Nieuws:

Onze Stichting 3rail Wiki bevat een bron van informatie! Bekijk eens een willekeurig artikel in de Stichting 3rail Wiki.

Tilly's modelbaanproject: afbouw Märklin verzameling (04-11-2020)

Gestart door Tilly zaterdag 17 januari 2009, 01:49:58

Re: Tilly?s modelbaanproject: Nieuwe aanwinst 10-12-2013

Niet in paniek raken zolang ik dat ook niet doe!!!

Toch is af en toe een rondje rijden een uitstekend medicijn tegen stress en aanverwante klachten. Dus een paar mooie modellen (treinen weliswaar) evt een alcoholische versnapering en veel rust. Binnen een half uur heeft dit al effect.

Groeten Jeroen

Meet (kijk, voel, luister) en weet

Hi

Geniet van je hobby (treinen).

groet
Harald
Dag John,

Ach bij mij is het ook hetzelfde verhaal hoor druk op het werk, dus ook bij mij ligt alles op z'n kont en kom er ook niet aan toe :mad: :D
Ach denk maar zo alles komt wel weer hoor alles op z'n tijd en even een pauze erin is ook goed zeg maar kan je over alles gezien straks weer met frisse moed er tegenaan :P :thumbup:
Veel rijplezier met je nieuwe aanwinst John mooie score hoor :thumbup: :thumbup:
Met vriendelijke groet,
Theo.

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

Heb je ondertussen nog tijd gehad om aan je baan te werken John?

Roy
Citaat van: Tilly op zondag 23 februari 2014, 10:19:23
Hoi Leon en anderen,

het ligt hier helaas nog steeds helemaal stil :-(

Ik heb het harstikke druk op het werk en tevens zitten we middenin een reorganisatie. Daarom heb ik momenteel mijn hoofd totaal niet bij de modelbaan maar dat komt wel weer terug. Nog even geduld hebben dus....

Groetjes, John
John,

Sterkte met alles. Hopelijk krijg je snel weer zin in de werkzaamheden voor je modelbaan. Ik kan niet wachten op een update eigenlijk :)
Re: Tilly?s modelbaanproject: Nieuwe aanwinst 13-04-2014
Hallo allemaal,

het ligt hier helaas nog steeds stil :-(

Ik probeer me echter weer te motiveren met een nieuwe aanwinst :D

Deze is toevallig gisteren aan komen rollen:

Een BR44 van de DRG in grijze kleurstelling (Märklin artnr 37881). Hier nog een foto:

Op Internet zijn er natuurlijk nog veel meer foto's te vinden:

Märklin 37881

Hopelijk kan ik jullie de volgende keer een echte bouwupdate laten zien.

Groetjes, John
John daar rekenen we dan maar op. Wel niet te lang w8en he :P :P

Wel een leuke loc erbij, proficiat en veel rijplezier ermee

Meet (kijk, voel, luister) en weet

Hi John,

Blijf je gewoon volgen dus haast je niet.

groet
Harald
Hoi John,

Mooie loc.
De motivatie komt vanzelf wel weer.

Groetjes,
Jac.

Dwarsliggers op de rails sporen niet

Het is lente. Geef die man toch ff rust...
mooie lok tilly  en komt me er bekend voor  veel rij plezier

mvg arian

Niet in paniek raken zolang ik dat ook niet doe!!!

Nou John, als ik jouw werk zie motiveert het mij in ieder geval wel!!

Groeten Jeroen
Hey John, fraai locje is het, heb m zelf ook staan. Veel plezier ermee!

Als je gezond bent ben je rijk

Hey John,

Alles op z'n tijd, doe lekker rustig aan, die baan komt echt wel een keer af. Ik blijf je toch volgen, ook al duurt het nog j***n, maar daar geloof ik niet in.

Groetjes Herman(de iris).
mooie loc

Märklin fahren-ärger sparen

Ha die John !

Nu pas goed jouw topic bekeken.  Alleen de ruimte die je hebt al ; de natte droom van een modelspoorder.
Je moet wel een lange adem hebben om zo'n project te voltooien. Het is en wordt wel erg mooi, veel landschap en niet met spoor overladen. Ben benieuwd hoe het verder gaat.

