Nieuws:

De stichting 3rail Kalender: Een aanrader voor elke actieve modelspoor hobbyist!

Welke digitale Marklin Stoomlocomotief?

Gestart door nezs vrijdag 09 januari 2009, 12:58:06

Welke digitale Marklin Stoomlocomotief?
Goedenmiddag,
ik wil voor het eerst gaan beginnen met Marklin Digitaal. Mijn idee is om een duits/zwitsers landschap te gaan creeren. Ik ga sowieso rijden met een de BR210 (digitaal) met daarachter drie TEE rijtuigen.
Het geheel moet tijdperk IV worden. Nu ben ik opzoek naar een digitale stoomlok. uit tijdperk IV, welke ik goed (realistisch) kan combineren met de BR210. D.w.z. een stoomlok. welke in het echt ook nog heeft gereden met de BR 210 op de baan. Het is de bedoeling om achter de stoomlok. ook 3 a 4 passagiers rijtuigen te plaatsen.

Ik hoop dat iemand wat suggesties heeft.

Alvast bedankt!

Groetjes Richard

Re: Welke digitale Marklin Stoomlocomotief?
ff kopie gemaakt van alle tp IV stoomloks van de M* site

3085  Sneltreinlocomotief met getrokken tender. (BR 003 DB)
      3099  Personentreinlocomotief met getrokken tender. (BR 38 DB)
      34880  Goederentreinlocomotief met getrokken tender. (BR 44 DB)
      37554  Goederentreinlocomotief met getrokken tender. (BR 55 DB)
      37841  Goederentreinlocomotief met getrokken tender. (BR 50 DB)
      37880  Goederentreinlocomotief met getrokken tender. (BR 044 DB)
      37885  Goederentreinlocomotief met getrokken tender. (BR 043 DB)
      37954  Stoomlocomotief met getrokken tender. (BR 03 DB)

Hoi,

dank je, maar die had ik ook al gevonden.  :lol:

Ik zou echt graag willen weten welke, digitale stoomlocomotieven van Marklin, in het echt ooit gelijktijdig met de BR 210 op het spoor hebben gereden. Dit kan ik namelijk niet echt goed vinden ergens.

Ik hoop dat iemand me verder kan helpen.

Alvast bedankt!
Als je nog even wacht....strakjes komt Marklin met de nieuwe BR23 uit.
Zeker weten dat die past!

Peer
Je schrijft dat je een BR210 op de baan hebt rijden. Dit is dat een locomotief die in de gedaante van ná 1968 rondrijdt. Als ik het goed heb is het een voormalige V100? In 1968 besloot de DB haar locomotieven opnieuw te nummeren naar het computernummer stelsel waarbij de stoomloks een 0 voor het serienummer kregen, de e-loks een 1 en de diesels een 2. Een V100 werd toen een BR210, een E03 een BR 103 en een BR01 een BR001. Vervolgens kreeg het volgnummer ook een controlecijfer wat volgens een eenvoudige berekening uit te rekenen is.

Maar om een lang verhaal kort te maken, je wil je collectie uitbreiden met een lok die binnen je tijdperk past. Dus als antwoord op je vraag raad ik je aan om een stoomlocomotief met computernummer te kopen. Marklin heeft er een hele reeks in zijn assortiment.

Ik hoop bij deze je vraag naar tevredenheid te hebben beantwoord.
Met vriendelijke groeten, Vincent
Hoi Vincent,

ja, duidelijk verhaal. Maar hoe kan ik er nu precies achter komen, welke stoomloks er in het echt hebben gereden ten tijden van de BR210. Ik wil het namelijk zo realistisch mogelijk maken.

een br 01 waarschijnlijk, ook een br 50 vermoed ik net als de br 44.

Dennis
Ok!

Ik heb deze vraag gesteld, omdat Marklin maar 2 digitale stoomloks heeft uit tijdperk IV. Uit tijdperk III zijn er veel meer digitale, maar ik weet niet of ik een van hen realistisch bij een BR 210 kan zetten op de baan.

Citaat van: nezs op zaterdag 17 januari 2009, 16:05:06
Maar hoe kan ik er nu precies achter komen, welke stoomloks er in het echt hebben gereden ten tijden van de BR210. Ik wil het namelijk zo realistisch mogelijk maken.

Vincent zegt vanaf wanneer de locs hebben gereden, vervolgens kijk je op een site met foto's en kijk je wanneer de foto's zijn genomen dat heeft dus gelijk tijdig gereden. Er staat op de verplakking Tijdperk IV dan zoek je locs op die ook tijdperk IV zijn... Althans, zo zou ik het doen.

Robbert.