Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Tilly's modelbaanproject: afbouw Märklin verzameling (04-11-2020)

Gestart door Tilly zaterdag 17 januari 2009, 01:49:58

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re:Tilly?s modelbaanproject: Hochbogenbrücke antiek groen gespoten
Het ziet er ècht mooi uit. Heb je bij het roestig maken van je rails toevallig ook zo'n potje (roestkleur) van Anita Decor gebruikt?

Met vriendelijke groet,
Henk163
Re:Tilly?s modelbaanproject: Hochbogenbrücke antiek groen gespoten
Heren,

bedankt voor jullie reacties :thumbup:

Citaat van: Henk163 op vrijdag 04 mei 2012, 12:58:27

Heb je bij het roestig maken van je rails toevallig ook zo'n potje (roestkleur) van Anita Decor gebruikt?


Henk,

nee, maar die wilde ik wel gaan proberen. De rails heb ik nu geschilderd met Model Air Oxido 71080 rust. Dit potje had ik enkele maanden geleden mee laten komen met de airbrush.

Groetjes, John
Re:Tilly?s modelbaanproject: Hochbogenbrücke antiek groen gespoten
Mooi kleurtje John, voor je brug.
Van dichtbij lijkt hij net echt.

grt. Günther.
Re:Tilly?s modelbaanproject: Hochbogenbrücke antiek groen gespoten
Mooie kleur voor de brug.
Re:Tilly?s modelbaanproject: Hochbogenbrücke antiek groen gespoten
ziet er prachtig uit

komt er binnenkort ook een filmpje of is je baan hier nog niet klaar voor?

mvg danny
Re:Tilly?s modelbaanproject: Hochbogenbrücke antiek groen gespoten
erg mooi John, goede kleurkeuze, nog wat vuil erop en top.

gr. Henk
Re:Tilly?s modelbaanproject: Hochbogenbrücke antiek groen gespoten
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:Tilly?s modelbaanproject: Hochbogenbrücke antiek groen gespoten
Bekend kleurtje, exact dit kleurtje vormt de basis van mijn gipsstraten :), ook mooi voor de brug, vr gr Arie
Re:Tilly?s modelbaanproject: Hochbogenbrücke antiek groen gespoten
Mooie brug Tilly!
Ik vroeg me af: ik heb eens zitten googlen op stalen railbruggen, in de meeste gevallen ligt er geen grind op. Vaak wel bielzen, al zie je ook wel eens dat de spoorstaaf op een andere wijze aan de brug wordt bevestigd (op een betonplaat bijvoorbeeld). Maar mijn punt is: zou het de moeite lonen om het stukje spoor over de stalen brug in K-rail uit te voeren? Of eventueel met losse sporen iets te proberen? Daar wordt het net weer iets realistischer van.

Het was maar een gedachte. Ga lekker door, ik vind je baan erg fraai!


edit: sorry, niet goed gekeken...
Re:Tilly?s modelbaanproject: Hochbogenbrücke antiek groen gespoten
Doef,

Blader eens een pagina terug (of twee)
Re:Tilly?s modelbaanproject: Hochbogenbrücke antiek groen gespoten
Re:Tilly?s modelbaanproject: Hochbogenbrücke antiek groen gespoten
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Tilly?s modelbaanproject: Hochbogenbrücke antiek groen gespoten
Hallo John,

Net weer het nodige gelezen en ik vind je tunnel ingang met de ballast erg geslaagd.

Sinds kort ben ik zelf ook weer in het bezit van de nodige mallen en als ik dit zie beginnen mijn handen te jeuken  :)


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:Tilly?s modelbaanproject: Hochbogenbrücke antiek groen gespoten
Met veel belangstelling het hele verslag gelezen over de bouw van je baan. (Ok, hier en daar wat overgeslagen...) Veel van de beschreven problemen zijn erg herkenbaar maar door de omvang van de baan ontstaan ook weer nieuwe vraagstukken. Spannend om te lezen en de resultaten zijn geweldig! Ik blijf dit volgen.
Re:Tilly?s modelbaanproject: Hochbogenbrücke antiek groen gespoten
Citaat van: doef op vrijdag 04 mei 2012, 16:51:43
edit: sorry, niet goed gekeken...

