communicatie' dan via de app verloopt. En kan die app alle bovenstaande opgesomde functies ook uitvoeren?

Is er iemand die dit voor mij op een rijtje zou kunnen zetten met eventueel wat prijzen er bij?
Mensen die reed zo'n systeem draaiende hebben (in H0 bv, zoveel verschil maakt het uiteindelijk niet, behalve de gekozen decoders), willen die hun ervaringen met mij delen?

Alvast bedankt! >:-D

Re:ESU + TouchCab Apple Itouch besturing
Ik kreeg net te horen dat de Iroc applicatie werkt in combinatie met een PC met rocrail, verbonden aan een Massoth/PIKO centrale, dat is goed nieuws.
Toch zou ik de hierboven beschreven situatie ook graag uitwerken, dan kan ik vergelijken qua kosten en hoe ik het in de toekomst uit kan breiden.

De app heeft sowieso wifi nodig, en dat is niet altijd aanwezig op evenementen.. Een navigator (?270 van Massoth.. zucht) heb ik dan ook wel nodig waarschijnlijk.. En als ik sowieso een ECos moet hebben voor de TouchCab, is dat misschien een betere oplossing..

Fan vanaf mijn geboorte

Hoi,

iRoc en andRoc werken met alle centrales in combinatie met RocRail. Je hebt inderdaad wel een WiFi tijdens een evenement nodig., maar een simpele router met WiFi kost niet veel en is eenvoudig te configureren. Tijdens de gastendag had ik mijn router en iRoc ook bij me. Ik wil onze grote baan ook met iRoc gaan besturen.

Een ECoS werkt ook direct met de iTouch/iPhone, maar dan heb je nog steeds een WiFi nodig. Ook heeft ESU zelf een draadloze besturing, die zonder WiFi werkt.

De ESU kan inderdaad alle DCC-decoders aan met alle functies.

Qua prijs moet je aan het volgende denken:
LokSound XL 125 euro
ECoS 1 XL = 500 euro (z/w)
ECoS 2 XL = 575 euro (kleur) is 8A
iTouch = ???
Router = 50 euro

Hopelijk heb je hier iets aan.

Groet,
Bert
Daar heb ik zeker wat aan Bert! 8)

Voorlopig lijkt de PIKO centrale de beste keuze, alleen is nog niet zeker of die aan een PC gehangen kan worden (het is namelijk een vereenvoudigde Massoth centrale). Als dat niet zo is, ga ik misschien toch voor de ECoS.
Dan kan ik in ieder geval daar al treinen mee besturen en dan later ofwel Itouch besturing of met een ESU draadloze regelaar aan de slag.

Heel erg bedankt Bert, ik sla de antwoorden even op zodat ik ze niet kwijt raak :D
De twee mogelijkheden even uitgezet, waarbij ik rekening houd dat ik zowel met als zonder Ipod Touch wil kunnen rijden.

PIKO centrale + Navigator (geen pc of wifi nodig)
                       + Itouch app 'Iroc' icm Rocrail op pc. Wifi nodig.

of

ECOS + ESU draadloze rijregelaar (hoeveel kost deze?), geen pc en wifi nodig.
          + Itouch app "Touchcab". Geen pc nodig, wel wifi. (als ik het goed begrepen heb)

Ecos kost me ?575 (8A) excl. draadloze rijregelaar, PIKO systeem (5A) ?570 incl navigator (draadloze navigator ?70 extra) (vraag is wel of dit systeem een PC aansluiting heeft).

Eerst wachten op antwoord ivm de pc aansluiting van PIKO...