Hallo allemaal,
bedankt voor jullie reacties en excusses voor het feit dat ik niet eerder gereageerd heb. Het wordt nu dus toch wel echt tijd voor een antwoord van mijn kant en om het goed te maken heb ik daarom extra aandacht besteed aan dit verslag

Alles is hier ok maar zoals jullie hebben kunnen zien heeft de modelspoor hobby het afgelopen jaar onhold gestaan. Druk met het gezin, het werk, andere interesses en gewoon even geen zin.
Hopelijk gaat dit de komende maanden veranderen want afgelopen weekend zijn we teruggekomen van twee weken vakantie in Oostenrijk waar ik volop inspiratie opgedaan heb. Het verslag wat nu volgt heeft inhoudelijk niet allemaal direct met de hobby te maken maar ik vind het leuk om te maken en misschien kan het jullie toch ook inspireren.
Naar Oostenrijk rijden is een hele trip en zeker met drie kids achterin de auto. Vandaar dat we besloten hadden om tijdens de heenreis een extra tussenstop te maken met overnachting. Onze keuze was gevallen op een hotel in een dorpje kort bij Ulm genaamd Krumbach. Bij een avondwandeling aldaar kwamen we een watermolen met waterbekken tegen wat leuk leek om vast te leggen. Misschien dat ikzelf of iemand anders dit kan gebruiken bij de bouw van de baan.

Het trapje aan de rechterzijde van de onderste foto is een zogenaamde
Vistrap (Weet ik ook maar vanwege Google

)
Na een overnachiting en lekker ontbijt ging het richting Oostenrijk waarbij we eerst nog kasteel
Neuschwanstein bekeken hebben. Op internet zijn veel betere foto?s te vinden maar hier een eigen exemplaar:

Een fantastisch mooi kasteel maar door de enorme drukte hebben we helaas af moeten zien van de rondleiding binnen. Trouwens, ik weet nu even niet wie, maar volgens mij heeft hier iemand op het forum dit kasteel in miniatuur op zijn baan staan.
Alvorens door te rijden naar onze eindbestemming hebben we een tweede stop gemaakt bij de
Partnachklamm bij Garmisch Partenkirchen. Een prachtig natuurspektakel:

Het was de moeite waard maar het rijden ernaar toe was een drama. Je valt daar van de ene file in de andere en ik kan zowiezo iedereen aanraden om de B179 tussen Füssen en Imst te mijden want zowel op de heen als terugweg hebben we daar minimaal één uur verloren

Maar goed, uiteindelijk kwamen we dan op onze bestemming aan die gelegen was in het
Pitztal en als je dan vervolgens dit ziet zijn al die reisuren weer snel vergeten:

Ik was het na al die jaren bijna vergeten maar wat is de natuur daar toch overweldigend mooi.
Om zoveel mogelijk daar te zien is een
Gletscherparkcard onontbeerlijk. Wel duur maar met kids zeker de moeite waard. Je kunt daarmee niet alleen enkele dagen onbeperkt gebruik maken van kabelbanen maar hebt ook gratis toegang tot bv de
Kaunertaler Gletscherstrasse. Hier een indruk van dit prachtige gebied:

Met boven de 3000m de eeuwige sneeuw:

Onderweg zie je overal water uit de bergen komen die de mooiste stroompjes vormen:

Hier nog een closeup wat me kan helpen bij de bouw van mijn baan:

De lering hieruit is dat ik bij mijn baan tot nu toe veel te weinig stenen gebruikt heb. Om de natuur meer te benaderen moet op dit punt nog wel het één en het ander gebeuren.
Ook de volgende foto kan ik goed gebruiken omdat dit een gedetaillieerd beeld geeft hoe bosgrond er in werkelijkheid uit ziet:

Bij de volgende foto is ingezoomd op een pad en dan met name de kleur ervan:

Als ik dit vergelijk met mijn pad uit
Post #6339 dan is ook hier nog werk aan de winkel.
De laatste dag van de vakantie hebben we nog wat cultuur willen opsnuiven en hebben het klooster van
Stift Stams bezocht:

Nu ben ik totaal geen heilige en niet snel onder de indruk van dit soort bouwsels maar wat je daarbinnen te zien krijgt is onvoorspelbaar mooi. Wat een details! Hier een foto maar er zijn natuurlijk nog veel mooiere te vinden op Internet:

Dat was het dan weer wat vakantie betreft dit jaar en nu wordt het zaak iets met deze inspiratie te gaan doen. Eerst maar eens de treinenkamer uit gaan mesten wat momenteel is het een chaos:

Hopelijk kan ik jullie over enkele weken een update geven van de bouw van mijn baan.
Groetjes en tot de volgende keer, John