Doef, geeft niets, John zijn draadje is ondertussen een kabel geworden  :D als we wat over het hoofd zien is dat geen schande. Als je op google 3railforum in typt dan geeft autosearch al gelijk Tilly aan!!
zegt wel hoeveel mensen John volgen.

John,
Ben je niet bang dat de brug met zijn huidige antiek groene kleur weg valt in de omgeving? Als straks de bergwanden hun kleur hebben zullen dit ook groene en grijze tinten zijn.

Je tunnel portaal is echt AWSOME!!! Ik zie het al helemaal voor me dat een mooie Wurtembergse K de tunnel uit komt om het bergtraject te bedwingen!

John, je blijft voor iedereen een groot voorbeeld!
Re:Tilly?s modelbaanproject: Ballast blijft zwart gekleurd
Goedemiddag,

Citaat van: oetbeem op vrijdag 04 mei 2012, 14:46:54

komt er binnenkort ook een filmpje of is je baan hier nog niet klaar voor?


Danny,

vooralsnog niet. Als je naar de inhoudsopgave gaat op pagina 1 dan kun je de links zien naar enkele filmpjes die in het verleden gemaakt zijn, hier moet je het voorlopig mee doen ;)

Citaat van: dolphin op vrijdag 04 mei 2012, 16:12:29

Bekend kleurtje, exact dit kleurtje vormt de basis van mijn gipsstraten :), ook mooi voor de brug, vr gr Arie


Arie,

heb je die wegdelen dan eerst in deze kleur groen geverfd? 8o

Citaat van: wimdekker op zaterdag 05 mei 2012, 10:45:56

Ben je niet bang dat de brug met zijn huidige antiek groene kleur weg valt in de omgeving? Als straks de bergwanden hun kleur hebben zullen dit ook groene en grijze tinten zijn.


Wim,

geen idee, de toekomst zal het uitwijzen ;)

Citaat van: wimdekker op zaterdag 05 mei 2012, 10:45:56

John, je blijft voor iedereen een groot voorbeeld!


Wim,

fijn dat je zo enthausiast bent maar je moet niet overdrijven. Ja, de baan is groot en de eerste projectjes zijn goed geslaagd maar dit zegt nog niets over het eindresultaat en daar gaat het tenslotte om.

Ik moet nog veel leren en zo lopen we vandaag weer een tegen een nieuw probleem aan. Het grijze ballast is helemaal zwart geworden. Het lijkt erop dat de verdunde houtlijm na 2 dagen nog nat is 8o



Dit is volgens mij niet normaal. Bij eerdere testen met bruine ballast is mij dit grote kleurverschil niet opgevallen. Nu was de verdunde houtlijm al enkele maanden oud maar daar kan dit toch niet aan liggen?

Groetjes, John
Re:Tilly?s modelbaanproject: Ballast blijft zwart gekleurd
Hey Jhon,

Kun je ook voelen dan dat de lijm nog nat is? want na een paar uur moet ook verdunde houtlijm toch droog worden (en anders sowieso de volgende dag, dat is mn eigen ervaring) heb je de lijm niet wat te dun gemaakt? of mischien te veel zeepsop er in?

Groeten Jan Willem
Re:Tilly?s modelbaanproject: Ballast blijft zwart gekleurd
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:Tilly?s modelbaanproject: Ballast blijft zwart gekleurd
Citaat van: Tilly op zaterdag 05 mei 2012, 16:20:48
Goedemiddag,

Citaat van: oetbeem op vrijdag 04 mei 2012, 14:46:54

komt er binnenkort ook een filmpje of is je baan hier nog niet klaar voor?


