Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Ecos vraag

Gestart door Ludwig dinsdag 09 oktober 2012, 08:23:51

Ecos vraag

Ecos vraag
Een tijdje geleden heb ik een Ecos 2 gekocht.
prima toestel alleen rijden sommige loc's niet zoals het hoort.
Het vertrekken en stoppen gebeurt met schokken en stoten en traag rijden gaat ook al niet.
Nu hebben niet alle locomotieven  dit probleem maar vooral degene die later zijn uitgerust met een ESU decoder. ( 3 rail van andere merken dan Marklin)
Met mijn Control unit reden ze goed maar blijkbaar moet ik van sommige de cv gaan herbekijken.
Hebben jullie daar ook ervaring mee en hoe beging je eigenlijk het best om een decoder juist af te regelen?
Re: Ecos vraag

Hallo Ludwig

De ecos2 is toch van ESU, het lijkt mij dat je de esu lokdecoders daar toch wel goed mee moet kunnen regelen?
Of moet er dan toch ook een ESU lokprogrammer aan te pas komen.
Er zijn in de afgelopen tijd diverse updates uitgekomen voor de esu lokpilot versie 4.0, daarmee zou ook het hortende en stotende probleem moet zijn opgelost.

mvg teunis

graag een glaasje wijn

de oudere lopi V4 hebben een softupdate nodig.Dit gedrag was gekend.Met een locprogrammer gebeurd de update automatisch en rijden de locs wel goed.Je moet wel altijd de bijhorende CV's instellen voor het juiste typemotor.Terug te vinden in de handleiding.

Bedankt voor de reacties. :)
Ik heb geen v4 decoders in gebruik, het gaat over oudere decoders van ESU.

Light My Train

Opnieuw herprogrameren dan. Maar controleer eerst een de spanning, deze kan te laag staan.

Bij het meest rechtse icoontje (Niet de help) op de ecos kun je de baanspanning aflezen. Staat deze lager dan ~17V, moet je deze omhoogdraaien op de voeding.

Bestaat er misschien ergens een overzicht welke instelling bij welk type motor te gebruiken?
Dan heb ik tenminste beginwaardes van,waar ik kan verder testen.

Light My Train

Ja.

Zoek de handleidingen op van de decoders.

Beter ga je eerst mijn andere tip langs....

Citaat van: Wijbe op dinsdag 09 oktober 2012, 13:48:43
Ja.

Zoek de handleidingen op van de decoders.

Beter ga je eerst mijn andere tip langs....
Heb ik gedaan en de spanning stond op 19 volt. ;)