Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Marklin kraanwagen 46715, al meer info?

Gestart door KNed donderdag 17 augustus 2006, 12:07:05

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Marklin kraanwagen 46715, al meer info?
Volgens de laatste levertijden lijst van Marklin wordt de nieuwe, digitale, kraanwagen 46715 in augustus geleverd.
Weet iemand al wanneer precies?

Koen
Marklin kraanwagen 46715, al meer info?
Noppes,ik ben ook wachtende.Wat ik wel weet is dat de prijs bij bestellen volgens de Marklin prijslijsten ?99,- was (voor 1 augustus) en nu is opgeklommen naar ?109,-Als de uitgifte datum zoals beloofd door Marklin in juni was dan hadden wij er nog wat aan gehad.Stel dat het tot januari zal duren dan kan je de volgende prijsstijging er ook bij optellen dan is hij rond de ?117,-Ach het is een manier van handelen...... :D
Marklin kraanwagen 46715, al meer info?
Ik heb even rondgesnuffeld op de websites van modelspoorwinkels in mijn buurt en heb drie winkels gevonden met prijzen die tussen de 80 en 85 euro liggen...

Gelukkig dus wat lager dan de Marklin adviesprijs...

Koen
Marklin kraanwagen 46715, al meer info?
Citaat van: HuibNoppes,ik ben ook wachtende.Wat ik wel weet is dat de prijs bij bestellen volgens de Marklin prijslijsten ?99,- was (voor 1 augustus) en nu is opgeklommen naar ?109,-Als de uitgifte datum zoals beloofd door Marklin in juni was dan hadden wij er nog wat aan gehad.Stel dat het tot januari zal duren dan kan je de volgende prijsstijging er ook bij optellen dan is hij rond de ?117,-Ach het is een manier van handelen...... :D

Volgend jaar komt er geen prijsverhoging. Ook in Duitsland is hij nog niet uit.
Marklin kraanwagen 46715, al meer info?
Speciale Gast Voorzitter St. 3rail
Lid sinds: 2006

Elsloo (LB)

offline
Marklin kraanwagen 46715, al meer info?
De BTW gaat wel in Duitsland per januari met 3% omhoog.
Theoretisch zou dit geen invloed mogen hebben, maar in praktijk??
Marklin kraanwagen 46715, al meer info?
In Duitsland hebben veel bedrijven nu al hun prijzen verhoogd. De BTW verhoging zit hier ook bij.

In Duitsland is de kraan ook nog niet uit.
Marklin kraanwagen 46715, al meer info?
Hoe kan je nou BTW verhogen als dit tarief er nog niet is ?
Worden we weer belazerd !

Alphons
Marklin kraanwagen 46715, al meer info?
Speciale Gast Voorzitter St. 3rail
Lid sinds: 2006

Elsloo (LB)

offline
Marklin kraanwagen 46715, al meer info?
Citaat van: DavyDe BTW verhoging zit hier ook bij.

Dat lijkt me sterk.. En tegen de wet.. Afdragen kunnen de die BTW niet, en de boekhouding is ook niet kloppend. Dat zal geen weldenkend bedrijf doen.
Marklin kraanwagen 46715, al meer info?
Citaat van: DavyVolgend jaar komt er geen prijsverhoging. Ook in Duitsland is hij nog niet uit.

Reken er maar op dat de adviesprijs van het kraantje per 1 januari 2007 naar minimaal ? 111,82 gaat. De adviesprijzen van M* zijn nl. incl 16 % BTW, dit conform hun eigen prijslijsten op hun site.

Alphons
Marklin kraanwagen 46715, al meer info?
Hehehe, we hebben er veel vertrouwen in met de uitlevering van de nieuwe producten van Marklin.Ik heb de 46430 (Henkel-set) al in bestelling vanaf vorig jaar oktober.Schiet lekker op zo allemaal..... :)
Marklin kraanwagen 46715, al meer info?
De nieuwe lijsten zijn uit van Marklin.De kraanwagen zal deze maand nog uitkomen  :D  ,maar de Henkelset 46430 is verplaatst naar september.... :(

Woohoo.....


Groetjes: Huib
Marklin kraanwagen 46715, al meer info?
En het is inmiddels al een paar dagen september en ik heb nog niet gehoord en/of gelezen dat de kraanwagen uit is  :?

Is Marklin "over tijd"?

