Nieuws:

Bestel in de Stichting 3rail Shop nu onze 20 jaar Stichting 3rail wagon! Lees de aankondiging en praat mee!!

Engelse locs & ander GB rollend materiaal ??

Gestart door Riny zaterdag 30 oktober 2010, 14:59:44

Engelse locs & ander GB rollend materiaal ??
Ik weet niet of ik in deze hoek goed zit maar nooit geschoten is altijd mis.

Ik ben opzoek naar Engelse stoomlocs en rijtuigen/goederenwagons maar heb geen idee onder welk merk ik deze moet zoeken om mij te oriënteren.
Is er misschien iemand onder jullie die mij daar verder mee zou willen helpen zoeken?
Een zetje in de goede richting zou ook al worden gewaardeerd.

B.v.d.
Re:Engelse locs & ander GB rollend materiaal ??
Kijk eens bij Hornby of Bachmann.

Grt, Ronald.
Citaat van: Riny op zaterdag 30 oktober 2010, 14:59:44
Ik weet niet of ik in deze hoek goed zit maar nooit geschoten is altijd mis.

Ik ben opzoek naar Engelse stoomlocs en rijtuigen/goederenwagons maar heb geen idee onder welk merk ik deze moet zoeken om mij te oriënteren.
Is er misschien iemand onder jullie die mij daar verder mee zou willen helpen zoeken?
Een zetje in de goede richting zou ook al worden gewaardeerd.

B.v.d.
Dit misschien ===> Klik
of dit            ===> Klik

Dit de "Bespreking Märklin HO Modellen" hoek.
Märklin heeft eens een treinset "Harry Potter" (startset 29550) uitgebracht. Wél HO.
Hoi Riny

hou er wel rekening mee dat bijna alle engelse modellen niet in schaal HO zijn maar in schaal OO en dat is 1:76.

Ik heb in Engeland hele leuke treinen en automodellen gezien maar allemaal in schaal OO :-( Er zijn daar wel heel veel verschillende fabrikanten.

groet Marten

Lima heeft ontzettend veel Engels spul in HO op de markt gebracht.
Probeer ergens een Lima cat,op de kop te tikken,daar staan er heel wat in.
andre
Citaat van: Marten op zaterdag 30 oktober 2010, 16:32:06
hou er wel rekening mee dat bijna alle engelse modellen niet in schaal HO zijn maar in schaal OO en dat is 1:76.

:arrow: Beste Marten,

Het is mij bekend betreffende het schaal verschil.
Daarom dat ik mij aan het oriënteren ben want ik heb een gigantische massa aan Märklin materiaal en ja, wat moet ik daar straks mee?
Verkopen is de enige optie wanneer ik zou veranderen.

:arrow: Beste Andre,

Net al diegene die gereageerd hebben tot dus ver, bedankt voor de tip.
Heb ook je Pb binnen gekregen maar ben persoonlijk niet echt een Lima fan.
Wat betreft mijn Lima ervaring zeg ik in de eerste instantie, nee, maar mogelijk dat het in de jaren allemaal wat verbetert is, ik weet het gewoon niet. :(

Wanneer je toch de degelijkheid van Märklin gewend bent, al is dit de laatste tijd ook aanzienlijk minder, is het toch moeilijk om voor een ander merk te gaan kiezen.
Daar komt bij, ik zal mij helemaal om moeten gooien naar het 2 rail-systeem denk ik.

Jammer dat Märklin een stuk van de markt heeft laten liggen met hun eigenzinnigheid. :?

Maar ik wacht verdere reactie nog even af, bedankt tot dus ver.
Riny,

De Spoorzoeker uit Borkel heeft veel Hornby (importeert het vanuit UK naar NL) en hij bouwt het ook om naar 3-rail.

groetjes
Henk
Wiki Redactie

Twentelijn Tp.IVa (1969-1980)

Märklin heeft voor zover ik weet tenminste één Engelse locomotief uitgebracht, in de zeventiger jaren. Het is een dieselloc uit de "warship"-class. Het Mä-nummer is 3073. Maar ja, dan heb je je collectie snel compleet natuurlijk.

