Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Realistische perron breedte Zwitserland?

Gestart door Alves maandag 18 januari 2010, 18:58:37

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Realistische perron breedte Zwitserland?
Hallo,

Ik wil een Zwitserse baan maken en daar wordt natuurlijk een station in verwerkt. Alleen ik weet niet wat een realistische perron breedte is voor een middelgroot station ( 4-7 Sporen ). Zou iemand mij kunnen zeggen wat een breedte is.

MVG Dewey
Re:Realistische perron breedte Zwitserland?
Tja, 'tis maar wat je wilt:





Gr, Ben.
Re:Realistische perron breedte Zwitserland?
Hoi,

Ik wil je een beetje op weg helpen, maar ik weet niet, hoeveel ruimte je tot je beschikking hebt. Voor een middelsgroot station moet je toch al gauw minstens 65 mm brede perrons hebben. Kleine stations kunnen smallere hebben, en inderdaad, op veel kleinere RhB stations kun je gewoon naar het andere perron lopen door een spoor over te steken. De hoogte is een beetje afhankelijk van je gekozen tijdperk. Vroeger waren de perrons in Zwitserland niet zo hoog. Dat kun je op foto's zien.
Maar....zoals ik zei, je mag het minstens 65 mm. De mijne zijn  70 mm breed. Ik heb een 2206 (heb K-rails liggen) tussen de wissels liggen en kom dan op deze afstand uit.
Hier vind je een beschrijving van hoe ik mijn perrons zelf gemaakt heb.

Groetjes

Harry
Re:Realistische perron breedte Zwitserland?
Hallo Harry,

Ik heb 650 bij 300 ter beschikking dus 7 CM is geen probleem. Ik rijd tijdperk IV-V en gebruik ook K-Rails, maar dan slanke wissels ( Weet niet of jij die ook gebruikt ). Bedankt dat je me even op weg helpt.

MVG Dewey
Re:Realistische perron breedte Zwitserland?
Hallo Dewey,

Mijn station is op basis en komt ook overheen met het Noordelijke Gotthardstation Göschenen.
Het perron is daar redelijk breed, ongeveer 7,50mt. Bij mij is dat op schaal 86mm.





Ik heb mijn perron van MDF gemaakt. Ik hoop dat je hier ook wat aan hebt.



Re:Realistische perron breedte Zwitserland?
Hallo Gerard,

Ik vindt jou perron breedte er het meest realistisch uit zien. Ik ga denk ik voor 85 MM. Bedankt.

MVG Dewey