Koen
Marklin kraanwagen 46715, al meer info?
Momenteel wordt het magazijn van Marklin verplaatst naar het vliegveld bij Stuttgart (outsourcing). Volgens mijn handelaar komt er tot de 18e september niets uit. Daarna zal er een 48 uur leveringsdienst moeten komen. En in de toekomst moet dat zelf 24 uur worden.
Marklin kraanwagen 46715, al meer info?
Ik krijg hem van mijn schoonouders  :D
Die krijgt een mailtje van onze hofleverancier, alleen mijn schoonouders zijn even op vakantie tot 17 september.
Dus ik weet niet hoe het zit, maar wat in het vat zit verzuurt niet.

Raymond.
Re: Marklin kraanwagen 46715, al meer info?
Aangezien ik in de regio Rotterdam woon had ik bij de drie volgende zaken gezocht (er zijn meer winkels in de buurt maar deze hebben een handige website met alle prijzen er op):
-H&H modelbouw in Gouda: 85,20
-Zevenspoor in Zevenhuizen: 81,90
-MTE in Vlaardingen: 80,48

Aangezien Vlaardingen voor mij wat verder weg is als Zevenhuizen/Gouda heb ik voor Zevenspoor gekozen en daar de kraan bestelt...

Koen
Re: Marklin kraanwagen 46715, al meer info?
Speciale Gast Voorzitter St. 3rail
Lid sinds: 2006

Elsloo (LB)

offline
Re: Marklin kraanwagen 46715, al meer info?
Kijk voor een eventuele gezamenlijke inkoop in dit draadje ;)
Re: Marklin kraanwagen 46715, al meer info?
Citaat van: Sascha op maandag 11 september 2006, 22:52:08
Kijk voor een eventuele gezamenlijke inkoop in dit draadje ;)
Die had ik al gezien maar aangezien ik niet in de buurt van een Totaltrain vestiging woon haal ik het het liefst "naast" de deur. Als er dan wat mee is hoef ik ook niet zo ver voor garantie enzo...

Koen
KRAANWAGEN 46715
Lid sinds: 2006

Groeten uit Maastricht Brupo-x .

offline
KRAANWAGEN 46715
Nieuwe Marklin kraanwagen 46715 .
:D :D :D :D
Was dit weekend in duitsland (Wurzburg) en wat zag ik daar in een treinen winkel juist ja de nieuwe kraanwagen 46715 prijs 99 ? er waren er zeker tien op vooraad.
O wat was hij zwaar tegenover de standaard versie wel goed trouwens als je iets moet tillen .
Nu hoop ik dat hij nu ook hier snel leverbaar wordt op de Marklin site .de staat hij nog steeds op oranje .het wordt dus toch nog een Sinterklaas kado verwacht ik . :D :D :D :D Brupo-x
Re: KRAANWAGEN 46715
Blausee-Mitholz
gast

Re: KRAANWAGEN 46715
Was op de beurs te Houten 2 weken geleden al te koop voor 79 euro. Mocht je de sint niet halen dan zal ie zeker op de beurs van 16 dec weer liggen voor de kerstman.

Mvg, Johan
Re: Marklin kraanwagen 46715, al meer info?
Hallo allemaal,

Dat werd een teleurstelling, gisteren de kraanwagen gekocht en vanmorgen tijd om hem uit te proberen. Ik heb de gebruiksaanwijzing eerst goed gelezen en toen aan de gang. Ook had ik het filmpje al gezien.

F2 en F3 reageren niet, wel hoor je  een motor wat lawaai maken.  Ik geloof dat er drie van die motoren in zitten. De verlichting flikkert wat en houdt er dan meteen mee op.

Dus hij gaat retour. Jammer!

met vriendelijke groet,

JaN
Re: Marklin kraanwagen 46715, al meer info?
Citaat van: Freak op zondag 19 november 2006, 12:10:17
Bedrijf je hem in MM-nieuw of MM-oud ?.

Mvg,
Peter

Hallo Peter, bedoel je dat ik wellicht de 6021 niet goed heb ingesteld met dat schakelaartje op de achterkant? Ik heb de 2 op on staan.
Graag je reactie, alvast bedankt,

Jan
Re: Marklin kraanwagen 46715, al meer info?
Citaat van: Freak op zondag 19 november 2006, 13:56:52
Men beweerd dat er in de kraan een oud type decoder toegepast wordt.

Mvg,
Peter

Ik heb inmiddels de kraanwagen ook met mijn Mobile Station uitgeprobeerd, alleen f3 functioneert, de andere twee dus niet. Wat nog vreemder is dat als ik de ander f toetsen op de MS activeer en dan een draai geef aan het "wiel" er ook een motor geluid optreedt. Laat ik direct erbij zeggen dat de plaatsen waar ik deze wagon heb uitgeprobeerd volkomen elektrisch van elkaar gescheiden zijn en de stroombronnen dus niet gekoppeld/verbonden zijn o.i.d.

