Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Aansluiten CS2 op Digikeijs...

Gestart door jandeboer vrijdag 24 juli 2020, 20:09:56

Aansluiten CS2 op Digikeijs...
Ongetwijfeld simpele vraag voor de gevorderde gebruiker: hoe knoop je de Central Station 2 aan de 4018 en 4044 van Digikeijs?

De S88-stekker die onderaan de CS2 moet is niet eens verkrijgbaar bij de lokale treinenwinkel!

Dank!
Re: Aansluiten CS2 op Digikeijs...
Hum..

DR4018 moet aan de rail aansluiting. De 4044 ken ik zo niet. Bedoel je niet een ander nummer? Het zal mogelijk de DR4088 kunnen zijn. Met een verloopje naar S88N kan je deze aansluiten, bijvoorbeeld die van Digikeijs: DR60886 verloopstekker

Groet Ronald.
Citaat van: ronaldk op vrijdag 24 juli 2020, 20:16:32
Hum..

DR4018 moet aan de rail aansluiting. De 4044 ken ik zo niet. Bedoel je niet een ander nummer? Het zal mogelijk de DR4088 kunnen zijn. Met een verloopje naar S88N kan je deze aansluiten, bijvoorbeeld die van Digikeijs: DR60886 verloopstekker

Groet Ronald.

DR4018 is een wisseldecoder, die sluit je niet aan op de s88 aansluiting.
De DR4088 zal de betere omschrijving zijn van de terugmelder.
Overigens zal het genoemde verloopje niet passen op de CS2.
Het juiste verloopje vind je ergens anders, voor een fractie van de prijs.

Groetjes.
Wim, waarom zou het verloopje van Digikeijs niet passen? Misschien moet je wel de netwerkkabel door een gat in de plank voeren waarop je CS2 staat. Niet zo fraai wellicht, maar het werkt, zeg ik uit ervaring.

Groet,

Peteet
Dat zeg je goed inderdaad wat betreft de nummers, dank! Ook dank aan de andere reacties trouwens.
Maak me gek! Welk verloopje bedoel je en waar vind ik een passend verloopje? Dit is namelijk precies wat ik vraag.....

Citaat van: Sprinter op vrijdag 24 juli 2020, 20:27:43
Citaat van: ronaldk op vrijdag 24 juli 2020, 20:16:32
Hum..

Groet Ronald.

DR4018 is een wisseldecoder, die sluit je niet aan op de s88 aansluiting.
De DR4088 zal de betere omschrijving zijn van de terugmelder.
Overigens zal het genoemde verloopje niet passen op de CS2.
Het juiste verloopje vind je ergens anders, voor een fractie van de prijs.

Groetjes.
Speciale Gast

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

Je maakt een grapje toch?
Citaat van: Laurent op vrijdag 24 juli 2020, 21:05:34
Je maakt een grapje toch?

Ik? Nee. De suggestie 'die genoemde stekker past niet en je moet elders iets anders hebben voor een andere prijs' is nogal vaag. Iets meer uitleg zou dan fijn zijn.
Druk eens op die wereldbol bij sprinter zijn naam.
Kom je in zijn toko en wordt alles je duidelijk.
Citaat van: BlikkenTinus op vrijdag 24 juli 2020, 20:49:31
Wim, waarom zou het verloopje van Digikeijs niet passen? Misschien moet je wel de netwerkkabel door een gat in de plank voeren waarop je CS2 staat. Niet zo fraai wellicht, maar het werkt, zeg ik uit ervaring.

Groet,

Peteet

Omdat je dan je CS2 niet meer op de ondergrond kunt plaatsen. Die steekt er dan te ver onder uit.

Groetjes.
Destijds ook verloop geprobeerd, inderdaad past deze niet goed zonder een gaat in je blad te maken onder de centrale.
Daarom destijds zelf een verloop kabel gemaakt van een zwart blokje naar een utp stekker.
Dank voor alle reacties!

Rosofts verloopstekker is idd goedkoper, maar met porto toch weer duurder:).

Hoe dan ook weet ik nu waar ik verder kan zoeken, dus dat is heel mooi. En ik blijf toch verwonderd waarom Marklin die aansluiting aan de onderkant heeft gemaakt, en geen passende eenvoudige stekkertjes kan leveren. Zijn alle CS2-rijders nu in hun tafels aan het zagen? Dat kan ik me bijna niet voorstellen....
Speciale Gast

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

Omdat het een flatkabel met haakse aansluiting is. Die past prima.
Citaat van: Laurent op vrijdag 24 juli 2020, 21:49:17
Omdat het een flatkabel met haakse aansluiting is. Die past prima.

Waar verwijs je nu precies naar? Welke flatkabel bedoel je?
Ik denk dat Laurent de originele Märklinflatcable bedoelt.
En ja, deze CS2 eigenaar heeft een 10 mm gat geboord onder de aansluiting van de kabel.  :D
Het werkt. En je ziet er zowat niks van. De kabels die in de achterkant van de CS gaan, lopen ook naar beneden naar de voeding, de ringleiding en de computer. De oplossing van Rosoft is mooier. Dat is waar, die credits zijn voor Wim.

Groet,

Peter

.