Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

ESU Ecos Control voor op module baan ( expositiebanen )

Gestart door caponordtraveller zondag 02 januari 2011, 20:27:29

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
ESU Ecos Control voor op module baan ( expositiebanen )
Hallo,

vorige winter liep er hier ook al een draadje van de ESU ECOS Control.
Ik wil eens dit terug naar boven halen.

Voor onze modelspoor vereniging ben ik op zoek naar een handig besturingssysteem dat gemakkelijk te bedienen is. 

Vereisten :
* meerdere gebruikers moeten tegelijk kunnen treinen bedienen.
* uitermate gemakkelijke bediening.
* geen gedoe met bekabeling door en op iedere module.
* eenvoudig te gebruiken en overplaatsen naar andere treinbanen. 

Mogelijk idee van een oplossing : Een Ecos 1 zoeken in tweedehands en dan kan ik S88 modules hieropaansluiten en PC besturing doen.
Hierop dan de ECOS control aansluiten als handheld bediening voor de expo baan.

:?: :?: :?:Wat denken jullie hiervan ?



(Zelf heb ik persoonlijk een Esu ECOS 2 voor mijn thuisbaan. Het grote voorbeeld hiervan is dat je alles hiermee aankan.)
Re:ESU Ecos Control voor op module baan ( expositiebanen )
Of goedkoper de centrale die Sn00zerman heeft gemaakt. Voor +- 100 Euro heb je de centrale + 1 draadloze controller. Alleen weet ik niet meer hoeveel dit uit te breiden is. Maar hoeveel leden moeten treinen kunnen aansturen?
Re:ESU Ecos Control voor op module baan ( expositiebanen )
Hoi,

als we met drie dit gaan samen doen, dan zal het al veel zijn.
Zou dit lukken denk je ?


Steven

Re:ESU Ecos Control voor op module baan ( expositiebanen )
Ja ik dacht dat je het kon uitbreiden tot 4 stuks.

groeten minitreintje/Dylan
Re:ESU Ecos Control voor op module baan ( expositiebanen )
Lid sinds: 2006

Fan vanaf mijn geboorte

offline
Re:ESU Ecos Control voor op module baan ( expositiebanen )
Hoi Steven,

Ik mmak bijna geen gebruik van mijn afstandbediening op de ECoS door omstandigheden.
In de toekomst wil ik overgaan op RocRail met een iTouch of iPhone als draadloze controller. Dan kunnen er neet zoveel personen een trein besturen, als er treinen op de baan staan.

Ik wil het geheel met een 6021 met LocoNet adapter en een LocoNet <-> Ethernet Convertor aansturen, maar op de club via een IntelliBox en dezelfde Ethernet <-> LocoNet converter.

Groet,
Bert
Re:ESU Ecos Control voor op module baan ( expositiebanen )
heb je al eens aan touchcab + ecos  gedacht :)

natuurlijk je hebt een ipod of iphone nodig is natuurlijk wel prijzig maar meestal is er altijd wel iemand die een ipod of iphone heeft :)


CiteerMultiple TouchCabs may connect to the command station at the same time, so several operators can work a large club layout, as shown in the YouTube video TouchCab LIVE.

The theoretical limit is 253 connected units (which has not yet been tried), depending on the capability of the command station. The largest recorded number of multiple TouchCabs at the same time is 8.