@Steven en @Peter: Dank jullie voor de beterschapswensen. Inmiddels weer lekker aan het werk, maar even toch wat minder tijd voor de baan.

Maar zoals ik eerder schreef wel de computer kunnen installeren bij de baan. En dat is weer een mooie volgende stap in de ontwikkeling en mogelijkheden om de baan echt aan de praat te krijgen.
Zoals ik eerder heb aangegeven in de beschrijvingen van de besturingskast ben ik ervan uitgegaan van het inbouwen van deze computer, en de mogelijkheid van het aansluiten van meerdere schermen. Daarvoor is een aparte videokaart aangebracht en daar is het bestaande scherm dat ik had aan gekoppeld en ik heb een aanraakscherm aangeschaft. Voor het werken met een programma als TrainController lijkt dat een prachtige oplossing omdat je snel via het scherm de bediening kan uitvoeren.
Op de eerste foto is te zien hoe de de hele installatie aan de achterkant van de besturingskast is aangebracht. De voeding voor alles wat met de computer en de beeldschermen nodig is zit ook aan de achterkant onderin de besturingskast. En wordt geschakeld aan de voorzijde.

Hier de zijkant waar je de opstelling van de computer, toegankelijk vanaf de zijkant, is aangebracht. En de beide schermen bovenop de besturingskast.

Onder het centrale bedieningspaneel is een lade met een uitschuifbaar toetsenbord aangebracht en ruimte voor de muis. Wanneer ik alleen de besturing hoef te bedienen kan het via het aanraakscherm en kan het toetsenbord even opgeborgen worden.
Hier het beeld van de voorzijde van de besturingskast. Duidelijk is de opstelling van de schermen en de bediening, net onder het centrale schakeltableau. Het ?kleine? scherm gebruik ik vooral om de directory structuur in beeld te hebben, eventueel documentatie op te kunnen roepen, etc. Op het grote scherm loopt dan in principe het besturingsprogramma, in mijn geval dus TrainController.

De intellibox moet in deze opstelling nog wel even een goede plek krijgen, maar ik denk dat daar wel ruimte voor is in het onderste gedeelte van de besturingskast.
Wordt vervolgd dus?