Grtz Tony
hoi John,
Is er nog wat gebeurd op je baan??
Je hebt zo'n 2 á 3 maanden niks meer in dit topic gezet.
Citaat van: matthijspc op donderdag 19 juni 2014, 10:53:45
Je hebt zo'n 2 á 3 maanden niks meer in dit topic gezet.
John is sinds 13 April niet meer op het forum geweest. Heeft het te druk met andere dingen.

Mvg,
Peter
oh, ok. Was benieuwd naar zijn baan.

Dwarsliggers op de rails sporen niet

En ik ben benieuwd naar zijn andere baan. Zo'n reorganisatie doet wat met je.
Ik heb er vier mee gemaakt. En bij alle vier stond ik na afloop op straat.
Ik hoop dat John een betere overlevingsstrategie volgt.
Hallo John,

Mocht je dit lezen, ik kan je een hand geven. Ook bij mij gebeurt er weinig. Zelfde redenen. Heel af en toe koop ik eens wat en dan ligt het er soms een paar maanden, voordat ik  er weer wat mee doe.
Het is de laatste tijd ook veel te mooi weer om op een hete zolder aan je baan te werken... B)
Ik hoop in het najaar weer aan de slag te gaan met de baan. Wellicht motiveren wij elkaar weer... ;)

Succes en lees je reactie wel weer een keer. (mag ook in een PB)

Groeten Ronald  :)
Voor wat het waard is... Mijn hobby heeft door allerlei omstandigheden jaren stil gelegen en nu begint het toch weer te kriebelen. Ik ben weer begonnen met de bouw van gebouwen en attributen voor een Bw. Dus het gevoel komt echt terug.
John heeft gewoon even een poosje (baan)rust genomen.
Gaat lekker op vakantie en komt (misschien) wel vol ideeën en inspiratie weer terug!?
Tenminste dat hoop ik zeker want John's bouwtopic mis ik echt wel, vooral ook al zijn creatieve ideeën, probeersels en "uitvindingen"! :thumbup:

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
John doe maar rustig aan hoor, ik ben begonnen in je DRAADJE... en pas bij pagina 24, hoef maar tot 131.

Op elke pagina valt mijn bek wel minimaal 1 keer open wat ik aan oplossingen zie, al diverse gebruikt van je of eraan gedacht ze te gaan gebruiken.

Heb wel vragen maar die gaan terug tot 2009 dus hoop ik soms dat iemand anders hetzelfde vragen zou.

maar ga vooral zo door zou ik zeggen ;)

Hans
zo Ik ben klaar met lezen en het gebruiken van diverse rail bouw ideeën ook al heb ik rails zonder pukkels ;)

Dus John wat mij betreft kun je weer van kiet gaan met de berg ik mis nu het afwerken van de waterval wel een beetje namelijk :D :D

Uiteraard Petje af voor al je kunsten.
ik blijf je volgen
Re: Tilly?s modelbaanproject: Terug van vakantie (01-09-2014)
Hallo allemaal,

bedankt voor jullie reacties en excusses voor het feit dat ik niet eerder gereageerd heb. Het wordt nu dus toch wel echt tijd voor een antwoord van mijn kant en om het goed te maken heb ik daarom extra aandacht besteed aan dit verslag ;)

Alles is hier ok maar zoals jullie hebben kunnen zien heeft de modelspoor hobby het afgelopen jaar onhold gestaan. Druk met het gezin, het werk, andere interesses en gewoon even geen zin.

Hopelijk gaat dit de komende maanden veranderen want afgelopen weekend zijn we teruggekomen van twee weken vakantie in Oostenrijk waar ik volop inspiratie opgedaan heb. Het verslag wat nu volgt heeft inhoudelijk niet allemaal direct met de hobby te maken maar ik vind het leuk om te maken en misschien kan het jullie toch ook inspireren.

Naar Oostenrijk rijden is een hele trip en zeker met drie kids achterin de auto. Vandaar dat we besloten hadden om tijdens de heenreis een extra tussenstop te maken met overnachting. Onze keuze was gevallen op een hotel in een dorpje kort bij Ulm genaamd Krumbach. Bij een avondwandeling aldaar kwamen we een watermolen met waterbekken tegen wat leuk leek om vast te leggen. Misschien dat ikzelf of iemand anders dit kan gebruiken bij de bouw van de baan.

