Een tijd geleden heb ik hier foto's geplaatst van de 3D geprinte deuren. Het bleek technisch niet mogelijk om het houtprofiel dat ik in gedachten had mee te printen, dus de laatste weken ben ik bezig om die deuren zodanig aan te passen dat ze toch mooi staan bij de loods. Dat werk is nog niet af, maar ik wilde toch maar weer eens een update plaatsen.
Ik begin bij de loods zelf. Er stond nog een klusje open waar ik al heel lang tegenop zie, namelijk het boren van gaten om de scharnieren in te doen. Dat is nu gelukt:

Als de scharnieren geverfd zijn en de deuren afgewerkt, dan zet ik alles definitief vast. Op onderstaande foto hangt alles nog een beetje scheef; dit is alleen om een idee te geven van hoe het gaat worden.

Met gesloten deuren. Hopelijk sluit straks alles mooi aan.

Goed, dan de deuren zelf. Allereerst heb ik ze een soort houtkleur meegegeven.

Alles wat smeedijzer is wordt semi-mat zwart. En de grote vlakken worrden met hout bekleed.

Strookje voor strookje begint het ergens op te lijken. Het hout dat ik hiervoor heb is 3x zo breed als de strookjes die ik nodig heb. Dus alles moet eerst op maat geknipt worden.

Helaas kan ik maar één rij strookjes per keer plakken. Met meer strookjes naast elkaar hecht het niet goed. Toch kom ik er uiteindelijk wel.
Ook het 2e setje deuren wordt alvast geverfd.

De voorkanten van de eerste 2 deuren zijn af, nu volgen de veel lastigere achterkanten. Als straks de vlakken allemaal gevuld zijn ligt het hout net iets dieper dan de ijzeren omlijsting. De diagonale stang loopt daar weer overheen.

Ik moet er op letten dat de strookjes door lijken te lopen in de 3 vlakken, dus dat ze van het zelfde stuk hout komen. Anders ziet het er natuurlijk niet uit.
De deuren zijn nog niet klaar, maar het schiet wel op. Ik hou jullie op de hoogte!
Groetjes,
Rutger