Wat Fred ook al vertelde heb je echt wel die speciale rails nodig.
Ik heb begrepen dat ze ook schaars zijn.
Er staat op het forum ergens iets door/over iemand die de betreffende railstaaf losgepeuterd en voorzien heeft van een open gesneden buisje isolatiemateriaal, maar volgens mij is de kans op mislukken erg groot. Alleen al om de railstaven weer op de correcte afstand goed vast te zetten zonder verbinding.......
M-rails is zoals de naam al doet vermoeden van metaal
De railstaven zitten gewoon aan de rest van het metaal geklemd en de contactrails hebben een sleuf in het metaal en die sleuf is voorzien van isolerend materiaal, waar op de railstaaf dan weer vast zit.
Je had al begrepen dat er meerdere soorten isolatie-rails zijn ?
Die stukjes die bij de overweg zitten zijn speciale eindstukken en zijn de verbinding tussen het contactrailgedeelte en de rest van de baan. De betreffende railstaaf is in het midden ook nog eens onderbroken en dat is niet zo bij de rails die jij nodig hebt; daar is de gehele staaf geisoleerd.
De rode stippen horen inderdaad bij elkaar te zitten, allemaal aan dezelfde kant van de rails.
Elke M* lok, trein of wagon zal op het baanstuk met die speciale rails zorgen dat de bomen sluiten en dicht blijven, maar ook dat heeft Fred al duidelijk gemeld.
Fred en ik zijn het weer eens roerend eens
Alleen is 5114 niet het correcte nummer, dat is een kruispunt.
Je zoekt 5115 (recht) en/of 5116 (bocht).
Het systeem bestaat al heel lang (staat in mijn oudste catalogus 1964), het is simpel van opzet en bijzonder effectief in z'n werking ! Mooi spul !
grv Huub