Het trapje aan de rechterzijde van de onderste foto is een zogenaamde Vistrap (Weet ik ook maar vanwege Google ;))

Na een overnachiting en lekker ontbijt ging het richting Oostenrijk waarbij we eerst nog kasteel Neuschwanstein bekeken hebben. Op internet zijn veel betere foto?s te vinden maar hier een eigen exemplaar:

Een fantastisch mooi kasteel maar door de enorme drukte hebben we helaas af moeten zien van de rondleiding binnen. Trouwens, ik weet nu even niet wie, maar volgens mij heeft hier iemand op het forum dit kasteel in miniatuur op zijn baan staan.

Alvorens door te rijden naar onze eindbestemming hebben we een tweede stop gemaakt bij de Partnachklamm bij Garmisch Partenkirchen. Een prachtig natuurspektakel:

Het was de moeite waard maar het rijden ernaar toe was een drama. Je valt daar van de ene file in de andere en ik kan zowiezo iedereen aanraden om de B179 tussen Füssen en Imst te mijden want zowel op de heen als terugweg hebben we daar minimaal één uur verloren :-(

Maar goed, uiteindelijk kwamen we dan op onze bestemming aan die gelegen was in het Pitztal en als je dan vervolgens dit ziet zijn al die reisuren weer snel vergeten:

Ik was het na al die jaren bijna vergeten maar wat is de natuur daar toch overweldigend mooi.

Om zoveel mogelijk daar te zien is een Gletscherparkcard onontbeerlijk. Wel duur maar met kids zeker de moeite waard. Je kunt daarmee niet alleen enkele dagen onbeperkt gebruik maken van kabelbanen maar hebt ook gratis toegang tot bv de Kaunertaler Gletscherstrasse. Hier een indruk van dit prachtige gebied:

Met boven de 3000m de eeuwige sneeuw:

Onderweg zie je overal water uit de bergen komen die de mooiste stroompjes vormen:

Hier nog een closeup wat me kan helpen bij de bouw van mijn baan:

De lering hieruit is dat ik bij mijn baan tot nu toe veel te weinig stenen gebruikt heb. Om de natuur meer te benaderen moet op dit punt nog wel het één en het ander gebeuren.

Ook de volgende foto kan ik goed gebruiken omdat dit een gedetaillieerd beeld geeft hoe bosgrond er in werkelijkheid uit ziet:

Bij de volgende foto is ingezoomd op een pad en dan met name de kleur ervan:

Als ik dit vergelijk met mijn pad uit Post #6339 dan is ook hier nog werk aan de winkel.

De laatste dag van de vakantie hebben we nog wat cultuur willen opsnuiven en hebben het klooster van Stift Stams bezocht:

Nu ben ik totaal geen heilige en niet snel onder de indruk van dit soort bouwsels maar wat je daarbinnen te zien krijgt is onvoorspelbaar mooi. Wat een details! Hier een foto maar er zijn natuurlijk nog veel mooiere te vinden op Internet:

Dat was het dan weer wat vakantie betreft dit jaar en nu wordt het zaak iets met deze inspiratie te gaan doen. Eerst maar eens de treinenkamer uit gaan mesten wat momenteel is het een chaos:

Hopelijk kan ik jullie over enkele weken een update geven van de bouw van mijn baan.

Groetjes en tot de volgende keer, John
John, ik snap je helemaal, en je foto's zijn wederom schitterend, op de laatste na dan  >:-D Ik ben op hetzelfde punt aanbeland als jij op pagina 1 was, misschien nog wel eerder ik ben een schaduwstation aan het ontwerpen, Door jou verhaal door te lezen heb ik veel info opgedaan, alleen ga ik niet voor 2 x een helix maar ga ik voor dubbel spoor stijgen(recht) en dalend ook recht.

Als ik 1 foto goed bekijk van dat bos moet ik ook weer aan een posting denken in je topic, dat waar je zegt zo ziet bosgrond er dus uit, ik dacht gelijk aan die man die in het bos allemaal takjes enzoverzamelde en dan een soort troepjes kreeg.

