Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

de opbouw van mijn baan

Gestart door TheRealRailroadmaniak dinsdag 14 juli 2009, 22:03:02

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
de opbouw van mijn baan
TheRealRailroadmaniak
gast

de opbouw van mijn baan
hallo forummers,
ik had vroeger een tafel gekocht en daarop wat planken geplaatst en een treinbaan gemaakt. uiteindelijk was ze wel 5 verdiepingen hoog geworden! doordat de tafel in de garage buiten stond waren de houten planken aan het krullen en liepen mijn sporen op en neer zodat de wagons los gingen. nu heb ik deze volledige baan afgebroken en een nieuwe gemaakt. maar dan veel groter! :lol:
vorige vrijdag zijn we om balken en planken geweest.
zaterdag heb ik smorgens gewerkt bij mijn broer. (hij heeft een huis gekocht en is het aan het verbouwen waarbij ik hem daarbij help.)
zaterdagavond ben ik thuisgekomen en moesten mijn ouders gaan eten. ik was dan alleen thuis en heb dan mijn kader gemaakt, een pizza gegeten en wat muziek geluisterd.
de bedoeling is om belgisch te gaan rijden met mijn cs2 van marklin en c-rail te gebruiken. omdat ik zoveel naar de prachtige baan van Hans(je) heb gekeken ben ik ook maar begonnen met die draadstaven te werken.
ik heb een baanplan gemaakt maar ben er al heel wat afgeweken. ik zal nog eens een baanplan maken voor jullie.
De baan gaat bestaan uit een schaduwstation van 6 sporen dat naar het station gaat en van het station gaat het naar schaduwstation 2.
wat foto's:

mijn besturingssysteem het CENTRAL STAION 2!!!



alles moet wel waterpas liggen natuurlijk


het eerste "uitsteeksel gemaakt"


even ingedeelt klein typfoutje: ingedeeld :oops: in blokken van 50x50 cm


begonnen aan het 2de "uitsteeksel"



planken op gelegd
 

schaduwstationssporen uitgelegd


was niet akkoord over de 2 banan die naar het station gingen en heb er dan 3 van gemaakt. ik moet zeggen het heeft iets die 3 banen in een circel. :D


kinderarbeid!!


de draaicircel voor de heflt gemaakt.


ik denk wel dat ik genoeg ruimte heb gemaakt voor de wagons en locomotieven.


spijtig dat sommige foto's niet zo scherp zijn. sorry :(
vele groetjes,
Alexander
Re:de opbouw van mijn baan
deze zal interressant worden om te volgen.....je gaat wel erg snel vooruit...ter info..welke platen gebruik jij ??? ik denk osb, maar welke dikte ??

Gr. Wim
Re:de opbouw van mijn baan
Dat is een grote update en mooi begin! Verder kan ik hier ook nog veel leren , ik ga binnenkort ook beginnen met draadstangen mooi zo
Gr kenny
Re:de opbouw van mijn baan
TheRealRailroadmaniak
gast

Re:de opbouw van mijn baan
Citaat van: patatje70 op dinsdag 14 juli 2009, 22:09:50
deze zal interressant worden om te volgen.....je gaat wel erg snel vooruit...ter info..welke platen gebruik jij ??? ik denk osb, maar welke dikte ??

Gr. Wim

hallo Wim,
ik gebruik voor het grondopppervlak MDF planken van 20 mm
en voor de rest spaanplaten van 12 mm en 18 mm

Groetjes,
Alexander
Re:de opbouw van mijn baan
ok thanx :)
Re:de opbouw van mijn baan
ziet er mooi uit,iedereen gaat werken met draadstangen.als ik verhuis en mijn eigen kamer heb om een tafel te maken,ga ik ook met draadstangen werken heel handig en stevig  :P maar voorlopig deze baan die ik nu heb liggen en tijdelijk verder doen met de tijd die ons hier nog rest  :(

groeten peterke33
Re:de opbouw van mijn baan
digi-jacques
gast

Re:de opbouw van mijn baan
pas op met spaanplaat, dit is erg vocht absorberend, en zal op termijn dus potentieel weer gaan buigen, alhoewel ik dit niet hoop voor je......
Re:de opbouw van mijn baan
TheRealRailroadmaniak
gast

Re:de opbouw van mijn baan
hallo Jaques,
bedankt voor het verwittigen, maar tegen het einde van het jaar gaat mijn baan weer worden afgebroken want dan komt de kamer van mijn broer vrij zodat ik daat een heel mooie baan kan leggen.

