Hallo,
Ik was in 2010 al eens met een baan begonnen en heb eerst ook stevig eraan gebouwd. In die periode was ik echter zeer druk met werk en had dus te weinig tijd
Met het vooruitzicht om over niet al te lange tijd met werken te stoppen, heb ik het idee opgevat om een nieuwe baan te gaan bouwen. Omdat de mobiliteit ook minder wordt heb ik het plan opgevat om tijdens de bouw zoveel mogelijk de baandelen op te kunnen klappen waardoor er makkelijker aan de bedrading gewerkt kan worden.
Baanidee is een U-vormige landelijke baan met 2 stations: een hoofdstation (met wat verzorgingsfaciliteiten) aan een dubbelspoorstraject (althans de illusie wordt zo gewekt) dat naar een schaduwstation gaat. Verder een kopstation dat de verbinding naar het hoofdstation vormt en bij een kleine stad ligt. Met middendeel vormt een landelijk enkelspoor slingertraject waaraan landerijen en een boerderij liggen. Hierover gaat hoofdzakelijk de Schienenbus verkeren. Er bevindt zich een groot schaduwstation en een verdekt passeervak op de baan, waar ook 1 trein tijdelijk kan staan en wisselen. De ruimte meet 380x270 cm en er is een deur die naar binnen open gaat. Naast de deur (voor de rechter schenkel) wil ik een klaptafeltje voor te knutselen maken. Die ruimte heb ik nu helemaal niet en dat is onhandig.
Het geheel heb ik in Wintrack 10 getekend, dus dat formaat kan ik ook lezen (zie bijlage):
Bedoeling is om het geheel te gaan automatiseren met iTrain en het LODI-systeem voor schakelen, melden en rijden. Materieel is nog steeds tijdperk 3 met stoom en diesel.
Ik hoor graag weer jullie meningen, verbeteringen en suggesties. Zelf denk ik dat tussen de eerste daling en het eigenlijke schaduwstation nog iets verder gedaald kan worden om meer hoogte te winnen zodat een ontspoorde wagon of trein makkelijker te grijpen is en zonder dat er een helix oid gebouwd hoef te worden?