Ha bedankt

Zoek een basis uitgangspunt om mee te beginnen, waarbij je kan voortborduren zonder dat de helft straks niet meer nodig is.
Dat is zonde van de centen.....

De bedoeling is id om niet meer te schakelen met de oude bekende druk toetsen. (schakelbord)
Maar om alles via de cs3 display te kunnen aan klikken waarna ze van rood naar groen gaan en vice versa.
Zo kan ik dan ook een baanplan invoeren wat dan functioneert.
Vandaar ook dat ik 2x de m83 had besteld, maar kunnen de volgende keer ook andere merken zijn als ze hetzelfde doen.
Ik had gelezen dat de m83 via een externe voeding kan lopen en zo de baanstroom ontziet, zou het alleen jammer vinden als deze niet via een gescheiden trafo kan. En alleen met de marklin trafo'tje
Nu zou dit misschien opgelost kunnen worden om de marklin trafo's te vergeten en later dan een booster op de baanstroom bij te zetten?
Met de viesmann trafo wil alleen als ik deze op de decoder kan gebruiken qua voeding, faller heeft dit volgens mij wel in hun servo decoder waarbij je digitaal en externe voeding kunt scheiden in de aansluiting
Ben het eens, veel gebruiken de leds niet, en het eenmalig omschakelen zal ook wel mee vallen.
Maar heb geen idee wat deze in stilstand van de baanstroom af snoepen.
Vandaar ook mijn vraag wat wijsheid is, of gangbaar is om wissels, seinen, licht etc etc verder te digitaliseren door dit alles te bedienen met alleen de cs3.
Externe voeding zoals de viesmann of toch boosters tussen baanspanning gebruiken.
Ik ga eens kijken naar die van digikeijs, prijs is bij mij maatgevend als de functie en gemak het zelfde is.
Maar ben nog een leek in alles gaan aansturen via de cs3 en wat ik daar dan voor nodig heb.
Verder dan mijn 3 loods deuren van de ringloods en mijn draaischijf op mijn scherm was ik nog niet.
Nu zijn de wissels aan de beurt, tot nu toe 12 stuk en er komen nog meer bij als ik met tafel 2 en 3 verder ga.
Ik wou geen ingebouwde decoder in de wissel, deze zitten er dus ook niet in en wou met een decoder onder de tafel werken aangestuurd door een ms2 of cs3.
Liefst op een manier waarbij je kan werken met eventueel een booster of extern trafo i.v.m. de baanspanning.
Heb 3 ringleidingen lopen nog van de ms2 , baanspanning - 16Volt t.b.v. wissel - 10Volt t.b.v. led verlichting overige (viesmann trafo 16-10v)