Danny,

vooralsnog niet. Als je naar de inhoudsopgave gaat op pagina 1 dan kun je de links zien naar enkele filmpjes die in het verleden gemaakt zijn, hier moet je het voorlopig mee doen ;)

Citaat van: dolphin op vrijdag 04 mei 2012, 16:12:29

Bekend kleurtje, exact dit kleurtje vormt de basis van mijn gipsstraten :), ook mooi voor de brug, vr gr Arie


Arie,

heb je die wegdelen dan eerst in deze kleur groen geverfd? 8o

Citaat van: wimdekker op zaterdag 05 mei 2012, 10:45:56

Ben je niet bang dat de brug met zijn huidige antiek groene kleur weg valt in de omgeving? Als straks de bergwanden hun kleur hebben zullen dit ook groene en grijze tinten zijn.


Wim,

geen idee, de toekomst zal het uitwijzen ;)

Citaat van: wimdekker op zaterdag 05 mei 2012, 10:45:56

John, je blijft voor iedereen een groot voorbeeld!


Wim,

fijn dat je zo enthausiast bent maar je moet niet overdrijven. Ja, de baan is groot en de eerste projectjes zijn goed geslaagd maar dit zegt nog niets over het eindresultaat en daar gaat het tenslotte om.

Ik moet nog veel leren en zo lopen we vandaag weer een tegen een nieuw probleem aan. Het grijze ballast is helemaal zwart geworden. Het lijkt erop dat de verdunde houtlijm na 2 dagen nog nat is 8o



Dit is volgens mij niet normaal. Bij eerdere testen met bruine ballast is mij dit grote kleurverschil niet opgevallen. Nu was de verdunde houtlijm al enkele maanden oud maar daar kan dit toch niet aan liggen?

Groetjes, John


Hoi John, met het maken van mijn testplankje ballasten met vloeibaar rubber ben ik hier ook tegenaan gelopen. Ik had toen ballast van Anita decor, als je op onderstaande foto kijkt zie je het rechter deel van de rail ( ook donker). In het bakjes was dit ook een mooie kleur (licht)grijs. Dit is nooit meer licht geworden, ook niet na maanden drogen  8o 8o 8o. Vandaar mijn uiteindelijke keuze van Woodland ballast, wel duur, maar zoooo mooi.





Het kleine rechter potjes is het materiaal van Anita decor wat na verlijmen donker wordt.

vr gr Arie

Nb de kleur antiek groen van Anita decor heb ik net als de overige gebruikte kleuren heel sterk verdund transparant aangebracht. Ik heb dus nooit een legergroene weg gehad  :D. (Eventueel terug te vinden in mijn index).
Re:Tilly?s modelbaanproject: Ballast blijft zwart gekleurd
Goed dat ik dit lees...
Ik heb bij Anita Decor 4 potjes met ballast gekocht :P Ga nu toch eers even een proefstukje ballasten om te kijken of de bruin/grijze kleur bij mij ook gaat veranderen.
Overigens ga ik Schotter-Kleber (61134) van Noch gebruiken.

Nou, afwachten dus.

Vriendelijke groet,

Henk163
Re:Tilly?s modelbaanproject: Ballast blijft zwart gekleurd
Citaat van: Janvis op zaterdag 05 mei 2012, 16:30:48

Kun je ook voelen dan dat de lijm nog nat is? want na een paar uur moet ook verdunde houtlijm toch droog worden (en anders sowieso de volgende dag, dat is mn eigen ervaring) heb je de lijm niet wat te dun gemaakt? of mischien te veel zeepsop er in?


Jan-Willem,

de steentjes voelen niet nat aan, het lijkt allemaal goed gedroogd.

Arie,

ik vond ook nog deze test van William:

Klikklak

Hier wordt trouwens het kleurverschil bij gebruik van houtlijm bevestigd. Ik heb hier ook nog een fles vloeibaar rubber staan maar nog niet getest.

Citaat van: Henk163 op zaterdag 05 mei 2012, 16:57:39

Goed dat ik dit lees...
Ik heb bij Anita Decor 4 potjes met ballast gekocht :P Ga nu toch eers even een proefstukje ballasten om te kijken of de bruin/grijze kleur bij mij ook gaat veranderen.
Overigens ga ik Schrotter-Kleber (61134) gebruiken.


