Nieuws: Kom 24 november 2019 gezellig naar de 3railforum gastendag in Leeuwarden!! Bestel je toegangsbewijs nu in de 3railforum webshop!!
+  3railforum
|-+  Modelbaanbouw & Scenery
| |-+  Modelbaanbouw
| | |-+  De modelbaan van '10103' - "Foto's vernieuwd" - 12/09/19
Pagina's: 1 ... 7 8 [9]   Omlaag

Auteur Topic: De modelbaan van '10103' - "Foto's vernieuwd" - 12/09/19  (gelezen 80982 keer)

h0_miessie

• Vaste Inboedel
  • Als het maar Zwitsers is.
Re: De modelbaan van '10103' - "Vivat Austria II" - 29/01/19
« Reactie #400 Gepost op: dinsdag 29 januari 2019, 05:13:22 »

Marc,

Dat zijn zeker twee mooie krachtpatsers en prachtig op de foto gezet. :) :thumbup:
En wat een mooi gebaar van je broer dat je de ÖBB-loc niet hoefde in te pakken maar dat hij als cadeau bij je mocht blijven. :thumbup:
Heel veel rijplezier toegewenst met deze schoonheid van een loc.

Groet Michel
Michelstadt
YouTube
Peetoom v Carl

marcel

• Vaste Gast
Re: De modelbaan van '10103' - "Vivat Austria II" - 29/01/19
« Reactie #401 Gepost op: dinsdag 29 januari 2019, 20:20:34 »

Hoi Marc,

Dat is weer een mooi cadeau van je broer. Nog gefeliciteerd met je verjaardag.
De collectie Oostenrijkse locs groeit aardig inmiddels.
Veel plezier ermee.
Met vriendelijke groeten,

Marcel

10103

• Speciale Gast
Re: De modelbaan van '10103' - "Br 74" - 01/02/19
« Reactie #402 Gepost op: vrijdag 01 februari 2019, 12:38:18 »

Al een tijdje heb ik hier op de baan ook nog een gekregen Br 74 van Märklin staan. In het geweld van alle mooie, nieuwe E-locs sneeuwde het kleine tenderlocje een beetje onder. Hoog tijd voor wat extra aandacht!
Omdat de decoder kapot was gegaan, kreeg hij een nieuwe Esu lokpilot V4 waardoor de rijeigenschappen er meteen een stukje op vooruit gingen. Er was altijd al een raar tikje te horen tijdens het rijden, maar na wat voorzichtig 'rommelen' met de drijfstangen is dat bijna in zijn geheel verdwenen. Toen ook maar meteen een machinist geplaatst en wat ruitjes pasklaar geknipt voor in de cabine. Dat laatste vermindert mooi een beetje het "hobby-uiterlijk" van de loc.  :)

Groet, Marc

Ps. De ruitjes zijn overigens gemaakt van het "venstertje" van een Roco onderdelendoosje. Dat is lekker dun en flexibel materiaal dat goed op maat te knippen en te vouwen is. Met een drupje houtlijm kun je het makkelijk vastmaken aan de binnenzijde van de cabine. Je moet alleen natuurlijk geen lijm op het zichtbare deel van het 'raam' smeren.
« Laatst bewerkt op: donderdag 12 september 2019, 23:54:32 door 10103 »

Hitmaan

• Zeer Toffe Gast
Re: De modelbaan van '10103' - "Br 74" - 01/02/19
« Reactie #403 Gepost op: vrijdag 01 februari 2019, 13:46:53 »

Had je topic nog niet ontdekt, maar ga deze zeker nu volgen. Qua tijdperk en machines vindt ik het heel leuk, beter dan wat taurissen op de baan.
Ga zo door. 
Met vriendelijke groeten,

Tony

10103

• Speciale Gast
De modelbaan van '10103' - "Foto's vernieuwd" - 12/09/19
« Reactie #404 Gepost op: vrijdag 13 september 2019, 00:21:13 »

Deze zomer besloot Photofuckit Photobucket plotseling om al mijn foto's ook maar eens op "wazig" te zetten. Uiteraard met als doel om me een betaal-abonnement door de strot te duwen. Aangezien dat niet mijn idee van klantenbinding is, moest er een nieuwe oplossing komen om alle plaatjes ergens veilig op te slaan. In een nieuw avontuur met een 'foto-opslagsite' had ik eerlijk gezegd weinig zin.

