Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

probleem s88 terugmeldmodule

Gestart door Rene zondag 07 februari 2010, 13:54:18

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
probleem s88 terugmeldmodule
Lid sinds: 2008

offline
probleem s88 terugmeldmodule
wie kan mij helpen met een probleem van de s88 module?

In het kort het volgende : mijn 3de s88 module wil niet schakelen en maar voor de helft bezetmelding geven.

Een tijd geleden heb ik al eens een vraag gehad over de s88.
Toen ik mijn schaduwstation heb aangelegd en voor de spoorbezetmelding de eerste module gebruikte werkte alles perfect.
Nu ik met de baan bezig ben wil mijn 3de s88 via de contactrails de k84 niet schakelen, terwijl in mijn layout wel zichbaar is dat het contactrail geel wordt.
De tweede s88 werkt perfect.

Ik heb nu de bedrading omgewisseld, dus van 3 naar 1 en dat werkt,
maar nu werkt de 3de s88 nog maar voor de helft 1t/m8


Ik gebruik de viessmaan 5217 terugmeldmodule.



Wie herkent dit probleem en heeft de oplossing

Groet, René
Re:probleem s88 terugmeldmodule
Citaat van: Rene op zondag 07 februari 2010, 13:54:18

Ik heb nu de bedrading omgewisseld, dus van 3 naar 1 en dat werkt,
maar nu werkt de 3de s88 nog maar voor de helft 1t/m8


Rene,

Welke bedrading bedoel je? Heb je de S88 kabel van de derde 5217 nu rechtsteeks in de CS2 gestoken en zit de eerste 5217 nu op de plaats van de derde? Of heb je de 16 aansluitingen omgestoken?  :?: :?: :?:

Jan.
Re:probleem s88 terugmeldmodule
Lid sinds: 2008

offline
Re:probleem s88 terugmeldmodule
Hoi Jan,

Ik heb de 16 aansluitingen omgedraaid.
de eerste 2 s88 module`s werken naar behoren, maar de 3de
maar voor de helft.
De eerste 2 module`s schakelen via een contactrail de K84 module`s die op hun beurt weer mijn zelfgebouwde remsecties schakelen.
de derde module hoeft alleen een visuele functie te hebben om op mijn CS2 te kunnen zien welk opstelspoor bezet is.

Groet René
Re:probleem s88 terugmeldmodule
René,

Probeer eens de derde S88 module te verhuizen naar de eerste, en de eerste naar de derde. Verhuist dan het (3-e)probleem mee naar de eerste?  :?:

(Niets in je CS2 wijzigen :shock:)

Jan.
Re:probleem s88 terugmeldmodule
Ik weet niet of dit de oplossing is...... maar ik werk met een cs1 r en daarbij kan je aangeven of de s88 uit 8 of 16 ingangen bestaat. Of dit bij een cs2 ook kan....geen idee.  :?

Als nu bij jou de 3e s88 op 8 staat is het duidelijk waarom hij maar voor de helft werkt .
Re:probleem s88 terugmeldmodule
Lid sinds: 2008

offline
Re:probleem s88 terugmeldmodule
Hoi Jan,

Als ik de module`s omwissel krijg ik het probleem dat de 3de maar voor de helft werkt.
Het is dus zo dat de 3de helemaal niets doet in situatie 1, en in situatie 2 maar voor de helft.

Hoi Ron,

In het CS2 kan ik niet aangeven hoeveel ingangen er gebruikt worden.
tenminste ik kan dat nergens vinden.

Groet René
Re:probleem s88 terugmeldmodule
Citaat van: Rene op zondag 07 februari 2010, 13:54:18

Nu ik met de baan bezig ben wil mijn 3de s88 via de contactrails de k84 niet schakelen, terwijl in mijn layout wel zichbaar is dat het contactrail geel wordt.


René,

Het begint er een beetje naar uit te zien dat je wel eens een dubbel probleem zou kunnen hebben, namelijk:
A] Een van de 5217 is niet helemaal fris. :?
&
B] Corrupte data van je baanplan in je CS2. (En dat zal niet de eerste keer zijn.  :mrgreen: )

Mijn inziens kun je dit aanpakken met een “tijd is geld” dilemma:
1] Koop een extra nieuwe 5217 en probeer deze op de S88 moduleplaatsen 1 t/m 3.(Kost geld)
2] Reset je CS2 draconisch naar een leeg baanplan en voer alles opnieuw in.(Kost tijd) Geen backup terugzetten! :shock:

Je kunt eerst punt 1] doen. Levert dat niks op ja, dan blijft alleen punt 2] over. :cry: Dat heeft al vaker tot een “positief” resultaat geleid. 8)

Jan.
Re:probleem s88 terugmeldmodule
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:probleem s88 terugmeldmodule
Eenvoudigste is om eerste een andere 5217 aan te sluiten dan weet je direct of dit het euvel is.

Eventueel ook andere kabel plaatsen kan ook nog het probleem zijn.

Succes

Ronald
Re:probleem s88 terugmeldmodule
Lid sinds: 2008

offline
Re:probleem s88 terugmeldmodule
Hoi,

Ik denk dat het probleem in de 5217 moet zitten. of de kabel.

Een corrupte data van het baanplan lijkt me op het eerste gezicht niet aannemelijk omdat het wel werkte toen ik nog maar 1 module had aangesloten, deze werkte alleen visueel maar het werkte goed.

Nu ik de contactrails op de andere module`s wil aansluiten komen de problemen.

Volgende week op de beurs maar eens kijken voor een nieuwe 5217

Groet René
Re:probleem s88 terugmeldmodule
Lid sinds: 2008

offline
Re:probleem s88 terugmeldmodule
Update:

Ik ben nu zo ver dat ik alle 3 de module`s heb werken op 3 contacten na,
wat ik ook doe deze 3 blijven problemen geven.
Misschien dat dit het euvel was omdat ze alle drie op module 3 zaten.

René