Henk,

van tevoren testen is inderdaad geen overbodige luxe, ben benieuwd.

Groetjes, John
Re:Tilly?s modelbaanproject: Ballast blijft zwart gekleurd
Hoi John,

Ik gebruik van busch de schotter, speciaal voor marklin c rail,deze kleurt na droging gelijk op als de rail zelf, geen kleurverschil. is wel wat duurder per zakje maar wel erg mooi.

gr. Henk
Re:Tilly?s modelbaanproject: Ballast blijft zwart gekleurd
Hoi John,

Het ligt aan de steensoort die gebruikt word voor de ballast ,
vogens mij gebruikt anita-dekor Diabas dat heeft een poreuze werking
dus zal vocht opzuigen en daarna donker grijs tot zwart worden.
Dus het is van balang welke steensoort je koopt, i.v.m de kleur.
Ik heb zelf woodland en heki met elkaar gemengd en geen kleurverschil
na het inlijmen kunnen ontdekken.

Grt Johan
Re:Tilly?s modelbaanproject: Ballast blijft zwart gekleurd
John,

Anita Decor strooisel wordt inderdaad donkerder. Dat was bij mij ook maar, ik vond dat niet erg want ik ben daarna met roestverf erover gegaan. Als je het licht wil houden zal je een ander merk moeten nemen.

Mvg.

Olaf
Re:Tilly?s modelbaanproject: Ballast blijft zwart gekleurd
Is het zo erg? Als ik in het echt kijk zie ik ook vele, vele kleuren. Alles hoeft toch niet even egaal en hetzelfde te zijn? Ik zou me er geloof ik, niet aan storen. Maar ik ben ook maar een beginner op dit gebied.
Re:Tilly?s modelbaanproject: Ballast blijft zwart gekleurd


Even terugkomende op de bijdragen van 27 april jl., mbt. de enkelsporige tunnel , wil ik graag toch nog iets aandragen nu het nog kan (er zullen immers na het baanplan bekeken te hebben nog vele tunnels moeten volgen). Ivm. de juist in bogen geringere vrije ruimte (lange wagons) is het voor zover ik weet, altijd zo dat in bogen nooit hoefijzervormige tunnels gebouwd worden, maar tunnels waarvan de zijwanden volledig verticaal zijn ! Voor velen lijkt dit misschien een te verwaarlozen detail, maar de heer Tilly"s bouwstijl inmiddels een beetje kennende, wellicht toch van nut !? Komt nog bij denk ik dat wat afwisseling, niet qua stijl maar qua vorm,  de broodnodige variatie zal geven op een baan met meerdere tunnels. Gips vormen zijn natuurlijk prachtig en werkt lekker snel, maar bij meerdere tunnels bestaat het gevaar, dat het saai zou kunnen worden .

Mvg, Trix
Re:Tilly?s modelbaanproject: Nieuwe aanwinsten
Heren,

allemaal weer bedankt voor jullie reacties :thumbup:

Hoi Trix,

Citaat van: trix op zaterdag 05 mei 2012, 21:56:51

Ivm. de juist in bogen geringere vrije ruimte (lange wagons) is het voor zover ik weet, altijd zo dat in bogen nooit hoefijzervormige tunnels gebouwd worden, maar tunnels waarvan de zijwanden volledig verticaal zijn !


Dit is voor mij volledig nieuw, hier heb ik nog nooit van gehoord :?

Ruimte in de tunnels is er trouwens genoeg, geen enkel probleem. Variatie in tunnelbouw is natuurlijk wel een must. Niet alleen de bruggen maar ook de tunnels moeten verschillende stijlen laten zien dus hier ga ik zeker iets mee doen.