Hopelijk gaan we snel weer wat lezen van je ik wil die waterval enzo wel afzien, en volgens mij is er aan de rechterkant ook nog een meter of 12 werk :)
Hoi John,

Welkom terug, je hebt mooie foto's gemaakt in Oostenrijk. Woj zijn ooit ook in Stift Stamms geweest, is erg mooi. Neuschwanstein stonnd bij mij op de baan. Echter heel mijn baan wordt op dit moment afgebroken. Ik krijg een zolderkamer tot mijn beschikking. En ben naast het voorzichtig afbreken bezig met oriënteren voor de nieuwe baan. Bedankt voor de foto's deze gaan me zeker helpen.

Gr henk
Hallo John,

Fijn dat je weer terug bent  kunnen we weer genieten van je bijdragen. :thumbup:
Fijn ook dat je een mooie vakantie hebt gehad daar in Oostenrijk,  :)
Wij vertrekken woensdag voor een paar weken naar Oostenrijk Karinthie. (Weissensee)
Is het hotel in Krumbach aan te raden? Zo ja, kun je me het adres doorgeven via pb.
We zoeken nog een tussenstop en ons vaste adres is volgeboekt :-(
Hallo John,

Welkom terug.
Hoop je weer te kunnen volgen.
Als je de laatste foto ziet, dat is wel droefenis zeg, Bbrrr.

vr.gr. Gunther.
Forum Moderator

A member of the Duurstede Group®

Hallo John,

Fijn dat we weer wat van jou horen, het tripje naar Oostenrijk heeft jullie duidelijk goed gedaan  :).

Wat een mooie omgevingen heb je daar, volop inspiratie voor de baan.
In het draadje van Harold en Alex zijn ze ook bezig met stenen en water, dat heeft wat weg van een van jou foto's.

Mvg,

Peter Degeluidsman.
Hallo John,

Fijn weer wat van je te vernemen  :P
Zo te zien heb je een fijne en prachtige vakantie gehad, met een schoonheid van gebouwen en natuur. Als je zo de bergen in kijkt, dan is de wereld toch eigenlijk prachtig.  O:-D
Even een pauze nemen is echt niet verkeerd, bij mij was dat ook zo, kijk op mijn draadje, ineens heb ik weer de smaak te pakken.
Je treinenkamer uitmesten is volgens mij niet vreemd, in de loop der tijd stop je alles in potjes, dozen en denk ach dat komt straks weer van pas en leg je ter zijde. Maar op een gegeven moment moet je weer schoon schip maken om weer het overzicht te krijgen.

Veel succes met het opruimen en we zien vanzelf wel de vakantie inspiratie weer terug op je baan  :D

Groeten Ronald  :)

Hallo John,

Fijn dat je er weer bent man, en je hebt tijdens de vakantie in Oostenrijk weer veel inspiratie opgedaan en dat zien wij later op je baan weer terug, ik ben zeer benieuwd.

Alleen een ding is jammer ik zie maar 2 foto's, 1 van het beekje en 1 van de binnenzijde van de kerk.

Groet Herma.

Hoi John,

Leuk weer eens wat van je te vernemen. Zo te zien heb je een geslaagde vakantie gehad. Ik hoop dat je weer voldoende inspiratie opgedaan hebt en dat we weer wat vaker van jouw bouwkunsten kunnen genieten.

groeten Martin 
Hoi John.
Fijn om te lezen (en te zien!) dat jij en je gezin een geweldige vakantie in Oostenrijk hebben gehad! :thumbup:
In zo'n land met dat prachtige landschap doe je natuurlijk weer veel ideeën en inspiratie op.

Hopelijk zien we weer gauw een update (desnoods een hele kleine! O:-D) van de bouw van je prachtige baan.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
John

Prachtige vakantie foto's.
Bedankt om ze met ons te willen delen.
Een grote bron van inspiratie voor de verdere afwerking van je baan.
Citaat van: Opa-Bullcat op maandag 01 september 2014, 14:18:17

Ik ben op hetzelfde punt aanbeland als jij op pagina 1 was, misschien nog wel eerder

Ik zag het 8o Shit wat een project, het kan dus nog gekker :D

Citaat van: ÖBB op maandag 01 september 2014, 15:38:30

Neuschwanstein stond bij mij op de baan. Echter heel mijn baan wordt op dit moment afgebroken.

Hoi Henk,

inderdaad, heb het nu even teruggezocht. Jammer van de afbraak maar daar zal straks zeker iets mooiers voor terugkomen.

Citaat van: Jajekra op maandag 01 september 2014, 16:29:50

Is het hotel in Krumbach aan te raden? Zo ja, kun je me het adres doorgeven via pb.

