Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

Klein, maar fijn blijven staan, he! - Neverending story

Gestart door IJsengel maandag 01 februari 2010, 20:06:28

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Klein, maar fijn blijven staan, he! - Neverending story
Hola,

Mijn allerkleinste en allerliefste locomotiefje, een Pruisische T3 (37141) heeft vandaag besloten dat het wel genoeg was. Ze verzet geen stap meer! Zomaar, zonder aankondiging vooraf. De lampjes branden nog parmantig, maar het motortje weigert alle dienst. Ze reed achteruit en toen ik haar van rijrichting wilde veranderen en dus op de rode knop van mijn CS1 drukte, wilde ze vervolgens dus niet meer in beweging komen.
Er zit zo'n heel klein miniatuurmotortje in haar binnenste, die dacht ik onderhoudsvrij zou zijn.
Wat denken jullie dat er loos zou kunnen zijn?
Alle  ideeën zijn welkom voordat ze naar Kneuterman gaat...

Hasta la Pasta
Fred
Re:Klein, maar fijn blijven staan, he!
Wat een droevig bericht, dat nu juist haar dat moest overkomen. Na zoveel trouwe (schaal)kilometers. Buiten raast de sneeuw rond het huis, ze rijdt vrolijk, niets vermoedend, haar rondjes en dan ineens............ is het over. Mond op schoorsteen beademing mocht niet meer baten, amechtig schrapen de koolborstels nog een laatste keer, dan nog een schokje en is het stil....................
Re:Klein, maar fijn blijven staan, he!
Misschien is het in coma en kan een kleine koolborsteltransplantatie nog enige hoop bieden. Een erg droevig verhaal, ik heb ook een zwak voor kleine (stoom)locomotiefjes en kijk dan ook met veel vreugde uit naar de glaskast. Voor mij het echte highlight van 2010.

Aad K.
Re:Klein, maar fijn blijven staan, he!
hallo fred, je had gewoon die br 96 van mij moeten overnemen. die had met gemak je locje op sleeptouw genomen :D

nee hoor gekkigheid, het is altijd balen dat zoiets het niet meer doet.
ik heb zelf nog niet de moeite en het geduld om een loc uit elkaar te schroeven dus dan moet zoiets weer naar de dealer , je kent het wel .
ik hoop dat het meevalt voor je

succes met het locje

groet rene
Re:Klein, maar fijn blijven staan, he!
Fred,

gezien het feit dat jet een MFX Locje is, misschien even proberen met opnieuw laten aanmelden ?, doe maar een gooi  8)

Mvg Gert
Re:Klein, maar fijn blijven staan, he!
Hallo Fred,

Als je in het bezit bent van een multimeter meet dan eens aan de motor of deze nog goed is.

Mvg,
Peter
Re:Klein, maar fijn blijven staan, he!
Beste Fred

kan de lok nog wel de andere kant op rijden? Dus kan hij nog vooruit of achteruit rijden?
Zo ja dan is het meest waarschijnlijke een gebroken verbinding.

teunis
Re:Klein, maar fijn blijven staan, he!
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re:Klein, maar fijn blijven staan, he!
Fred, je kunt de motor ook eens testen door deze aan een DC voeding te hangen.
Kijk ook eens of de stroomvoorziening naar de motor nog in orde is.
Re:Klein, maar fijn blijven staan, he!
Lid sinds: 2009

Boem zegt'ie!

offline
Re:Klein, maar fijn blijven staan, he!
Hola dames, heren ook,

Het kleine meisje is tijdelijk in een hersteloord  ondergebracht in Borne.
Hopelijk zal die retraite haar goed doen.

Het lijkt er alleszins op dat ze een echte vastloper heeft gehad. Het kleine motortje zit gewoon muurvast.
Tijd dus voor de experts. Hoop alleen dat het geen jaar duurt voordat ze weer huiswaarts keert, zoals ik al eerder heb meegemaakt.
Duimen maar!

Hasta la Pasta

Fred

Re:Klein, maar fijn blijven staan, he!
Fred

sterkte in deze barre tijden.

Mag je d'r opzoeken tijdens bezoekuren?