Ik denk dat de wagon echt niet in orde is en dat ie terug moet.

mvg,
Jan
Re: Marklin kraanwagen 46715, al meer info?
Citaat van: Freak op zondag 19 november 2006, 14:13:39
Heb je hem wel geprobeerd met een 6021 op MM-oud ?.

Mvg,
Peter

Hallo Peter,

Nee, maar het mobile station moet hij het ook doen, en ook dan zijn er storingen, hij doet het domweg niet, ik breng de wagon terug, voordat er nog meer kapot gaat.

mvg,

Jan
Re: Marklin kraanwagen 46715, al meer info?
Hallo,

Ben van plan deze kraan aan te kopen, maar hij doet het precies niet zo goed. Is er iemand waar hij wel behoorlijk werkt. Misschien ook leuk om eens een filmpje te plaatsen. Het filmpje van Marklïn zelf ziet er te mooi uit.

Joeri

C-rail mobiel-station
Re: Marklin kraanwagen 46715, al meer info?
Hij is al te koop op marktplaats.
Bij handelaar Ronny.

En op ebay staan er ook al op. Word al boven de 100 euro op geboden.
Re: Marklin kraanwagen 46715, al meer info?
Ik hoop maar dat onze samen aankoper eerst al onze kraantjes test voor hij ze aan ons levert.
Re: Marklin kraanwagen 46715, al meer info?
heej,

ik heb deze kraanwagen ook bij mij werkte alles goed tot op een gegeven moment,ik denk dat er toen een van de 2 draden in de motor of zo iets bleef haken ,voorzichitg er aan gertrokken en daarna deed ie het weer gewoon,nu werkt de wagon weer perfect,erg leuke wagon trouwens.

ericj
Re: Marklin kraanwagen 46715, al meer info?
Ik heb nu ook een paar weken de marklin kraan en ik vindt de draad van de haak kort. Als mijn giek onder een hoek van omgeveer 45 graden staat zit er minstens 5 cm tussen de rails en de haak.

Hoe zit dit bij jullie? :?

Mvg,
Marcel
Re: Marklin kraanwagen 46715, al meer info?
Geen idee, want dat ding is nog sTTeeds niet geleverd..
GaaTT heTT nog lang duren? wordTT erg ongeduldig.... :(
Re: Marklin kraanwagen 46715, al meer info?
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Marklin kraanwagen 46715, al meer info?
Citaat van: Marcel17 op donderdag 14 december 2006, 20:38:17Hoe zit dit bij jullie? :?
Heey,

Zou het niet weten heb ehm nog steeds niet gehad :cry:.
Sasha, heb je nog info daarover gehad van TT of nog ( steeds ) niet?

Marcel
Re: Marklin kraanwagen 46715, al meer info?
even over dat dat draad 5 cm boven de rails uitsteekt

ik had dit probleem ook maar volgens mij is die decoder zo ingesteld dat hij na een aantal seconden stopt even twee keer van de rijrichting wisselen en dan gaat de draad (bij mij) gewoon weer ver naar beneden.
hopelijk werkt dit ook bijj jouw...


eric

Re: Marklin kraanwagen 46715, al meer info?
Hallo,

Ik heb vandaag de kraan 46715 in Houten gekocht voor de somma van 83 Euro.
Hij werkt prima met mijn MS, bij mij kan hij echter niet continu in de rondte draaien, na ca. anderhalve toer stopt hij (stuit hij) en hoor je nog wel het motortje lopen.
De andere kant op precies hetzelfde. Ik neem aan dat dit zo hoort, of zijn hierover andere meningen, dan hoor ik het graag.
Volgens de gebruiksaanwijzing stoppen alle functies na 10 seconden, even de regelaar naar "0" en je kan weer verder.
Op zich dus een leuk apparaat, ik ben benieuwd wat de levensduur is!

Groeten, René G.
Re: Marklin kraanwagen 46715, al meer info?
Citaat van: Fonzo op vrijdag 18 augustus 2006, 15:50:15
Hoe kan je nou BTW verhogen als dit tarief er nog niet is ?
Worden we weer belazerd !