Groetjes,
Alexander
Re:de opbouw van mijn baan
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

online
Re:de opbouw van mijn baan
zo het dan niet beter zijn in modules of uitneembare delen te bouwen ? Ik heb een vaste baan maar zal delen zoals het locdepot of stadskern toch op aparte plaatdelen bouwen.Is makkelijker voor de afwerking en je kan er alle wegen mee uit.Dan is de rest van je baan ook makkelijker bereikbaar.
Re:de opbouw van mijn baan
Een goed begin is het halve werk....... :D

Ik zelf ben meer een voorstander van multiplex en dan ook nog van een goede kwaliteit. Ik zelf ben in de gelukkige omstandigheid dat ik onder mijn klanten ook veel aannemers heb en jullie raden het al..... daar haalt Ronald heel veel hout vandaan. En ik moet zeggen dat het goede kwaliteit is. Ik heb ook bij de aannemer gewoon hele platen multiplex 9mm interieurkwalitiet gekocht. Deze zijn toch licht van gewicht, dat is weer anders dan maranti platen deze zijn veel zwaarder en duurder.

Het is maar een tip: Je bent bij de aannemer vaak nog goedkoper uit dan de bouwmarkt (je kan het vaak zo betalen zonder bonnetje) en als je het vriendelijk vraagt mag je ook nog zijn zaagtafel even gebruiken. Is gemakkelijk met vervoer en het tillen.

Groeten Ronald
Re:de opbouw van mijn baan
Lid sinds: 2009

offline
Re:de opbouw van mijn baan
goed begin al!
Re:de opbouw van mijn baan
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re:de opbouw van mijn baan
ziet er goed uit hoor
ben erg benieuwd wat je gaat doe met de rest !!
succes
groet robert
Re:de opbouw van mijn baan
TheRealRailroadmaniak
gast

Re:de opbouw van mijn baan
bedankt allemaal :lol: :D :)
ik ben nu bezig met een plank te zagen voor het rechte spoor tussen de bochten in.
update komt...

Groetjes,
Alexander
Re:de opbouw van mijn baan
TheRealRailroadmaniak
gast

Re:de opbouw van mijn baan
hallo allemaal!!
een update!











volgende update morgen!
graag reacties en (of) opmerkingen.

Groetjes,
Alexander
Re:de opbouw van mijn baan
Hoi Alexander,

Je pakt het groots aan!! Weer een leuk idee om met 3 sporen in een ovaal 'spiraal' omhoog te gaan..!! Had ik nog niet aan gedacht.. :)

Succes verder!!!
Groet,
Rutger
Re:de opbouw van mijn baan
Hoi Alexander,

Je maakt een prachtige spiraal, dat zie je niet vaak dat men een drie-sporige spiraal maakt. Ziet er goed uit ben benieuwd naar je volgende up-date.

Groet Ronald
Re:de opbouw van mijn baan
TheRealRailroadmaniak
gast

Re:de opbouw van mijn baan
hallo allemaal,
bedankt voor de reacties! 8)
ik ben vandaag bezig geweest met de terugmeldingen te insteleren en wissels aan te sluiten,
daarvan kan ik moeilijk fotos van nemen hé.
morgen komt er zeker een grote update!

Groetjes,
Alexander
Re:de opbouw van mijn baan
Ziet er goed uit. 8)
Mooi gezicht de drie sporen spiraal.

Gr.
René
Re:de opbouw van mijn baan
TheRealRailroadmaniak
gast

Re:de opbouw van mijn baan
hallo allemaal,
bedankt voor de reacties.
de grote update komt dus iets later dan verwacht door omstandigheden  :? :(
hierbij wat foto's

dit is het begin van mijn wisselstraat voor mijn station





er komt ook een schaduwstation 2 dat tussen schaduwstation 1 ligt en het station. zie de plank die al klaarligt

een goeie hoogte. denk ik zo :lol:
voor ik verder bouw moeten alle kabels getrokken worden voor de wissels en terugmeldcontacten. dan even een kleine keerlus leggen op die plank zodat ik mijn schduwstation kan laten rijden via computer besturing(rocrail)

Groetjes,
Alexander
Re:de opbouw van mijn baan
ha...buurman, weeral goed bezig geweest zie ik....blijf dit draadje nauwlettend volgen !!

Gr. Wim  :lol: