Nieuws:

De stichting 3rail Kalender: Een aanrader voor elke actieve modelspoor hobbyist!

Lichtprintjes NS 1200 van John

Gestart door Jurrien vrijdag 13 maart 2026, 21:42:33

Speciale Gast

'to err is human, to forgive, divine

Goedeavond.

Ik heb hier wat lichtprintjes liggen van John (Looney Tunes) voor een NS 1200 van Marklin.
Ik wil die nu gaan inbouwen, maar helaas weet ik niet welke soldeer eilandjes ik moet gebruiken om het voor elkaar te krijgen. Wel weet ik dat mijn loc geen toplicht heeft.
Ik weet ook niet of ik in de loc, op de plaats waar nu de analoge verlichting zit iets moet slopen om de printjes op de juiste manier gepositioneerd te krijgen.
Heeft iemand daar ervaring mee?
John zelf geeft helaas geen antwoord op mijn vragen.

mvg
Jurrien
Re: Lichtprintjes NS 1200 van John
Geen beschrijving op zijn website?
Speciale Gast

Nee. Noppes. Nada.
Forum Moderator Los forumlayout Banditos

Citaat van: Jurrien op vrijdag 13 maart 2026, 21:42:33maar helaas weet ik niet welke soldeer eilandjes ik moet gebruiken om het voor elkaar te krijgen.
Meestal zit daar wel iets van een silkscreen op met informatie over wat die eilandjes precies zijn. Maar als dat ook ontbreekt: Multimeter pakken en doormeten, of printbanen volgen. ;)
Forum Moderator

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

Hey Jurrien,

Heb je een foto van de achterkant van het lichtprintje met de soldeer aansluitingen?
Speciale Gast

Ja, die heb ik.
Forum Moderator

Citaat van: Jurrien op vrijdag 13 maart 2026, 21:42:33John zelf geeft helaas geen antwoord op mijn vragen.

mvg
Jurrien

Gekke conclusies trek jij zeg...
Ik heb gistermiddag een mail van je toch beantwoord. Mijn mail staat niet continue open, en als je 40 minuten later dan iets terug mailt en 3 uur later dit op het forum zet, dan gun je mij ook niet de tijd om te reageren.

Overigens zijn de aansluitgegevens gemaild toen het is verzonden.
Als je ondersteuning wil kan dat via de mail, maar hou wel de tekst die boven het conctactformulier op mijn site staat in gedachten  ;)
Speciale Gast

Sorry John, maar ik vond en vind dat het wel wat vlotter kon en kan. Met je reactie schoot ik niets op. En zelfs nu, terwijl je de gelegenheid help je me niet even, maar verwijst naar een contact formulier.
Helaas kan ik niet op jouw site komen, want ik krijg constant een medeling dat het "forbidden"is.

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

Modelspoorders zijn hele "prettige/vriendelijke" mensen.........

Iets meer kennis hoe internet werkt, helpt ook........

Groet, Anne W
Citaat van: Jurrien op zaterdag 14 maart 2026, 09:16:40Sorry John, maar ik vond en vind dat het wel wat vlotter kon en kan. Met je reactie schoot ik niets op. En zelfs nu, terwijl je de gelegenheid help je me niet even, maar verwijst naar een contact formulier.
Helaas kan ik niet op jouw site komen, want ik krijg constant een medeling dat het "forbidden"is.

Dat klinkt leuk, maar je kan niet bepalen hoe iemand zijn tijd indeelt.

Geduld is een schone zaak, er zijn ergere dingen in de wereld. 

En het printje is vrij simpel. 4 contacten, pak de meter en ga kijken hoe het zit.

Ik hou van hobbies

Citaat van: Jurrien op zaterdag 14 maart 2026, 09:16:40Sorry John, maar ik vond en vind dat het wel wat vlotter kon en kan. Met je reactie schoot ik niets op. En zelfs nu, terwijl je de gelegenheid help je me niet even, maar verwijst naar een contact formulier.

Hij geeft toch aan dat hij je heeft gemaild? Bovendien reageer jij ook niet op zijn opmerking "Overigens zijn de aansluitgegevens gemaild toen het is verzonden." Als je zelf de handleiding kwijtraakt dan is het niet nodig dat een ander dat maar op stel en sprong voor je oplost.

Zelf altijd zeer uitgebreid en vlot geholpen door John, dus ik herken je klacht ook niet echt.
Speciale Gast

Hoi. Dank voor de reacties. Ik zie het niet direct als een klacht. Ik vraag gewoon wat en constateer iets.
Niets tegen John overigens. Ik heb inmiddels een mailtje gehad met de gegevens die ik nodig heb. Waarvoor mijn dank. Ik ben soms wat ongeduldig.

@citaat kwam toch behoorlijk zuur over. Vooral eind van de 2e regel en de 3e regel.

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

Beste Jurrien,

Als je e.e.a. niet meent dan graag je reactie door de moderator weg laten halen.....

Heb je al ontdekt waarom jij niet op de site van John kunt komen, misschien iets met jouw virusscanner.....

Groet, Anne W (die nu ietwat relativerender in het leven staat, deze week zijn er 5 kennissen overleden....)

graag een glaasje wijn

mss en eenvoudig idee om de handleiding/aansluitingen gewoon bij de printjes te zetten dan hoeft dit hier helemaal niet
Kan, maar ook zelf netjes bewaren.

graag een glaasje wijn

ik download gewoon die dingen op mijn PC en zo heb ik ze voor mij en ook om anderen te helpen
Forum Moderator

Anderen helpen is goed bedoeld, maar als iemand hulp nodig heeft met mijn printjes kunnen ze dat gewoon via de mail krijgen. En daarom ook eens dat dit hier niet had gehoeven.
Maar ik ben (gelukkig) niet 24/7 online, en heb nu eenmaal belangrijkere dingen in het leven dan mails beantwoorden en dit forum in de gaten houden. Dus het antwoord komt niet binnen een paar minuten.

Jurrien heeft nu de benodigde info, dus die kan verder met het ombouwen van zn loc.