Hallo Woutje,
Bij modellen van deze genoemde fabrikanten,komen waarschijnlijk eerst de assen aan de beurt.
Het zijn ook fabrikanten die zich voornamelijk bezig houden met de 2-rail modellen,en dat komt doordat er veel fabrikanten zijn die de 3-rail markt bedienen (concurentie).
Vaak is de afstand tussen de wielen groter bij 2-rail (14,3mm),dan bij 3-rail (14mm).
Het zijn maar een paar honderdste,maar bij de wissels ga je het merken,en dan vooral bij het hartstuk.
De wielen kunnen soms dichter naar elkaar worden gedrukt,waardoor de modellen beter gaan sporen
Mocht je dit niet zelf kunnen ,dan kun je dit het beste overlaten aan de vakman
De lok's zijn op zich leuk geprijst,maar dan ben je er nog niet,want dan heb je tenminste nog een omschakelrelais nodig,en niet te vergeten de sleper.
Tenzij het al een 3-rail model is
Tenminste want als je digitaal rijd heb je een decoder nodig.
Het is niet onmogelijk om de modellen van Lima/Vitrains op een Märklin AC baan te laten rijden.
Het gaat alleen niet direct vanuit de doos,tenzij het al een 3-rail model is.
De bijkomende kosten,heb ik zelf niet ervaren,maar medeforummers misschien wel.
Of je dit zelf kunt of niet,ligt eraan in hoeverre je technisch onderlegt (handig) bent.
Weet je bijv. hoe een schuifmaat werkt,en hoe je hem afleest?
Een wielpers kom je ook tegen,net zoals een soldeerbout,en een multimeter.
En om niet te vergeten de elektrische en bouwkundige tekeningen/schema's.
Als je om kunt gaan met deze gereedschappen en tekeningen,en weet hoe je ze juist moet gebruiken,dan zal geen enkele lok een probleem vormen
Of de winkel de modellen voor je ombouwt,daar zul je net als de prijs naar moeten informeren,en niet elke winkelier doet dit zelf.
De hoeveelheid vragen valt wel mee,en daar is het forum juist voor
Mvg Hans V200.0