Hoi Jaap,

ik stuur je nog een PB.

Citaat van: Günther op maandag 01 september 2014, 16:48:23

Als je de laatste foto ziet, dat is wel droefenis zeg, Bbrrr.

Günther,

komt goed :-)

Citaat van: degeluidsman op maandag 01 september 2014, 16:57:36

In het draadje van Harold en Alex zijn ze ook bezig met stenen en water, dat heeft wat weg van een van jou foto's.

Hoi Peter,

bedankt voor je reactie en tip. Heb gelijk even gekeken en dat ziet er bij Harold en Alex al goed uit :thumbup:

Citaat van: Varekamp op maandag 01 september 2014, 17:00:19

Even een pauze nemen is echt niet verkeerd, bij mij was dat ook zo, kijk op mijn draadje, ineens heb ik weer de smaak te pakken.

Hoi Ronald,

ik zag inderdaad dat je ook een behoorlijke dip gehad had maar nu weer volle bak aan de gang bent :thumbup:

Citaat van: de iris op maandag 01 september 2014, 17:18:57

Alleen een ding is jammer ik zie maar 2 foto's, 1 van het beekje en 1 van de binnenzijde van de kerk.

Hoi Herman,

vreemd, hier lijkt alles goed. Willie heeft de foto's gisteravond op de server gezet dus nu moet zeker alles goed gaan.

Martin, AlbertJan, Jorg en alle anderen,

bedankt voor al jullie reacties :thumbup:

Groetjes, John
bekijk je topic al een tijdje.
maar nu ik lid ben kan ik zeggen: ik blijf je volgen en: ik ben jaloers.
Citaat van: Tilly op dinsdag 02 september 2014, 09:45:47
Citaat van: Opa-Bullcat op maandag 01 september 2014, 14:18:17

Ik ben op hetzelfde punt aanbeland als jij op pagina 1 was, misschien nog wel eerder

Ik zag het 8o Shit wat een project, het kan dus nog gekker :D

Ik kwam er net op tijd ook achter dat ik toch wel erg veel hooi op  mijn vork nam, ik heb dus ook mijn LGB baan die op de vloer lag en die op de opstelsporen na functioneel was, nog sneller weer gedemonteerd :( :( er was geen ruimte meer om te lopen of om aan mijn H0 baan te werken.
Voordeel is dat ik nu mijn H0 baan zonder "ik zie geen LGB meer" en met poten kan  opzetten, nadeel s dat ik mijn  hele baan plan weer opnieuw moest tekenen :) en dat doe ik dus al 4 dagen onderhand.

Maar ben toch verschrikkelijk blij dat er weer leven is vanaf die kant John, ik heb heel erg genoten van jou ideeën en bouw kunsten, je zou mijn 2-ling broer kunnen zijn :) kwa gekke dingen en gedachten voor op de baan zoals je lucht sluis :)

succes verder, ik volg je trouw.
Hoi John,

Welkom terug  :D , zelf ook ruim een half jaar niet actief geweest om dezelfde redenen, kan niet altijd treintjes zijn tenslotte.
Hoop dat je gezien de foto`s weer mooie dingen gaat maken, ik kijk ernaar uit in ieder geval en ik weet dat ik niet de enige ben. :D

Gr.Erik

Ja John, de foto's kan ik nu ook zien, wat er is geweest weet ik niet. Maar het belangrijkste dat ik ze nu wel zie, en inderdaad ze echt mooi :thumbup: :P, maar ja wat wil je van zo'n mooi land. Ik kom er elk jaar.

Bedankt voor het plaatsen.

Groet Herman.
Hoi John.

We vroegen ons al af of je een record wilde vestigen in het afwezig zijn  :D Mooie fotos die ook weer laten zien dat water wel  heel erg veel kleuren kan hebben.We zijn inderdaad aan het proberen en hopen binnenkort een goed resultaat te kunnen tonen.

Ruim die rommel maar eens op en dan graag weer regelmatige updates.......... ;)

Harald & Alex
John ik had enige vragen over je schaduwstation we hebben ongeveer op 3 meter lengte na dezelfde maten dus dacht ik even kijken naar zijn baanplan voor het SS, jammer de getallen zijn wat onleesbaar, en het wintrack bestandje laat alleen de laatste boven baan zien.