De oplossing kwam van een mede-stamtafelgast (Steven, :thumbup:), die me adviseerde de foto's op een eigen domein op te slaan en me daarbij ook meteen goed op weg hielp. De eerste foto's hebben intussen hun nieuwe plekje gevonden, waardoor de eerste en laatste pagina van dit topic sinds vanavond weer normaal te bekijken zijn. De andere pagina's van dit topic zullen de komende tijd volgen. Ook de foto's van de model- en boekbesprekingen zijn inmiddels weer zichtbaar. :)
Ik weet niet of het gaat lukken om al mijn foto's die hier op het forum staan te gaan vervangen, maar we gaan een poging wagen.

Groet, Marc

Ps. Inmiddels is dit hele topic al voorzien van nieuwe foto-linkjes en zijn al mijn plaatjes weer te zien. :)
« Laatst bewerkt op: vrijdag 13 september 2019, 16:38:36 door 10103 »

10103

• Speciale Gast
Re: De modelbaan van '10103' - "E50 - Rh 1110" - 12/09/19
« Reactie #405 Gepost op: donderdag 03 oktober 2019, 18:25:06 »

Vandaag hebben twee zes-assers wat extra aandacht gekregen. Alweer een tijdje was rijden met mijn E50 van Märklin geen leuke bezigheid meer. Nadat de loc een aantal jaren netjes had gereden, begon de motor van de ene op de andere dag behoorlijke rumoerig te worden en een wat ratelig geluid te produceren. Van alles geprobeerd om dit te verhelpen maar zonder succes. In de tussentijd had ik meerdere Märklin-locs met hetzelfde probleem gekregen, maar deze waren spiksplinternieuw! Omdat het probleem toch echt in de motor leek te liggen, heb ik maar eens vervangingsmotor bij Märklin zelf besteld. En zie daar, na inbouw snort de E50 ineens weer als een tevreden kat over de rails. Ik ben blij dat de E50 nu weer normaal kan rijden, maar ik durf toch wel vraagtekens te plaatsen bij de kwaliteit van sommige motoren die Märklin (de afgelopen jaren heeft) gebruikt.

Nu de winter bijna voor de deur staat, heeft daarnaast de Rh 1110 van Roco een grote sneeuwschuiver aan de voorkant gekregen. Een onderdeeltje van de Rh 1010 dat ook prima op de 1110 past. :)

Groet, Marc
« Laatst bewerkt op: donderdag 03 oktober 2019, 18:31:44 door 10103 »

h0_miessie

• Vaste Inboedel
  • Als het maar Zwitsers is.
Re: De modelbaan van '10103' - "Foto's vernieuwd" - 12/09/19
« Reactie #406 Gepost op: vrijdag 04 oktober 2019, 12:11:07 »

Marc,

Jammer om te lezen dat de E50 keuren ging vertonen en dat daarna andere (nieuwe) loc de zelfde keuren kregen. :(
Mooi om te lezen dat de E50 weer soepel ging rijden naar het inbouwen van een vervangingsmotor  :thumbup: ga je nu alle locs die keuren vertonen ook de motor bij vervangen zodat ze weer lekker gaan rijden ?
En zoals altijd is je foto weer van grote schoonheid uiteraard mede door het prachtige station wat er staat. :)

Groet Michel
Michelstadt
YouTube
Peetoom v Carl

10103

• Speciale Gast
« Reactie #407 Gepost op: vrijdag 04 oktober 2019, 12:39:58 »

Dank je wel Michel! :)

De E50 was de eerste met deze kuren, daar zit dus nu een vervangingsmotor in van Märklin. Mijn E10 'Rheingold' vertoonde dezelfde problemen, daar heb ik een klokankermotor van SB-Modellbau in geplaatst. De Railbus met fietsaanhanger maakt ook een ratelend geluid. Ook daar lijkt het aan de motor te liggen, maar hier ben ik nog mee aan het experimenteren. Mijn Br 64 is - ondanks de SDS-motor - ook niet de stilste, ook hier weer een duidelijk lopende motor. Deze week had ik een nieuwe loc gekocht, die meteen teruggestuurd is naar de treinenzaak vanwege een te luidruchtige motor. Alle locs waren uiteraard goed gesmeerd (en ook netjes ingereden).