Alphons

toch is dat gebeurt,die 3 procent was al lang bekend.
Men heeft einfach de prijzen alvast 3 procent op gekrikt,stiekum dus,dan valt het in januari niet zo op.
niet alle merken hoor. marklin wel

wim
Re: Marklin kraanwagen 46715, al meer info?
dat hij naar ander halve toer stopt klopt. Ik denbk dat dit komt door dat de cabine vast gemaakt zit op een bepaalde manier aan het onderstel. Overigens zie ik geensleep contact maar draadjes. Dus zou wel eens kunnen dat de kraan niet te ver draait zodat de draadjes niet kapot gaan.

Mvg,
Marcel
Re: Marklin kraanwagen 46715, al meer info?
Hoi Marcel,

Fijn dat je mijn bevindingen kan bevestigen, anders ga ik maar denken dat er iets mis is.
Wat jij opmerkt over die draadjes klopt natuurlijk!
Die zitten vast aan het bakwagentje en lopen dan via de koppeling naar het kraanhuis en zullen daarin vast verbonden zijn met het printplaatje en zijn dus niet met een of andere sleepring als contact verbonden.
Waar zo'n forum toch al niet goed voor is :P :P

Groeten, René G.
Re: Marklin kraanwagen 46715, al meer info?
Citaat van: jan op zondag 19 november 2006, 15:06:12
Citaat van: Freak op zondag 19 november 2006, 14:13:39
Heb je hem wel geprobeerd met een 6021 op MM-oud ?.

Mvg,
Peter

Hallo Peter,

Nee, maar het mobile station moet hij het ook doen, en ook dan zijn er storingen, hij doet het domweg niet, ik breng de wagon terug, voordat er nog meer kapot gaat.

mvg,

Jan

Hallo allemaal,

Allereerst wens ik iedereen fijne feestdagen en voor het komende jaar ook weer veel plezier van en met onze mooie hobby.

Voor mij is de kerst prima begonnen. Meldde ik een maandje geleden dat ik een niet functionerende kraanwagen geleverd had gekregen en dat ik hem maar weer in zou leveren. Dat heb ik gedaan en inmiddels een nieuwe gekregen.

Vanmorgen deze dan maar eens uitgeprobeerd met mijn MS en het hij doet het prima. Dat is een leuk begin van deze dag. Wel is me opgevallen dat je met de nodige aandacht de kraan moet bedienen en ik denk met enige oefening dat dit zeker zal lukken. Ik begrijp niet helemaal de volgorde van de functies, want het heffen van de giek zit op de tweede plaats, het draaien van het kraanhuis op de eerste en dat is wat lastig, want de giek ligt dan nog op de houder. Kwestie van wennen denk ik.

En zo is dit weer in orde gekomen.

met vriendelijke groet,

Jan
Re: Marklin kraanwagen 46715, al meer info?
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re: Marklin kraanwagen 46715, al meer info?
Het is allemaal wel héél fragiel hoor...
Dat zag ik al toen ik 'm uit de doos haalde, dus ik heb 'm op de rails gezet en daarna met geen vinger meer aangeraakt.

Desondanks stopte na vier (geslaagde) hijsacties één van de drie functies ermee: f3. Hij hijst dus niet meer... het motortje "loopt" en je ziet de haak 4 tot 5 mm stijgen of dalen maar daar houdt het mee op. Ik vermoed dat het draadje van het klosje af gelopen is of zo.
Anyway... hij is nu terug naar de handelaar voor herstel want dit is er één waar ik liever niet zelf aan ga prutsen.

Verder is het een erg leuk hebbeding. Ermee laden en lossen is wel tongetje-uit-je-mondhoek werk, het vergt opperste concentratie! ;-)

Minpuntje: Ondanks dat de snelheid waarmee de functies uitgevoerd worden regelbaar is via de rijregelaar, is hier niet zoveel van te merken. Alleen bij het draaien van het kraanhuis zie je echt wat verschil in snelheid.

De minimumsnelheid van het draaien ligt bovendien vrij hoog. Het is daardoor knap lastig om de kraan 1 of 2 graden te draaien. Dat maakt het soms nog een hele toer om de giek precies uit te lijnen met de steun op de schutwagen, zodat je 'm kunt laten zakken. Ook gaat de hijslast gauw slingeren als je aan het proberen bent met f1 de giek in de juiste positie te krijgen.

