Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

ecos 2 rijwegen programmeren

Gestart door frank zondag 16 mei 2010, 16:27:28

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
ecos 2 rijwegen programmeren
hallo,

sinds kort heb ik n ecos 2, alles werkt prima, ik probeer nu alleen ook de rijwegen te programmeren maar kom er niet helemaal uit; de afbeelding 70 in de handleiding op pag 26 krijg ik zo niet in beeld; ik zie niet hoe ik de voorgedefinieerde magneetartikelen die ik in een rijweg kan schakelen kan groeperen op deze pagina: ik krijg steeds een rijwegsymboool in beeld maar niet wat het doet, het koppelen aan een s88 contact gaat wel: weet iemand hoe dat werkt?

groeten
frank
   
Re:ecos 2 rijwegen programmeren
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re:ecos 2 rijwegen programmeren
Hallo Frank,

er staat mij van het CS1 bij dat je de wissels en seinen op de tabbladen magneetartikelen moet selecteren, er staat dan een rand omheen,

Wellicht zal het ook in het tabblad met het baanoverzicht kunnen lukken.

met vriendelijke groet,

Walter
Re:ecos 2 rijwegen programmeren
ha walter,

ja dat klopt, en van een vinkje voorzien zoals bij het cs1, maar dan zou ik toch verwachten dat die ergens gezamelijk verschijnen zodat je weet wat je allemaal voor acties in een rijweg bedacht had, en dat krijg ik niet in beeld, overigens had ik wel een automatische rijweg aan de praat kennelijk, een testsein werd wel gezet

frank
Re:ecos 2 rijwegen programmeren
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re:ecos 2 rijwegen programmeren
Hallo Frank,

ik weet niet of je Ecos 2 al met een computernetwerk in je huis is verbonden. Als je het Ip adres van je Ecos in je internetbrowser intikt. Bv. 192.168.1.--- (de laatste --- is een getal tussen 1 en 256) kan je zien waar je digitaaladressen (digitale onderdelen) gebruikt zijn,

met vriendelijke groet,

Walter
Re:ecos 2 rijwegen programmeren
ha walter,
ja die hangt eraan: ik ben inmiddels al een paar stappen verder, heb het werkend, onder het menu magneetartikelen kun je na het sleutelicoontje te hebben aangeklikt het icoon nieuwe koppeling (het lijstje met de +) kiezen: je kunt dan reeds voorgeprogrammeerde magneetartikelen zovaak je wilt op zoveel tabladen als gewenst terug laten komen en dan vervolgens via rijweg uitgebreid er een s88 contact aanhangen (wel vooraf aantal instellen, configureren): op 1 tabblad breng je dan alle magneetartikelen samen die op een s88 contact schakelen. Inmiddels komen alle s88 signalen binnen en de bijbehorende acties worden uitgevoerd, dus dat is mooi.

nu heb ik nog de volgende vraag: hoe kan ik op een eenvoudige wijze alle of een groep van automatische rijwegen op non-actief zetten ofwel handbediening: in de CS2 gaat dat heel handig, maar hier moet ik dat nog zien te vinden: wie weet of dat kan en hoe dat moet in de ecos2 ?

mvg
frank
Re:ecos 2 rijwegen programmeren
Frank,

toch maar de ECoS gehaald zie ik..... veel plezier ermee. Al iets gehoord van je CSII????

Walter
Re:ecos 2 rijwegen programmeren
ha walter,
ja goede tips neem ik ter harte dat zie je! nee nog niets gehoord van de cs2, wacht het even af maar kan nu in elk geval weer vooruit!
groeten
frank
Re:ecos 2 rijwegen programmeren
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re:ecos 2 rijwegen programmeren
Citaat van: frank op dinsdag 18 mei 2010, 23:21:33


nu heb ik nog de volgende vraag: hoe kan ik op een eenvoudige wijze alle of een groep van automatische rijwegen op non-actief zetten ofwel handbediening: in de CS2 gaat dat heel handig, maar hier moet ik dat nog zien te vinden: wie weet of dat kan en hoe dat moet in de ecos2 ?

mvg
frank

Hallo Frank,

ik vrees dat die knop er niet inzit,

met vriendelijke groet,

Walter
Re:ecos 2 rijwegen programmeren
ha walter,

ja ben ik ook bang voor, dat moet toch niet zo heel ingewikkeld te maken zijn met n softwareaanpassing lijkt me (negeren van te definieren groepen s88 contacten of zo?), hoe doe jij dat met de cs 1 of doe je alles met koploper in dat geval? Ik heb een oud probleem terug wat ik ook bij mn cs1 had wat al aangeeft dat die apparaten vergelijkbaar zijn: heel traag schakelen op binnenkomende s88 signalen: ik denk dat ik weer n paar boosters moet bijhalen en de ecos moet ontzien van baanvoeding, zullen blij zijn bij esu met mij.

groeten
frank