Ik rij met K-rails op een dikke kurkbedding in een rustige kamer waardoor rumoerige motoren en ratelende locs meteen opvallen. Bij C-rails ontstaat vanzelf al meer herrie waardoor dat soort geluiden een beetje wegvallen. Desondanks lijkt het soms of de eindcontrole-dames bij Märklin stokdoof zijn. Ik kan anders niet verklaren hoe sommige locs toch de fabriek mogen verlaten. :(

Gelukkig rijden mijn andere Märklin-locs wel mooi stil en ook over mijn laatste Roco-aanwinsten ben ik in dat opzicht erg tevreden. :)

Groet, Marc     
« Laatst bewerkt op: vrijdag 04 oktober 2019, 12:41:46 door 10103 »

Jan22

• Stamgast
  • Zonder dwarsliggers spoort het niet
« Reactie #408 Gepost op: vrijdag 04 oktober 2019, 15:39:50 »

Deze zomer besloot Photofuckit Photobucket plotseling om al mijn foto's ook maar eens op "wazig" te zetten. Uiteraard met als doel om me een betaal-abonnement door de strot te duwen.
En het koste nix.eu?

Nu begrijp ik waarom de foto's van MadMenno uit 2010-2013 ineens wazig worden afgebeeld.
En dat is spijtig, want hij heeft op dit forum veel loc verbouwdraadjes staan, en de bouw van een hosentrager in k-rails met een afstand van 57 mm hart op hart. En alle foto's zijn nu wazig. MadMenno is nog af en toe actief op dit forum.

En dat geldt ook voor de foto's van Kroko14253 (Harry Sipkes) van Grischwald ; allemaal wazig; en dat is spijtig.
Want Harry bouwde locs om, bouwde een stuurstandrijtuig, soldeerde Zwitserse bovenleiding (de oudere H-standaard in plaats van de nieuwere R-standaard die Sommerfeldt levert) en wist bijzonder veel k-wissels (onderhoud, montage). Harry is niet meer actief op dit forum.
Jan Willem

Brig, Delémont.

10103

• Speciale Gast
« Reactie #409 Gepost op: vrijdag 04 oktober 2019, 22:11:39 »

Inmiddels heb ik een eigen website waarop ik alle foto's kan plaatsen. Dat kost uiteraard ook geld, maar dat vind ik niet erg. Ik wil best betalen voor een veilig foto-opslagplekje, maar dan wel vrijwillig en niet met het mes van Photobucket op mijn keel. De chantagepraktijken van Photobucket zijn echt heel triest. Mijn meeste foto's heb ik op mijn eigen computer opgeslagen, maar helaas niet alle. Die foto's staan alleen bij Photobucket en daar kan ik ze helaas niet meer bereiken. Ik kan ze dus ook niet downloaden om ze op mijn eigen website te zetten. Ik vrees dat een aantal foto's die ik hier op het forum heb geplaatst voorgoed verloren zijn.  :(

Groet, Marc

Erik Baas

• Zeer Toffe Gast
« Reactie #410 Gepost op: vrijdag 04 oktober 2019, 22:32:16 »

Hoe bedoel je, dat je ze niet meer kunt bereiken? Komt dat soms doordat de site alleen je laatste 100 foto's laat zien oid.? Ik heb dat meegemaakt bij Ipernity, en ik kon het toen oplossen door een aantal van mijn nieuwste foto's te verwijderen, waarna de oude weer "in beeld" kwamen!

10103

• Speciale Gast
« Reactie #411 Gepost op: zondag 06 oktober 2019, 21:24:12 »

Hoi Erik,

Afgelopen donderdag heb ik heel veel foto's (die ik nog op een andere plek had staan) verwijderd bij Photobucket. Ik heb het net even gecheckt en inmiddels kan ik inderdaad weer bij alle overgebleven foto's daar. Ik ga ze nu snel opslaan en dan mijn PB-account de prullenbak in.

Groet, Marc   

Erik Baas

• Zeer Toffe Gast
« Reactie #412 Gepost op: zondag 06 oktober 2019, 23:11:23 »

Mooi zo, ik ben blij dat die truc voor jou ook gewerkt heeft.  :-)