Tja, wat is bijzonder....
Het kwam eigenlijk een beetje door mijn treinen maatje, die had nog een HK met een Uhlenbrock erin en ik raade aan om er een LP in te zetten.
Hij dat gedaan, krijg ik een mailtje of ik er eens naar wil kijken, wat het liep niet erg lekker. Hij had hem al op de lokprogrammer gehad, en diverse zaken aangepast maar het resultaat bleef nul...
Ik dat ding naar mij toe gehaald, en op de baan ermee. Hij rijdt dus wel ( het kan ook geen kwaad

) maar bij bepaalde snelheden stottert hij enorm. Het is alsof er een contact los zit o.i.d. Nu hoor ik het al; Is dat dan niet zo ? NEE, bij de middensnelheid loopt hij goed. Overigens heb ik de aansluitingen natuurlijk gecontroleerd.
Dus als eerste probeer ik een reset van de LP, maar daar had ie al geen zin meer in

geen idee waarom niet...
Toen maar handmatig alles naar de begin waarden gezet, en de CV 54 truuk uitgehaald, zelfde resultaat, op een bepaald punt begint hij weer hevig te stotteren.
Het lijkt mij in de lastregeling te zitten, maar ik kan er de vinger nog altijd niet op leggen.
Toen maar een HK van mijzelf genomen, LP 3 eruit ( daar loopt hij voortreffelijk mee ) en een LP 4 erin. Snelheid gehalveerd, en rijden maar. Helaas zelfde resultaat....

Ik alle condensatoren en smoorspoelen eruit geknipt, maar ook dat mag niet baten helaas.
Het enige wat lijkt te werken is de regelinvloed van de decoder op minder dan 40 % zetten, maar dat wil ik eigenlijk niet ( het helpt ook maar beperkt ) of de snelheid op 100 % laten staan. Dit laatste lijkt het gewenste resultaat te hebben, maar ik twijfel of ik toch niet weer een onregelmatige loop zie in de middensnelheid.
Duidelijk ? Voor mij is het in ieder geval zo duidelijk dat ik de V 3 weer terug heb gezet in mijn HK.
Grt peter
Edit Frenkievee: merk Uhlenbrock aangepast, op het forum bij voorkeur de gewone merknaam gebruiken