En tot slot kan ik nog enkele nieuwe aanwinsten melden. Op Ebay.de set 37525 en 42229 kunnen scoren, samen voor nog geen ?300,- :) :) :)

Hier een foto:



Zowel de loks als de wagens zien er prachtig uit maar het is wel jammer dat de rijeigenschappen van de loks bedroevend zijn. Ondanks dat ben ik er heel blij mee :)

Groetjes, John
Re:Tilly?s modelbaanproject: Nieuwe aanwinsten
Schitterend! Dit soort loc's brengen de modelkoorts in mij naar boven! Echt prachtig! Bij deze wil ik je ook complimenteren voor je bruggen. Ik lees je updates altijd graag. Maar elke keer zeggen dat het prachtig is gaat ook zo vervelen! ;) Dus bij deze, ze zijn schitterend.

Maar de rijeigenschappen kan je verbeteren toch? Een andere decoder erin en je kan het zo mooi maken als je wil.

Succes ermee!

Sebas
Re:Tilly?s modelbaanproject: Nieuwe aanwinsten
Dag John,
Poosje geleden deze aangeschaft ===> klik
Rijdt goed dankzij de Loksound V4.0 :important:
Re:Tilly?s modelbaanproject: Nieuwe aanwinsten
Dat is zijn mooie aanwinsten John!.

Jammer dat de rij-eigenschappen niet al te best zijn. Hopelijk kun je dat nog aanpassen in de (nabije) toekomst...?
Re:Tilly?s modelbaanproject: Nieuwe aanwinsten
Mooie aanwinsten John en voor de rijeigenschappen zijn wel oplossingen voor.

Groetjes Jac.
Re:Tilly?s modelbaanproject: Nieuwe aanwinsten
Citaat van: Tilly op zondag 06 mei 2012, 14:07:35

En tot slot kan ik nog enkele nieuwe aanwinsten melden. Op Ebay.de set 37525 en 42229 kunnen scoren, samen voor nog geen ?300,- :) :) :)

Zowel de loks als de wagens zien er prachtig uit maar het is wel jammer dat de rijeigenschappen van de loks bedroevend zijn. Ondanks dat ben ik er heel blij mee :)

Tja, daar zit een decoder in uit de oertijd: 14 stappen en meer krijg je daar niet uit.
Even open schroeven en een ESU plaatsen, heb ik ook gedaan ....

grv Huub
Re:Tilly?s modelbaanproject: Nieuwe aanwinsten
Zoals ik al schreef in #5559. 8o
Re:Tilly?s modelbaanproject: Nieuwe aanwinsten
Citaat van: nobody op zondag 06 mei 2012, 16:21:40
Zoals ik al schreef in #5559. 8o

:oops: overheen gekeken, sorry

Re:Tilly?s modelbaanproject: Nieuwe aanwinsten
Hoi John,

Mooie aanwinsten heb je gescoord.
Veel plezier ermee.

Groeten,
Ton.
Re:Tilly?s modelbaanproject: Nieuwe aanwinsten
Citaat van: nobody op zondag 06 mei 2012, 14:54:05
Dag John,
Poosje geleden deze aangeschaft ===> klik
Rijdt goed dankzij de Loksound V4.0 :important:

Tja Wim, dit is het natuurlijk B)

Groetjes en allemaal weer bedankt, John
Re:Tilly?s modelbaanproject: Nieuwe aanwinsten
Citaat van: nobody op zondag 06 mei 2012, 14:54:05
Dag John,
Poosje geleden deze aangeschaft ===> klik
Rijdt goed dankzij de Loksound V4.0 :important:

Ik word er altijd een beetje stil van als ik jouw geweatherde modellen bekijk...schitterend!
John heeft hier een mooi voorbeeld van de natuurgetrouwe werkelijkheid :)
Re:Tilly?s modelbaanproject: Ballast blijft zwart gekleurd
Citaat van: trix op zaterdag 05 mei 2012, 21:56:51


Ivm. de juist in bogen geringere vrije ruimte (lange wagons) is het voor zover ik weet, altijd zo dat in bogen nooit hoefijzervormige tunnels gebouwd worden, maar tunnels waarvan de zijwanden volledig verticaal zijn !

