Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Ecos 1 loopt vast

Gestart door Artmaster dinsdag 29 juni 2010, 23:38:26

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Ecos 1 loopt vast
Lid sinds: 2008

05 003

offline
Ecos 1 loopt vast
Heeft er iemand ervaring en een oplossing mbt het vastlopen van de ECOS 1
in combinatie met het automatisch rijden in Koploper.
Wanneer ik handmatig rij in koploper via de ECOS 1 centrale dan is er niks aan de hand. Zodra ik met vaste routes en automatisch ga rijden reageert
de centrale na een poosje niet meer en loopt zelfs vast.
Moet dan een harde reset op de ECOS toepassen om weer het zaakje te kunnen aansturen.
IP adres etc gecontroleerd klopt volgens het boekje.
Wie het weet, graag de oplossing.

M.v.d.,

Tjeerd
Re:Ecos 1 loopt vast
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re:Ecos 1 loopt vast
Hallo Tjeerd,

vermijd extreem lange of korte schakeltijden. Default 250 msec. aan houden zowel in koploper als op de treinbaan. Bij mij staan alle schakeltijden op 250 msec in koploper (default setting) en 50 msec. pauze tussen de schakeltijden.

Zorg ook dat de spanning op je Ecos 1 voldoende is, zeker boven de 18 Volt,

met vriendelijke groet,

Walter
Re:Ecos 1 loopt vast
Lid sinds: 2008

05 003

offline
Re:Ecos 1 loopt vast
Beste Walter,

Met de schakeltijden ga ik aan de slag, maar ik kan de spanning van de Ecos niet instellen.
Heb geen trafo bij de Ecos waar je een spanningskeus hebt. Of zie ik een optie over het hoofd?

M.v.g.,

Tjeerd
Re:Ecos 1 loopt vast
Blausee-Mitholz
gast

Re:Ecos 1 loopt vast
Citaat van: Artmaster op woensdag 30 juni 2010, 10:17:59
Heb geen trafo bij de Ecos waar je een spanningskeus hebt. Of zie ik een optie over het hoofd?

M.v.g.,

Tjeerd

Bij de eerste paar serie was een vaste schakelende voeding geleverd heb ik zelf ook. Bij de latere series kun je inderdaad de spanning instellen op de voeding, daar zit een draaiknopje voor op de voedingskast. Spanning staat standaard op zijn laagst ingesteld.

Mvg, Johan

Re:Ecos 1 loopt vast
Citaat van: Artmaster op woensdag 30 juni 2010, 10:17:59Met de schakeltijden ga ik aan de slag, maar ik kan de spanning van de Ecos niet instellen.
Bij de vaste schakelende voeding is de spanning 18V. Let ook op dat in de ECoS geen wissels e.d. op een of andere manier meedere keren aangemaakt zijn of aangeroepen worden.

Mvg,
Peter
Re:Ecos 1 loopt vast
Lid sinds: 2008

05 003

offline
Re:Ecos 1 loopt vast
Beste mensen,

Ik weet inmiddels waar het probleem ligt.
Na een heldere ingeving dacht ik aan CPU. Ging bij taakbeheer deze computer kijken en zag dat wanneer Koploper openstaat deze continu tegen of op de honderd procent staat. Heb vervolgenss de laptop erbij gepakt, alles hierop aangesloten en geen probleem met vastlopen.
Wat ik nog wel steeds heb is een aantal valsmeldingen. Sommigen random, anderen continu.

Wordt vervolgd,

Tjeerd
Re:Ecos 1 loopt vast
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re:Ecos 1 loopt vast
Hallo Tjeerd,

vermoedelijk ben je vergeten de massabus van de S88 aan te sluiten op de bruine draad die van de Esu naar de massa van de rails toegaat.

Verder is er nog een update beschikbaar op de Esu site die het binnenkomen van valse meldingen op de 1e S88 decoder in de reeks tegengaat. Minimaal zou firmware versie 3.2.0 geinstalleerd moeten zijn op je Ecos,


met vriendelijke groet,

Walter
Re:Ecos 1 loopt vast
Lid sinds: 2008

05 003

offline
Re:Ecos 1 loopt vast
Walter,

Heb de massa volgens de jou omschreven aansluiting massa S88 naar Ecos versus rail al  aangesloten. Heb verder de laatste firmware van ESU op mijn Ecos 1 staan. De 3.2.1

Maar in ieder geval bedankt voor het meedenken.

M.v.g.,

Tjeerd
Re:Ecos 1 loopt vast
Hallo Tjeerd,

Citaat van: Artmaster op donderdag 01 juli 2010, 11:18:56
Wat ik nog wel steeds heb is een aantal valsmeldingen. Sommigen random, anderen continu.
Treden ze alleen op indien de ECoS is aangesloten op de Laptop of ook indien deze niet is aangesloten ?.

Mvg,
Peter
Re:Ecos 1 loopt vast
Lid sinds: 2008

05 003

offline
Re:Ecos 1 loopt vast
Peter,

Dit treed alleen op wanneer de Ecos is aangesloten op de laptop.
Wanneer deze niet onder een programma draait zie je in het scherm van de Ecos dat alles stabiel is en niet rondloopt of enigsinds anders.

M.v.g.,

Tjeerd
Re:Ecos 1 loopt vast
drfeelgood
gast

Re:Ecos 1 loopt vast
Ik heb ook zoiets geks met de ecos, soms blijft 1 kant van de lokbediening gewoon vastzitten, pas nar herstart verholpen.
Ecos word aangestuurd door Traincontroller overigens en heeft de laatste update.
Voorheen liep het ding soms compleet vast of zelfs spontane reboots, die heb ik sinds de laatste update niet meer gehad