Groeten Martin
Re:Klein, maar fijn blijven staan, he!
Lid sinds: 2009

Boem zegt'ie!

offline
Re:Klein, maar fijn blijven staan, he!
 8)

Ik vrees dat ik geen positieve uitwerking op het helingsproces heb met mijn 2 linkerhanden, brilsterkte borrelglas en buitensporige lompigheid in't fysiek

F
Re:Klein, maar fijn blijven staan, he!
Lid sinds: 2009

Veel lukt met geduld, liefde en precisie.

offline
Re:Klein, maar fijn blijven staan, he!
Hallo IJsengel,

Misschien is ze een beetje moe, en houdt ze alleen maar een winterslaap.....  :D  :D

sterkte.
Re:Klein, maar fijn blijven staan, he!
Lid sinds: 2007

Ik ben 3 railer zonder pukkels

offline
Re:Klein, maar fijn blijven staan, he!
Hallo IJsengel, Je bent toch niet gaan schelden tegen haar, want dan verzetten ze geen "stap" wiel meer.


                                                                            Arie
Re:Klein, maar fijn blijven staan, he!
Je kunt ook een defibrillaror gebruiken.
Hiermee verricht men soms wonderen.

ger :lol: :lol: :lol:
Re:Klein, maar fijn blijven staan, he!
Verwen haar eens met Valent(r)ijnsdag.........
Re:Klein, maar fijn blijven staan, he!
Lid sinds: 2009

Boem zegt'ie!

offline
Re:Klein, maar fijn blijven staan, he!
Hola,
De vlag mag uit, de dansmariekes de straten door en de vuurpijlen zo hoog als de hemel reikt!
De kleine dondersteen is weer thuis. Ik heb haar vandaag opgehaald bij de vriendjes van K uit Borne. En ze loopt weer zo flux als een jonge hinde. Het motortje zat dus vast en is weer gangs gemaakt. Ze waren nog even bang voor een overleden decoder, maar gelukkig voor mij was dat niet het geval. Bravo!
Goed gedaan mannen en dat in een paar dagen tijd.
Ik ga gauw een stuk taart nemen om haar thuiskomst te vieren!
H la P
Fred

http://www.youtube.com/watch?v=ZJBIjE0aAyA
Re:Klein, maar fijn blijven staan, he!
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re:Klein, maar fijn blijven staan, he!
Hoi Fred.
Geweldig dat deze bevallige jongedame weer fijn in jouw gezelschap mag verkeren!
Het welkom filmpje is weer bijzonder fraai en zeer toepasselijk.
Nu maar hopen dat ze een lang en gelukkig leven tegemoet mag gaan.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
P.s. Op het forum gelezen dat het "schokkende" rijden voorkomen kan worden door het uitzetten van de "steady shot" instelling.
Re:Klein, maar fijn blijven staan, he!
Lid sinds: 2009

Boem zegt'ie!

offline
Re:Klein, maar fijn blijven staan, he!
Hola,
Ja leuk he!
(Even de taart uit mijn mondhoeken en van mijn kin afvegen)
Bedankt voor de tip over de steady shot. Ik heb een Sony DCR-SR30 Handycam (handycap?) camera en kan met de beste wil van de wereld niet ontdekken hoe ik deze instelling zou kunnen wijzigen.
Zal maar weer eens in de la met handleidingen duiken....
H la P
Fred
Re:Klein, maar fijn blijven staan, he!
Kleine vraag: welke reizigerwagons zijn dat? Marklin artnr?
Re:Klein, maar fijn blijven staan, he!
Lid sinds: 2009

Boem zegt'ie!

offline
Re:Klein, maar fijn blijven staan, he!
Citaat van: cyberbeast41 op maandag 22 februari 2010, 19:01:14
Kleine vraag: welke reizigerwagons zijn dat? Marklin artnr?

Hola,
De wagentjes zijn niet van Marklin maar van Flesschmann. Ze zijn echt heel mooi en prachtig gedetailleerd. Helaas heeft Marklin dit soort DRG wagentjes niet in haar assortiment. Maar wie maalt erom als ze gewoon bij de buren uit Heilsbronn te krijgen zijn. Artikelnummers 5057 en 5058.
Wel even de spaakwieltjes in wisselstroomvariant bij bestellen!
H la P
Fred
Re:Klein, maar fijn blijven staan, he!
Mij maakt het niet uit van welk merk. Zolang ze maar een goed product zijn. Mijn broer is een grote DRG fan.
Bedankt voor je info!
Re:Klein, maar fijn blijven staan, he! (ALWEER!!)
Hola,

Welnu, op een haar na net geen maand later lijkt het erop dat ik weer met de kleine onder de arm naar Borne mag.  :? :(
Hopelijk valt de aanstaande reparatie dan nog wel onder de garantie (van de eerste reparatie).