Mvg, Trix

Dit lijkt mij niet juist. De hoefijzervorm creëert naar mijn idee juist meer ruimte voor overstekende wagons. De spiraaltunnels in het Gotthardtraject hebben bij mijn weten allemaal een ronde tunnelbuis.

Prachtige modellen gescoord op ebay zeg! Veel plezier er mee.
Re:Tilly?s modelbaanproject: Nieuwe aanwinsten
Mooie sets John. Zoals al door anderen gezegd, met een nieuwe decoder zijn de rijeigenschappen goed te verbeteren.
Re:Tilly?s modelbaanproject: Nieuwe aanwinsten
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re:Tilly?s modelbaanproject: Nieuwe aanwinsten
Hoi John.
Altijd weer prachtig om in jouw bouwtopic al het nieuws te volgen! B)
Niet alleen de experimenten met kleuren en materialen, ook het perfectioneren van tunnels en bruggen is een leerzaam onderwerp.
Ik heb wel het vermoeden dat wij regelmatig op dezelfde Ebay items bieden, ook deze sets hebben mijn belangstelling! :roll: ;)

Veel plezier en succes met deze prachtige bouw.
Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re:Tilly?s modelbaanproject: Final touch Hochbogenbrücke
Hoi AlbertJan,

Citaat van: AlbertJan op maandag 07 mei 2012, 10:07:52

Ik heb wel het vermoeden dat wij regelmatig op dezelfde Ebay items bieden, ook deze sets hebben mijn belangstelling! :roll: ;)


zou zo maar kunnen, hier de prijzen die ik ervoor betaald heb:

42229 en 37525

Veel goedkoper zul je ze denk ik niet vinden ;)

Zojuist de brug nog voorzien van een "Dustlaag". Hiervoor heb ik kleur Lava grijs/bruin van Anitadecor gebruikt:



Ook deze verf verdund met water (1 : 3) en met de airbrush aangebracht. Hier eerst weer een foto voor behandeling:



En dan hier erna:



Opnieuw heb ik geprobeerd om het heel subtiel aan te brengen, less is immers more ;)

Groetjes, John
Re:Tilly?s modelbaanproject: Final touch Hochbogenbrücke
Hoi John,

Mooi resultaat hoor met airbrush, :thumbup: dat is iets voor mij krijg je betere resultaten mee je kan alles veel beter verfijnen.
Maar welke is nou goed wat merk betreft voor airbrush het hoeft volgens mij
echt geen dure te zijn om zoiets te doen.
Met vr groeten,

Theo. :)
Re:Tilly?s modelbaanproject: Final touch Hochbogenbrücke
Ik ga mijn airbrush zoeken, ligt ergens in het huis maar weet sinds 2005 niet meer waar ik het heb opgeborgen :P
Resultaat vind ik mooi!

Groet,
Henk163
Re:Tilly?s modelbaanproject: Final touch Hochbogenbrücke
Hallo John,

Het is een plaatje, maar je maakt er ook een plaatje van.
Ik zou zeggen houden zo.
Staat mooi met die K-rails erop.

vr.gr. Günther.
Re: Tilly?s modelbaanproject: Final touch Hochbogenbrücke
Nog even terugkomend op de ballast:

Het hangt ook af van de hoeveelheid lijm die je gebruikt, maar verkleuring is nagenoeg niet te voorkomen. Op zich ook logisch: in plaats van alle steentjes aan elkaar te lijmen, "vang" je ze in een soort van verflaag/ folie/ deken (ik probeer het beeldend te maken) van lijm. Wanneer de lijm dus niet kraak-/ glashelder opdroogt, krijg je altijd een verkleuring omdat simpelweg het hele steentje ermee omhult is. Dit leidt weer tot een andere reflectie/ breking van licht en dus ook een andere kleur.

Ik denk dat dit een veel belangrijkere factor is voor de verkleuring dan of de steentjes al dan niet poreus zijn. Dit laatste heeft volgens mij veel meer effect op de hoeveelheid lijm die je nodig hebt om de steentjes bij elkaar te houden.

