Het lichtdicht maken van het station deed ik met zwart/wit karton uit een Faller pakhuispakket. Na oneindig meten en snijden kon ik eindelijk gaan verven, een deel is ge-airbrushed, tot de boel overeenkwam met hetgeen zich binnen in het station afspeelt aan ruimtes.
Hier een voorbeeldje hoe ik vervolgens te werk ging; de aluminium folie moet ervoor zorgen dat er geen licht doorsijpelt tussen kieren.
Hier is 1 zijde gereed. Om te zien of dit allemaal wel klopte zette ik het binnenwerk overeind. (ik zag nu al problemen m.b.t. het inpassen
);
Station gebouwd en wat bleek? schots en scheef!
Gerard vertelde me al eens over weer kromtrekkende resin onderdelen.. en dit is dan, na x-aantal resin bouwsels m'n eerste ervaring .. zucht.
Uit elkaar halen was geen optie. Dus het binnenwerk wat nu serieus NIET meer paste moest opnieuw op maat worden gemaakt.
Uit het voorgaande in deze draad snap je wel dat e.e.a. nogal teer en gevoelig is voor de krachten van hobbymes in plastic en dat bleek ook wel, zeer veel onderdelen braken af hoe voorzichtig ik ook te werk ging, er bleef bijvoorbeeld niets over van het trappenhuis, dus alles moest opnieuw worden geplakt.
Het werd ook wel duidelijk dat het idee om het binnenwerk los van de wanden te laten onhaalbaar was, dus alles is vastgezet. Om ca. 4.00 snachts was ik zover dat ik een fotootje kon maken van een resultaat.
En tja, volgende dag weer een tegenslag, 2 raampjes zijn geheel wit uitgeslagen omdat de secondelijm waarmee het trappenhuis weer was gelijmd heeft uitgehard
in het gebouwtje. Zucht 2.
Maar goed, deze Viessmann wandlampjes tonen prachtig.
Eindelijk na heel lang wachten kwam mijn bestelling van kantoor accessoires binnen.
Een klein aantal items beschilderd en geplakt.
Vervolgens de juiste mensjes erbij gezocht en dan ... aan het werk .. euh .. tja .. deze chef heeft zeker net pauze..
Daar neemt deze jongedame bonzend op de deur geen genoegen mee..
.. en de secretaresse houdt een praatje met een populaire collega. (via de h0 afluisterapperatuur (die ik zorgvuldig en onvindbaar heb geplaatst) vernam ik dat dit geen werkoverleg was)
En zie hier! 3 Faller perronoverkappingen, geheel in stijl!
Die bouw schuif ik echter voor me uit, dus vind je verder in deze draad niet terug.
Nu nog een aantal kieren wegwerken, verlichting aanbrengen en dak erop. Daarna pakken we de beneden verdieping aan.
Van Wim kreeg ik een cadeautje per post (Nogmaals super bedankt Wim!); Fimo klei graniet, en het is prima geschikt om de stationsvloer mee te maken, lekker lichtkleurig. Geen ervaring met Fimo, moet ook in de oven, dus dat is weer eens wat anders als lassagna. Zal wel even bijhouden hoe dat gaat.
Wordt dus weer vervolgd.
Groetjes michel