Mijn vraag is heb jij, waar bij jou die lussen zitten, ook een volledige plaat gebruikt of alleen waar de sporen liggen multiplex?

ik zit namelijk met hetzelfde gebeuren, en zit nu hard na te denken om waar mijn rechter lus ligt en die links onder alleen onder de rails plaat te leggen met dat blauwe spul eronder :)

links onderin zit trouwens een stijgende lijn richting bovenbaan.

Echt ik zie erg veel overeen komsten met ons verhaal, zo ook met de bovenbaan die niet wil hier :D op papier dan he.
Ik hoor het wel van je hoop ik.
Allen,

bedankt weer voor jullie reacties :thumbup:

Hans,

in Post #38 kun je het beste zien hoe de onderbouw eruit ziet. Ik heb bewust zoveel mogelijk "open" gelaten om de bereikbaarheid "van onderuit" zo goed mogelijk te houden.

De Wintrack file kun je alleen goed zichtbaar krijgen met het programma wintrack ;)

Stuur me anders een PB zodat ik je misschien op een andere manier kan helpen.

Groetjes, John
Re: Re: Tilly?s modelbaanproject: Terug van vakantie (01-09-2014)
Tilly is je ruimte alweer wat toonbaarder als op die eerdere foto's of nog steeds moed aan het verzamelen om met de boenbaan verder te gaan ? of te druk met werk enzo kan natuurlijk ook :

Maar je word nog steeds gemist hoor, nog even en ik haal je in :D :(
Re: Tilly?s modelbaanproject: Sleperprobleem (17-09-2014)
Hoi Hans,

ik ben begonnen met uitmesten :D

Tussendoor mijn laatste aankoop getest, een prachtig BR73 van de DRG (Märklin artnr 37138):

Rijdt ook mooi maar stopte af en toe. Bij nader inzien bleek er weer zo'n "kl..." sleper onder te zitten:

Nu meende ik slim te zijn en heb eenzelfde sleper besteld maar dan een oud model van lok 37135 (hetzelfde model  lok maar dan van de kbaystsb). Laat die nu net iets anders zijn:

Stom ook want als je de onderzijde van beide loks vergelijkt dan zijn er ook diverse verschillen te zien:

Balen, wil de hobby weer oppakken en wordt direct geconfronteerd met een tegenslag :(
Iemand een idee welk artikelnummer sleper (oud model) hier wel op past?

In het voorjaar voor een redelijke prijs ook nog setje Märklin 94074 op de kop kunnen tikken:

Maakt veel goed :-)

Ben dus nog steeds bezig met opruimen, gaat langzaam vanwege het mooie weer :-)

Groetjes, John
John,

Kun je het plastic voetje niet gewoon over zetten ?

Mvg Robin
Zonde van die sleper John, maar ergens in het draadje hier staat ook zo'n soort probleem en ook geloof ik iemand met een oplossing ervoor, of was dat een andere loc met een sleper probleem?

Trouwens die nieuwe aanwinsten die wagon en die vrachtwagen zijn ook erg fraai.

En die oplossing lijkt me ook toch wel te doen van die voetjes, zien er op de foto kwa maat hetzelfde uit lijkt mij.
Re: Re: Tilly?s modelbaanproject: Sleperprobleem (17-09-2014)
John, ik weet dat je een hele grote ruimte hebt en dus ook ontiegelijk veel uit te mesten hebt, maar zit er ondertussen al iets schot in de zaak :)

Ben eigenlijk wel benieuwd of je nog puf hebt op het ogenblik, in de tuin is het ook niks nu hoor is - 1cm koud buiten.

Hoor hopelijk iets.

Wij zien dat u gebruik maakt van een erg verouderde versie van Internet Explorer. Deze versie word door ons niet langer ondersteund, en zal onze website waarschijnlijk niet goed meer tonen.

Wij raden u dan ook aan om gebruik te maken van de laatste versie van Mozilla Firefox, Google Chrome of Microsoft Edge.

Wij zien dat u nog gebruik maakt van Internet Explorer 11, binnenkort zullen wij stoppen met de ondersteuning van deze browser.

Wij raden u dan ook aan om gebruik te maken van de laatste versie van Mozilla Firefox, Google Chrome of Microsoft Edge.