Fantastische locs overigens, die staan hier ook nog ooit op de planning :-)...

Groet,
William
Re: Tilly?s modelbaanproject: Final touch Hochbogenbrücke
Hallo John,

Even terug komen op je tips over het aanbrengen van ballast langs de rails.



Mijn ervaring is dat na het op kleur brengen van de railstaven de railbedding ingemeerd kan worden met Noch kleber strooi er vervolgens gewoon de ballast er overheen uit zodat de kleur van het ballast neutraal blijft.

Succes, en vooral veel plezier maar eerst je schilderwerk buiten afmaken. :thumbup:

Groet Wim.

Re: Tilly?s modelbaanproject: Final touch Hochbogenbrücke
Citaat van: Wim N op woensdag 30 mei 2012, 20:02:39
Hallo John,

Even terug komen op je tips over het aanbrengen van ballast langs de rails.

Mijn ervaring is dat na het op kleur brengen van de railstaven de railbedding ingemeerd kan worden met Noch kleber strooi er vervolgens gewoon de ballast er overheen uit zodat de kleur van het ballast neutraal blijft.

Succes, en vooral veel plezier maar eerst je schilderwerk buiten afmaken. :thumbup:

Groet Wim.

Hallo Wim,

...maar hecht het dan wel goed? Ga je er daarna met een stofzuiger met nylonkous voor opvang langs?

Groet,
Henk163
Re: Tilly?s modelbaanproject: Final touch Hochbogenbrücke
Citaat van: Henk163 op woensdag 30 mei 2012, 21:01:47

Hallo Wim,

...maar hecht het dan wel goed? Ga je er daarna met een stofzuiger met nylonkous voor opvang langs?

Groet,
Henk163


Hallo Henk,

Werkt perfect hecht prima, aansluitend kun je zowel het overtollige ballast verwijderen door jou aangegeven techniek.
Hier heb ik trouwens een topic over gemaakt maar alle foto's zijn verwijderd maar op mijn website zijn deze terug te vinden.

Groet Wim.
Re: Tilly?s modelbaanproject: Final touch Hochbogenbrücke
Hallo Wim,

Dank voor je reactie en je hebt een schitterende website. Dat ga ik eens bestuderen.
Nu weer snel on-topic voordat we het draadje 'vervuilen' ;)

Vr.groet,
Henk163
Re: Tilly?s modelbaanproject: Final touch Hochbogenbrücke
Heren,

bedankt weer voor jullie reacties.

Wim,

jouw ballastkunsten had ik al eerder aanschouwd en deze zijn werkelijk fantastisch :thumbup:

Groetjes, John

PS: de bouw ligt hier nog steeds stop, er valt dus nog niets te melden.
Re: Tilly?s modelbaanproject: Final touch Hochbogenbrücke
Deze baan wordt steeds mooier en mooier!
Ook de schildertechnieken/kleuren spreken mij zeer aan!
Re: Tilly?s modelbaanproject: Tempexsnijder aangeschaft
Hoi Jeffrey,

bedankt voor het compliment.

Enkele weken geleden heb ik van een figuurzaag een tempexsnijder gemaakt. Goedkoop (minder dan ?10,-) maar niet echt makkelijk. Toch maar besloten om het wat professioneler aan te pakken en afgelopen week bij magazijnblijdorp.nl deze gekocht:



De Proxxon Thermocut 230/E, binnen 2 dagen in huis zonder verzendkosten :thumbup:

Een simpel apparaat maar het werkt echt ideaal. Hier een filmpje van Youtube:



Binnenkort maar eens beginnen met het maken van een berg. Als het niet lukt dan kan het in ieder geval niet aan het gereedschap liggen :D

Groetjes, John
Re: Tilly?s modelbaanproject: Final touch Hochbogenbrücke
Mooi ding John

Op school hadden we precies dezelfde. Werkte perfect. Helaas brak altijd het draadje. Lag denk ik meer aan de leerlingen die een beetje lomp waren. Veel suuces met je bergen en het apparaat.

Met vriendelijke groet,

Leon