H la P
Fred
Re:Klein, maar fijn blijven staan, he!
Fred,

ze heeft het net geen volle maand uitgehouden :(, ik dacht op reparaties 2 of 6 maanden garantie!, dus in dit geval 100 % garantie :)

Wel weer hoop rompslomp :(

Suc6

Mvg Gert
Re:Klein, maar fijn blijven staan, he!
Lid sinds: 2009

Boem zegt'ie!

offline
Re:Klein, maar fijn blijven staan, he!
Hola,
Gisteravond, 21.24 uur, is na bijna anderhalf rondje rijden toch enigszins onverwacht de decoder in het binnenste van mijn dierbare T3 overleden. Toen ik de loc van de rails pakte, brandde ik zowat mijn vingers, zo gloeiend heet was ze! Binnenin is het een waar armageddon van gesmolten draadjes en een decoder die totaal verminkt door de hitte is. Eerlijk gezegd begrijp ik niet hoe dit nu zomaar kan gebeuren. De maanden hiervoor was er niets aan de hand en nu is een tochtje van nog geen 15 minuten haar al fataal. Erg verdrietig word ik ervan.
Wellicht dat ik nog aanspraak kan maken op de garantie van de vorige reparatie.
Ondanks dat en hoe dan ook,
Hasta la Pasta
Fred

Re:Klein, maar fijn blijven staan, he!
Hoi Fred,

Gecondoleerd met dit droevige nieuws. :cry:
Ik hoop voor je dat het onder de garantie valt.

Gr.
René
Re:Klein, maar fijn blijven staan, he!
Lid sinds: 2007

Try not. Do or do not. There is no try.

offline
Re:Klein, maar fijn blijven staan, he!
Hola Fred,

Misschien op een maandagochtend gemaakt?

Sterkte met dit droevige nieuws
Re:Klein, maar fijn blijven staan, he! - Het zoveelste hoofdstuk
Hola,

En wederom kan ik een nieuw hoofdstuk aan dit treurige verhaal toevoegen. Zoals al uitvoerig beschreven hierboven, komen nu ook de andere 2 T3-tjes met het zelfde euvel op de proppen. De 37140 en  de 37142 blijven doodleuk staan en willen niet meer in beweging. verlichting brandt nog, maar rijden ho maar. Nadat de 37141 is overleden, vrees ik nu ook voor de andere. Ik heb waarschijnlijk een ongelukkige hand van maandagmorgenmodelletjes uitkiezen. Toch wil het er eigenlijk niet in dat het een puur ongelukkig toeval betreft. 3 lokjes met dezelfde speciale miniatuurmotor en decodertjes en 3 maal naar de knoppen. Dat kan geen toeval zijn, toch? Zijn er meer mensen die deze problemen herkennen met deze lokjes?
Ik ga dit sowieso melden bij Marklin. Benieuwd of en hoe ze reageren.

Hasta la Pasta
Fred
Re:Klein, maar fijn blijven staan, he! - Neverending story
Hoi Fred.
Spijtig en teleurstellend om te horen dat ook dit prachtige model blijkbaar niet bestand is om veel mee te rijden! 8o
Nu heb ikzelf ook een aantal van dit soort modellen maar, omdat er nog maar weinig mee gereden wordt, nog geen problemen met deze mini uitvoeringen.

Misschien zijn er andere leden, die wel veel met deze modellen rijden, die dit probleem ook hebben?

Succes met de gang naar Borne, hopelijk wordt dit soepel opgelost.
Vriendelijke groeten,
AlbertJan. 
Re:Klein, maar fijn blijven staan, he! - Neverending story
Hoi Albert Jan

Inderdaad bij mij was het na een paar rondjes al raak.
Het eerste rondje ging nog.
Na het tweede rondje sputterde hij wat.
En het derde rondje werd hem te veel hij voelde helemaal klam tot zeer warm net of hij koorts had.
Heb hem laten repareren.
Toen ging het weken goed.
Daarna weer het zelfde euvel bij deze naar lijkt het chrinische patient.
Toen nog eens laten opereren nu rijd hij al weer een hele tijd goed.
Maar nog een tip wees lief voor hem aai hem eens over zijn bol,daar lijkt dit type zeer gevoelig voor te zijn. :D :D :D :D :D
En rijd er maar af en toe eens mee.
Een tweede zou ik er maar niet meer bij nemen :-(

Tony