Maar: zoals gezegd vind ik het een leuk voertuig. En het geeft ab-so-luut voldoening als je je trein ermee hebt weten te laden of lossen zonder iets aan te hoeven raken, want eenvoudig is het niet!  :mrgreen:

Re: Marklin kraanwagen 46715, al meer info?
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re: Marklin kraanwagen 46715, al meer info?
CiteerDesondanks stopte na vier (geslaagde) hijsacties één van de drie functies ermee: f3. Hij hijst dus niet meer... het motortje "loopt" en je ziet de haak 4 tot 5 mm stijgen of dalen maar daar houdt het mee op. Ik vermoed dat het draadje van het klosje af gelopen is of zo.
Anyway... hij is nu terug naar de handelaar voor herstel want dit is er één waar ik liever niet zelf aan ga prutsen.

Update:

Hij is weer terug en doet het weer :-) Zoals ik al dacht was het draadje van het spoeltje gelopen.

Belangrijke tip:

Omdat er geen eindstop op het hijsmechanisme zit moet je uitkijken dat je de haak niet te ver laat vieren! Anders kan de draad dus van het spoeltje af lopen. De haak is erg licht dus dit risico loop je als er geen hijslast aan hangt, of wanneer de haak al op de grond of in de schutwagen ligt.
Probeer dus ook geen dingen op te hijsen van een lager niveau dan de rails waar de kraan op staat!
Re: Marklin kraanwagen 46715, al meer info?
Even een reactie op deze topic, zodat hij weer op pagina 1 staat.

Stel je voor dat het kraantje vergeten gaat worden... :?

Re: Marklin kraanwagen 46715, al meer info?
Speciale Gast Voorzitter St. 3rail
Lid sinds: 2006

Elsloo (LB)

offline
Re: Marklin kraanwagen 46715, al meer info?
Maak je geen zorgen, ik bel nog steeds bijna wekelijks met Totaltrain!! (Die overigens alle mogelijke onderhandelingen met Marklin beproefd hebben om deze kraanwagens te bespoedigen!)
Re: Marklin kraanwagen 46715, al meer info?
Wat ik raar vind van Marklin, is dat ze de leveranciers bevoorraden met een x aantal kraantjes terwijl ze zelf minder hebben besteld. Hierdoor liggen er bij diversen winkeliers losse kraantjes die (nog) niet verkocht zijn. En er bij andere winkeliers nog een wachtlijst hebben van de bestelde kraantjes.
Het lijkt me beter dat ze eerst de bestelling uitleveren en daarna gewoon gaan bevoorraden. Of hebben onze hofleveranciers er zoveel extra besteld dat ze een overschot hebben?

Raymond.
Re: Marklin kraanwagen 46715, al meer info?


hallo spoorders

ik heb gister de kraanwagen 46715 gekocht ( uit voorraad)
Ik heb hem gelijk op het CS ingebracht op adres 77 dat ging vrij eenvoudig en met de f.. toetsen
en de rode snelheidsregelaar kan je de 3 functies makkelijk bedienen.
Wat ik vind van dit speeltje, want dat is het uiteindelijk dat de snelheid van de functies vrij snel gaan ,
teminste wat het CS betreft, de precisie vind ik niet geweldig, maar verder is het wel een aardig dingetje
Dit waren gewoon mijn bevindingen van de kraanwagen

Groeten Frits
Re: Marklin kraanwagen 46715, al meer info?
De mijne is in de eerste week van januari opgehaald, de tweede dag gesneuveld. Het kraanhuis draaide niet rechtsom, wel links en wat herrie. Kraantje retour handelaar. Inmiddels is het bijna april, het kraantje is naar Marklin en ik maar wachten  :( :(
Re: Marklin kraanwagen 46715, al meer info?
Ik heb een nieuwe gekregen!  :lol: :lol:
Met het advies van de handelaar de kraan niet "zwaar te belasten" wat logisch is. De hijslast wil ik toch niet groter maken van een plastic modelcontainer. Een Herpa auto was nl geen enkel probleem. Daarnaast wordt de kraan bij gebruik snel warm, regelmatig pauzeren om af te laten koelen zorgt voor een lange(re) levensduur van motoren en mechaniek. Dus jullie zijn gewaarschuwd  :P.

Als "speelmodel" dus toch minder geschikt, maar het blijft een mooi stukje techniek.

Re: Marklin kraanwagen 46715, al meer info?
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Marklin kraanwagen 46715, al meer info?
Citaat van: Sascha op donderdag 15 maart 2007, 09:58:14
Maak je geen zorgen, ik bel nog steeds bijna wekelijks met Totaltrain!! (Die overigens alle mogelijke onderhandelingen met Marklin beproefd hebben om deze kraanwagens te bespoedigen!)
Nou Sas,

Hoe zit het met het contact tussen jou en TT over de rest van de kraantjes??
Ik heb ehm ook nog steeds niet :cry:.

Marcel