Hallo allemaal,
Citaat van: Freek op zaterdag 27 december 2025, 17:28:56Ook weer mooie aanwinsten Peter, gefeliciteerd. Ik vraag me ondanks de aanwezigheid van rongen toch af of de lading niet vastgezet moet worden, maar misschien wordt dit ook wel beoordeeld als veilig genoeg.
Dankjewel Freek, die vraag is al eerder gesteld en ik zou kijken of er in de verpakking iets meegeleverd is hiervoor.
Helaas zit dit niet bij de extra onderdelen

de railstaven liggen ( in model ) opgesloten tussen de rongen.
In het echt worden deze ladingen vastgezet met kettingen heb ik mij laten vertellen.
Citaat van: Barry1972 op zaterdag 27 december 2025, 17:37:27Peter,
Zo is ook prima toch?
Ik zou zelf niet telkens mijn portemonnee trekken om het zogenaamd nog mooier te maken.
Zelf vind ik zo een kort treintje ook wel leuk om erbij te zien.
En wil jij die container erachter hangen, ook prima, ik vond het zelf ook wel leuk en had waarschijnlijk hetzelfde gedaan haha
Het is geen wedstrijd en de realiteit nabootsen is leuk ,maar vooral plezier en genieten is denk ik zelf waar het om gaat 🥳
Het kopen van nieuw materiaal is ook weer een geluksmomentje Barry

Op mijn baan rijden diverse korte treinen rond overigens de kortste heeft 1 wagon er rijd er een met 2 wagons en een met 3 wagons, ook aan personen treinen zijn er korte exemplaren te bewonderen.
Als de container die nu op de laatste wagon staat inderdaad voor de gladheidbestrijding is wil ik die er afhalen en vervangen door iets anders.
Moet nog zoeken wat ik uit de printer kan halen, alleen is die printer voor een groot gedeelte van de dag al bezig.
Ik probeer de realiteit zo goed mogelijk na te bootsen, maar zoals jij zegt gaat het ook om het genieten
Citaat van: wila op zaterdag 27 december 2025, 18:03:25Hallo Peter,
Mooie aanwinsten en een mooi filmpje.
Een dagje minder werken lijkt me ook wel wat, haha.
Geniet ervan!
Voor jou en je familie , de beste wensen voor 2026!
Groet, Wim
Dankjewel Wim, in het filmpje zie je twee wagons beladen met railstaven, hiervan heb ik nog een extra setje kunnen kopen dus 2 x zoveel plezier

Ik kijk al uit naar mijn 4 daagse werkweek, alleen als ik storingsdienst heb werk ik meer maar daar staat tegenover dat de week erop een 3 daagse werkweek is

Ook voor jou en je familie de beste wensen voor 2026.
Citaat van: ÖBB op zaterdag 27 december 2025, 19:52:55Hoi Peter wederom mooie aanwinsten voor je baan. Wellicht ook wel leuk om de trein niet te lang te maken. Geeft beetje variatie. Maar dit is een mooie afsluiting van 2025.
Gr henk
Hoe lang de trein precies gaat worden is een groot

Henk, het geheel bestaat nu uit 5 wagons en daar ga ik eerst eens een tijdje mee rijden.
Als ik iets leuks van VolkerRail tegen kom kan ik niet beloven dat er niets aan mijn vingers blijft plakken

Citaat van: hermanvk op zaterdag 27 december 2025, 20:19:30Citaat van: Freek op zaterdag 27 december 2025, 17:28:56Ook weer mooie aanwinsten Peter, gefeliciteerd. Ik vraag me ondanks de aanwezigheid van rongen toch af of de lading niet vastgezet moet worden, maar misschien wordt dit ook wel beoordeeld als veilig genoeg.
Ik meen mij te herinneren, dat er hier een (zij het korte) discussie ontstond, waarbij ik riemen wou gebruiken en @ermindewinkel duidelijk maakte dat in dit geval kettingen dienen gebruikt te worden..
Geen riemen, maar kettingen
Ja, met een beperkt truckersverleden, blijf je zoiets wel volgen, natuurlijk... 
Klopt als een bus Herman, helaas zit er in de bijgeleverde zakjes geen kettingen om de lading vast te zetten

Voorlopig laat ik het even zo.
Citaat van: NL-modelspoor op zaterdag 27 december 2025, 21:32:21Citaat van: Degeluidsman op zaterdag 27 december 2025, 17:20:37

Ik moet eerlijk zeggen dat ik geen idee had wat er op die container staat Johan, trein is nog niet op het maaiveld geweest maar als hij er staat zal ik hem eens goed bekijken.
Misschien kan ik wel een VolkerRail container printen of die er is?
Containers van VolkerRail heb ik zo geen weet van. Er is zo'n Roco RailPro wagon met een container, maar dat is dan weer voor tussen de Fccpps wagons. Mag het qua kleur opvallen zou je misschien ook nog zo'n aggregaat container van Boels kunnen vervoeren (één daarvan staat al op de baan en in het setje zaten er twee)? Geen idee hoe realistisch dat zou zijn. Of een Strukton container.
De Roco RailPro wagon rijd al mee met een Strukton stammetje Johan, ik probeer beiden bedrijven gescheiden te houden

Jij weet goed wat er hier op voorraad ligt

ik heb inderdaad nog een Boels aggregaat liggen, zou een optie kunnen zijn i.p.v. de gladheidbestrijding container die kan eventueel later weer ergens bij de scenery dienst doen.
De Fccpps rijden al in meerdere stammen rond dus ik kijk echt naar een andere invulling.
Fijne zondag allemaal, en lekker genieten van de Top2000

Mvg,
Peter Degeluidsman