Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

assen en wielen vervangen van ROCO 14145A (E32)

Gestart door Chris_xxx woensdag 24 juni 2009, 12:14:10

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
assen en wielen vervangen van ROCO 14145A (E32)
Hallo Allemaal,

ik bezit dus genoemde lok in 3 railwisselstroom. Huidige wielen zijn van plastic (spaken) met daaromheen een metalen profiel (loopvlak en flens).
De stroomvoorziening wordt verzorgd door metalen strips op chassis die contact maken met deze metalen profielen. Dan ook natuurlijk een sleper.
Asdiameter is 1,5 mm zonder verdere busjes, geleiders of lagers. Maat van het wiel is 16 mm.

Vanwege mooiere uitstraling en beter massacontact wil ik nu deze wielen vervangen door volmetalen exemplaren. Dit betekent dat de as dus een diameter van 1,5 mm dient te hebben. Tevens dienen de gaatjes voor de schroefjes van de drijfstang op de goede plaats te zitten. Ook dient het tandwiel (op het midden van de as) aanwezig dan wel aan te brengen te zijn. Één van de assen (dat met met tandwiel) heeft antislipbandjes.

Ik heb al op diverse sites gezocht (Roco, Brawa, Fleischmann, Tillig, Weinert) gezocht, maar kan de echte oplossing niet vinden.

Wie weet welke leverancier dit soort wielen en assen levert ?

Alvast dank,
Chris
Re:assen en wielen vervangen van ROCO 14145A (E32)
Hallo Cris,

Heb je bij Roco al eens geïnformeerd naar het volgende:
115605 Voorloopwiel.
115702 1e en 3e as.
115704 Blinde as.
115703 As met tandwiel.

Of
116753 Voorloopwiel.
116750 1e en 3e as.
123959 Blinde as.
116751 As met tandwiel.


Mvg,
Peter
Re:assen en wielen vervangen van ROCO 14145A (E32)
Peter,

ikzelf had ook al bij Roco in de onderdelenlijsten gekeken, maar er wordt geen uitsluitsel gegeven over of de wielen ook van plastic of van metaal zijn.

Ik heb dus maar een mail naar Roco gestuurd.
Liever had ik zekerheid, dan bestel ik ze gewoon.

Chris
Re:assen en wielen vervangen van ROCO 14145A (E32)
Hallo Chris,

Vandaar ook in mijn bericht, heb je al eens bij Roco geïnformeerd naar ...


Mvg,
Peter
Re:assen en wielen vervangen van ROCO 14145A (E32)
Peter,

in de onderdelen lijsten bij Roco had ik jouw nummers al eerder ontdekt, en het vermoeden al, dat dit hetzelfde soort (kunstof-) wielen zouden zijn (gezien hetzelfde model). Ook in een Duits blad in de test van dit Roco model al gelezen, dat het kunststof wielen heeft.
Op mijn Mail aan Roco bevestiging, dat het kunststof wielen zijn er er GEEN volmetalen wielen voor dit model leverbaar zijn.

Ik heb besloten nu Märklin wielen te plaatsen (met alle werkzaamheden die dat vereist).

Chris