Bedankt weer voor de reakties, met name ook de suggesties voor de kleur van de voorgrond en de kleur voor de draden van de bovenleiding.
Vandaag was het toch slecht weer, dus nog even wat aan de baan gewerkt. Ik heb wat meer bebossing en bomen op diverse plekken aangebracht, en ook op een gedeelte van een berg wat mos, steentjes en dgl. Ook gereden, en hier ook wat foto's van geschoten.
De Rola op de foto's rijdt nu met 15 wagens. De foto's zijn gemaakt toen de treinen reden, dus deze kunnen hier en daar wat onscherp zijn.
Het "grijs en zwart" loopt als een rode draad door jouw baanbouw, de keuze voor zwart of grojs doek is een kwestie van smaak, het grijze oogt wat vriendelijker en geeft een chique uitstraling, maar het zwarte doek valt veel meer weg en laat je baan meer opvallen!
@ Hallo AlbertJan, die rode draad, inderdaad

. Maar ik laat het voorlopig even zo. Toen ik vanmorgen ging kijken vond ik de zwarte voorgrond best mooi. De baan springt wel gelijk beter in het oog.
@ Hallo Jos, het moet inderdaad niet té grijs worden allemaal, ik laat het zwarte voorlopig dus even zo.
Waarom schilder je de bovenleidingsdraden niet groen? Dat worden koperen rijdraden in werkelijkheid namelijk ook.
Heb ik geprobeerd, maar vond dit op een of andere manier niet zo mooi. Maar wellicht heb ik verkeerde kleuren groen geprobeerd. Ik heb ook naar foto's gezocht, maar vrijwel nergens kan ik bij een modelbaan althans de kleur groen vinden. Bij veel banen is het weer wel grijs gekleurd. Ik ben er nog niet helemaal uit, maar dat moet ook, want al dat experimenteren vind ik leuk aan onze hobby.
Bij deze weer wat foto's.