Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

aansluitschema geplande BR146 ombouw

Gestart door madmenno woensdag 24 januari 2007, 16:01:50

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
aansluitschema geplande BR146 ombouw
Lid sinds: 2007

- Vereniging Spoorgroep Zwitserland -

offline
aansluitschema geplande BR146 ombouw
Hallo allemaal,

Zoals ik al in een aantal andere draadjes heb verteld krijg ik binnenkort een Märklin BR146.1 binnen. Aangezien ik de standaardloc een beetje "kaal" vindt wat betreft functies ga ik deze ombouwen met nieuwe verlichtingsprintjes van x-train.de en functionele Krois koppelingen (uitvoering 2 voor Märklin).
De decoder in de BR146 gaat vervangen worden door een Zimo MX64H locdecoder aangezien ik 5 versterkte functieuitgangen nodig heb (3 voor de verlichting en 2 voor de Krois koppelingen) en de MX64H standaard 6 versterkte uitgangen aan boord heeft. De Zimo decoder heeft ook de mogelijkheid voor klokankermotoren, dus kan ik die later eventueel ook inbouwen (als ik er dan ergens eentje kan kopen in ieder geval, lastig verkrijgbaar volgens mij). Ook is de Zimo standaard voorbereid op de Krois koppelingen.
Nu open ik dit draadje, omdat ik graag wat feedback zou willen op het aansluitschema dat ik bedacht heb. (Zie hieronder)
Kloppen de aansluitingen zo, of gaat dit niet lukken. Ik vraag het maar even, want het zou zonde zijn als ik de decoder opblaas of frituur ;)
Weet iemand toevallig ook of beide Krois koppelingen op 1 functieuitgang aangesloten kunnen worden, of overbelast dat de decoder.



Alvast bedankt voor jullie hulp

Groetjes,
Menno
Re: aansluitschema geplande BR146 ombouw
Een tien met een griffel en en zoen van de juffrouw.
Re: aansluitschema geplande BR146 ombouw
Lid sinds: 2007

- Vereniging Spoorgroep Zwitserland -

offline
Re: aansluitschema geplande BR146 ombouw
Heheheh.....
Maar even serieus, het is zo dus ok?

En weet iemand of je de 2 Krois koppelingen op 1 functieuitgang kan aansluiten?
Re: aansluitschema geplande BR146 ombouw
Lid sinds: 2007

- Vereniging Spoorgroep Zwitserland -

offline
Re: aansluitschema geplande BR146 ombouw
Citaat van: Freak op woensdag 24 januari 2007, 19:28:25
Let wel op dat de inschakeltijd van deze koppelingen maximaal 10 sec mag bedragen.

Daarom kies ik ook voor de Zimo decoder, die heeft standaard ingebakken, instellingen om de inschakeltijd van Krois koppelingen te limiteren tot een zelf te kiezen waarde.