Beste forumleden,
Al een tijdje heeft onze 2e zoon een hoeveel Marklin M en C rails. Nu zijn we zover dat hij een eigen hoekje in het huis heeft waarop een modelbaan gerealiseerd kan worden. Echter, we merkten dat dat niet eenvoudig is om 'zomaar eventjes' een leuke baan te ontwerpen/te realiseren. Dus hierbij ben ik zo vrij om een oproep te doen of jullie ideeen, danwel een ontwerp zouden kunnen aanleveren.
De eisen/voorwaarden:
Het oppervlakte is 90cm * 232cm * 122cm. Ofwel, het is een trapeziumvormig oppervlak. De 232 cm is de rechte zijde die haaks staat op de korte zijdes van 90 en 122 cm.
Er zijn geen wensen t.a.v. 'koopstation', schaduwbaan, etc. (Ik kwam zulke termen tegen bij het doorlezen van verschillende berichten).
Er zijn 3 locs aanwezig, digitaal aan te sturen.
Er is zijn de volgende baanstukken aanwezig. Graag zouden we met de bestaande stukken iets willen realiseren, maar als er iets bijgekocht moet worden om een baan ' net iets mooier te maken', dan is dat geen probleem. Op Marktplaats zijn veel aanbieders, dus dat is een goede voorziening.
De volgende baanstukken zijn aanwezig:
c-rails
6x tegenbocht 24224
3x wissel links 24611
3x wissel rechts 24612
4x eindstuk 24001
24x bocht 24130
1x stootblok
7x rechten 180
10x rechten 172
4x overgangstuk 24951
m-rails
16x bocht
2x wissel links
2x wissel rechts
8x rechten
1x spoorwegovergang
Ik ben benieuwd of hier iets mee gedaan kan worden...uiteraard zijn vragen, tips aanbevelingen etc. van harte welkom!
Alvast bedankt!
PS> Het is niet uit een zeker luiheid dat ik dit jullie vraag, maar we lopen regelmatig vast (ook door gebrek aan kennis) en een gebrek aan onderdelen, hoewel we hier misschien een leuke startvoorraad hebben. Bovendien is hier heel veel kennis aanwezig, dus...stel ik maar de vraag....