Beste forummers,
Bij deze weer even een update.
Ik heb uiteindelijk toch besloten om de bovenleiding niet zwart te laten. Bij bepaalde lichtinval en kijkhoek was deze dan toch te veel aanwezig en stak te erg af tegen de achtergrond. Na weer het een en ander te hebben uitgeprobeerd met allerlei donkere kleuren, met name grijze, is het deze kleur grijs geworden. Om alles weer te schilderen ben ik menige uurtjes beziggeweest, en nog moet ik hier en daar nog wat "bij tippen" om alles mooi dekkend te krijgen.
Verder is nu de beige achtergrondkleur (van het gordijn) veranderd in een grijze kleur. Helaas komt het op de foto's niet zo goed uit, maar in werkelijkheid staat het veel beter. De overgang van het station naar het achterste gedeelte van de baan is nu meer geleidelijker en niet zo opvallend. Tja, en dan ben je niet meer tevreden over de kleur van het afschermgordijn aan de voorkant. Dit is/was ook beige, maar heb er nu een zwart gordijn, of beter zwart doek, voor gehangen. Dit zie je weleens op banen die op een beurs of tentoonstelling staan. Nadat ik wat foto's heb bekeken van dit soort banen, heb ik als "try out" dit hier ook zo gedaan. Wederom komt het op de foto's niet goed tot zijn recht, maar volgens enkele vrienden die een kijkje kwamen nemen zou dit een stuk beter zijn. Ik moet eerlijk zeggen, dat ik het ook beter vind, maar dat zal de komende tijd wel uitwijzen. Misschien vind ik het volgende week toch weer niks...
Verder ben ik met allerlei treinen met de pantografen tegen de draad aan het rijden, waar dat mogelijk is. Dit gaat prima, maar vind het nog wel spannend. Want mocht er toch een ergens een blijven haken, dan heeft dit toch een beetje nare gevolgen.
Wederom weer wat foto's. Graag ook evt.jullie commentaar wat betreft het zwarte gordijn aan de voorkant, of dit wat is of niet.
De grijs gekleurde draden van de bovenleidingDe zwarte voorgrond en grijze achtergrondOeps...te hard gereden?Proefrijden met de pantgrafen omhoog tegen de draad. Dubbeltractie 2x465