Nieuws:

De stichting 3rail Kalender: Een aanrader voor elke actieve modelspoor hobbyist!

marklin set reizigersrijtuigen 00770

Gestart door barry1972 zondag 04 januari 2009, 18:13:25

marklin set reizigersrijtuigen 00770
Ik heb 1 set van deze rijtuigen gekocht (00770/1) nu heb ik hier enkele  vragen over;

• bij deze set zitten stikkers, hoe brengt men deze het beste aan?
  • in de rijtuigen is volgens mij ruimte opengelaten voor sluit lichten, zijn deze los te koop, of zal er (later) nog een rijtuig met sluit verlichting komen?

http://i143.photobucket.com/albums/r160/fotosonline_album/DSC00764.jpg

groeten barry
Re: marklin set reizigersrijtuigen 00770
Wat betreft je tweede vraag nee die zijn niet los te koop.

Groeten,
Davy
Citaat van: barry1972 op zondag 04 januari 2009, 18:13:25

• in de rijtuigen is volgens mij ruimte opengelaten voor sluit lichten, zijn deze los te koop....?
Barry,

Kijk even bij http://www.digirails.nl/ en dan setje DR15. Wellicht zitten er al lampglaasjes in je rijtuig?

Treinsmurf heeft een leuke zelfbouw oplossing, klik

Gr, Ben.
Barry,

Bedenk even, voordat je verlichting in deze rijtuigen gaat inbouwen, hoe je de spanning naar binnen brengt. Het setje met sleper en massa contact wat Märklin in de catalogus vermeld is namelijk niet meer leverbaar, je zult dus zelf iets moeten knutselen.

Jan
hmmmm, zelf knutselen zie ik niet zitten, dan maar hopen dat er nog een rijtuig met sluit verlichting komt, en anders laat ik het wel zo.
Hoe breng je die stickers aan ? Ik krijg ze niet van de bijgeleverde vellen met stickertjes af.
Zijn dat echt stikkers of zijn het water decals. In het 2 de geval in water leggen en met een pincet uit het water nemen en aan brengen.
Citaat van: Johnnytrein op zondag 18 januari 2009, 13:54:33
Zijn dat echt stikkers of zijn het water decals. In het 2 de geval in water leggen en met een pincet uit het water nemen en aan brengen.

volgens mij zijn het decals, maar ze zijn zo ontzettend klein... zal niet mee vallen om de juistte e an tussen te knippen.
ik heb voor mijzelf besloten om ze er maar niet op te doen..
Inderdaad, in het water leggen en met een penceel op de wagon leggen en dan wachten tot het droog is. Letters zijn alleen met een loop te lezen.