Hij is oa te vinden in de catalogus van 1970 (pdf), blz 22: http://lctm.atarrabi.org/Biblioteca/Catalogos/Marklin/pdf/MA1970_EN.pdf.

Ik denk dat Märklin gewoon nooit voet aan de grond heeft gekregen in de UK. Er is kennelijk wel een voorzichtige poging gewaagd.
Citaat van: 1200Blauw op zondag 31 oktober 2010, 20:18:03
Märklin heeft voor zover ik weet tenminste één Engelse locomotief uitgebracht, in de zeventiger jaren. Het is een dieselloc uit de "warship"-class. Het Mä-nummer is 3073. Maar ja, dan heb je je collectie snel compleet natuurlijk.

Hebben ze eigenlijk bijpassende wagons voor deze lok gemaakt?

groet Marten
Ondanks het verschil in maatvoering is de spoorbreedte hetzelfde.
Je kunt ze dus gewoon ombouwen naar 3-rail.

Gr Joost
Wiki Redactie

Twentelijn Tp.IVa (1969-1980)

Citaat van: Marten op woensdag 03 november 2010, 16:08:08
Citaat van: 1200Blauw op zondag 31 oktober 2010, 20:18:03

Hebben ze eigenlijk bijpassende wagons voor deze lok gemaakt?

groet Marten

Voor zover ik weet niet. Ik denk dat ze eerst wilden weten of het model van de locomotief zou aanslaan voordat er in meer materieel werd geïnvesteerd.
Recent eentje verhandeld op ebay.

http://cgi.ebay.nl/Marklin-H0-3073-WARSHIP-NEU-unbespielt-Ladenfund-/370439243682

Zo te zien een jaren vijftig model.

Drierail is na de oorlog nooit meer echt aangeslagen in Engeland en H0 ook niet. Als je dus heel graag Engels wil rijden, dan is overstappen naar 00 het handigst.

Natuurlijk is er wel een British 1:87 society, ze hebben daar voor iedere denkbare schaal een club.

http://www.british-ho.com/
Citaat van: henkv op woensdag 03 november 2010, 22:23:01
Als je dus heel graag Engels wil rijden, dan is overstappen naar 00 het handigst.

Beste Henk,

Die mening had ik dus ook alleen wil ik liever niet op het 2 rail systeem overgaan.
Niet dat dit niet goed zou zijn, maar dit is meer een gevoelskwestie, plus daar komt bij dat ik zoveel M* materiaal heb, waaronder ook centrales en alle andere randapparatuur, dat omschakelen een aardig kostenplaatje gaat geven en ik weer van vooraf aan zou moeten beginnen.

Ik denk zelf dat ik, via jullie reacties en fijne links, Engelse Locs toch zelf om zal moeten bouwen naar het 3 rail- systeem.
De kennis en de handvaardigheid is in ieder geval aanwezig dus dat is het probleem niet.

Bedankt voor het meedenken en eens afwachten wat voor reacties er meer hopen te komen.
00 slaat denk ik vooral op de schaalverhouding. Dat wordt dan 00 drierail Riny.  :)
Overigens zou 00 tweerail prima kunnen rijden met een Märklin centrale. Exotisch wordt het toch al.

Wij zien dat u gebruik maakt van een erg verouderde versie van Internet Explorer. Deze versie word door ons niet langer ondersteund, en zal onze website waarschijnlijk niet goed meer tonen.

Wij raden u dan ook aan om gebruik te maken van de laatste versie van Mozilla Firefox, Google Chrome of Microsoft Edge.

Wij zien dat u nog gebruik maakt van Internet Explorer 11, binnenkort zullen wij stoppen met de ondersteuning van deze browser.

Wij raden u dan ook aan om gebruik te maken van de laatste versie van Mozilla Firefox, Google Chrome of Microsoft Edge.