Vinysie dank voor het aanbod; ik heb gister zelf maar een lokprogrammer
gekocht.
Sinds vanochtend op mijn laptop en zeller rollenbank aangesloten en jemig, wat is dat makkelijk. 6021 is handig om snel nummers in te typen en te rijden, maar programmeren zo aan de PC, geweldig.
En dat voor een analoog rijder

. Maar ja, her en der wat ombouwers/andere merken en HAMO, Fleischmann analoog met defecte schakelaars, tja, dan is simpelste oplossing een chipje er in.
De BR53, Reset wel gedaan nu. Maar bleek nog wel een ander probleem te hebben, decoder werd niet goed uitgelezen als de lokkap er helemaal op zat

. Ergens een contactje dat er niet hoort te zijn, ik denk dat ik wel weet waar, zo maar eens oplossen.
Mocht dat licht omgewisseld moeten worden, is dat nu echt kinderlijk eenvoudig.
Als test wel mijn geliefde BR 94 ingesteld. Licht langzaam aan/uit, max snelheid verlaagd (nog niet gemeten), en omdat dit voornamenlijk een rangeerlok is, licht voor én achter tegelijk aan, naar Duits voorbeeld heb ik begrepen.
Misschien kan ik dat ook nog wel onder een F1-4 toets hangen, licht v/a tegelijk aan.
Nou ja, ik heb weer een nieuw speeltje en dankzij ESU is er bij analoog bedrijf ook veel mogelijk, ook met LokSound die ik onlangs heb gekocht en ingebouwd, nou ja, laten inbouwen. Die kan ik nu ook zo instellen dat hij analoog geluid naar wens maakt.
Allen dank voor de reakties en NoBody in het bijzonder voor de NL handleiding van de ESU lokprogrammer (verder ook een mooiee site trouwens waar je naar verwees).
Hajo